Jump to content
Sign in to follow this  
Hilde

Bouw Van Het Terrarium

Recommended Posts

Ik ben bezig met een aantal nieuwe terraria en de baardjes bak ben ik nu aan het schilderen. Daarna ga ik er een achterwand in maken van piepschuim. Misschien leuk om de vorderingen hier te plaatsen :)

Ik denk niet dat ik heel hard zal vorderen, gezien mn lichaam die niet echt wil meewerken, maar toch :rolleyes:

 

Dennis heeft de bak in elkaar gezet en de rest ga ik zelf doen.

Hier heb ik er net 2 lagen beits (zonnebloem geel) op zitten. Er komt nog een derde laag op en dan beginnen met het piepschuim :D

Owja de bak is trouwens 120x50x50 en er zullen pafond spots in gemaakt worden.

 

Hier alvast een foto

 

hilde.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij ziet er al strak uit,

 

die spotjes in het plafond vind ik heel orgineel dat zie je bijna nergens niet.

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hilde ;)

 

Ziet er al leuk uit :o

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bak was in eerste instantie gemaakt voor de slangen, vandaar dat ventilatie gat aan de achterkant. Maar kreeg net al te horen dat het waarschijnlijk te weinig is. Wat denken jullie? Moet het gat groter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hilde ;)

 

daar was ik al bang voor

die opening lijkt mij zeker wat klein

en ook de positie is niet ideaal

een optimale ventilatie verkrijg je door bovenaan een rooster te plaatsen net boven de lampen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Positie kan ik nu niet meer veranderen, maar de warmte stijgt straks toch naar boven, dus ik koop gewoon een groter ventilatie rooster en maak dat gat wat groter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook al dat dat ventilatiegat te klein was,je kunt er misschien nog eentje bijplaatsen aan de zijkant

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is bij de mijne ook, 1 groot rooster, kben er zeker van dat het er mooi zal uitzien als hij af is

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben benieuwd naar de volgende fase hou ons op de hoogte hoor

en op t gemak he

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben maar meteen met piepschuim bezig gegaan. Het is nog lang niet klaar, maar heb vast een paar stukken gemaakt. Hier 3 foto's van wat ik vanmiddag overpeinst heb :D

post-2-11306031121.jpg

 

trappetje

 

post-2-11306031691.jpg

 

en nog een keer de trap

post-2-11306032201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit.

heb je ook een bouw tekenig :huh: , want ik heb nu een aquarium waar ik twee jongen baardjes in wil gaan houden :D maar als ze groter worden wil ik ook iets zelf bouwen ( ben ik best goed in ;) ) want dan is dat aquarium te klein, die is 100*40*40 :P vandaar :D

 

groetjes WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm nee geen bouw tekening eigenlijk. Maar een bak maken is op zich heel simpel hoor. Gewoon even voor gaan zitten en de maten van het hout uitrekenen. Houd dan wel rekening met de dikte van het hout ;)

 

Heb net alles in de tegellijm gezet. De batterijen van mn fototoestel waren op, dus die liggen even op te laden nu. Daarna zal ik even een paar foto's maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag met structuur verf over de achterwand stukken gegaan, ziet er al mooi zanderig uit B)

De buitenkant heeft net de eerste laag mahonie interrieur beits gekregen. Deze krijg nog een laag of 2, dus zal uiteindelijk mooi donker worden.

En niet te vergeten het roostertje ;)

post-2-1130949615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al heel goed uit

 

ben benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is!

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks. De 2de laag lak zit er ook al op. Morgen denk ik nog 1 laag en de achterwand schilderen. Hoop dat ik er morgen tijd voor heb, moet ook nog werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo net de achterwand op kleur gebracht en de laatste laag lak zit erop. Ik moet vanmiddag werken, maar hoop vanavond nog de puf te hebben om de achterkant en bovenkant te schilderen :) Dan is het schilderwerk klaar. Moet alleen ng een extra gat boren voor de UV lamp en de spotjes erin maken, glas bestellen, enz

post-2-1131012089.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×