Jump to content
Sign in to follow this  
spoukie

Zwarte Baard Bij Vrouwtje!?

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Ik heb 2 vrouwtjes baardagamen in een terrarium zitten. Het is de hele tijd goed gegaan, ze lagen vaak op elkaar en maakte geen ruzie ofzo. Nu sinds 3 dagen zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi spouk,

hoe is het gegaan met de eitjes???heb je ze allemaal weggegooid of toch proberen uit te broeden???

wat ik me nu afvraag hoe weet je dat zij degene is die de eitjes heeft gelegd

want wat je zelf al zegt dit is dus typisch mannen gedrag

mischien dat terratorium er wat mee te maken heeft maar het lijkt me toch eerlijk gezegd er sterk op dat je toch een koppel hebt zitten en dat zou toch geweldig zijn

ik zou eerst eens zeker nagaan of je je toch niet vergist hebt in het geslacht fouten maken we tenslotte allemaal

daar leren we weer van

en als het echt twee vrouwen zouden zijn is die ene wel erg dominant en raar gedrag aan het vertonen

je zou zeggen dat ze een man is dus ik zou zelf toch nog een seciond opion laten doen naar het geslacht

wat niet baad wat niet schaad he

en anders zelf nog eens heel goed kijken twee verdikkingen bobbels een links en een rechts boven de spleet is man een in het midden zeg maar venusheuvel is een vrouw

dus baardje op je hand met de kop van je af staart omhoog en kijken eventueel wrijven boven de gleuf

nou ik ben heel benieuwd

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Toen ze eitjes aan het leggen was, kwam ik net thuis van mijn werk dus weet ik zeker dat het een vrouwtje is. Alleen nou word het nog gekker! de andere vertoond vrouwtjes gedrag, zwaaien! en krijgt nooit een zwarte baard! alleen ben ik er net achter gekomen dat die inderdaad een mannetje is.... .. ik zette ze effe uit de bak om even los te laten lopen, toen viel hij (die is overigens een stukje forser is dan Spouk) spouk aan in de nek en vouwde zijn lichaam om haar heen en duwde zijn cloaca onder spouk d'r staart! Ik denk dat Spouk heel dominant is en dat ze geen zin heeft om te paren, vandaar haar gedrag tegenover het mannetje in het terrarium! en buiten het terrarium zag hij kans om haar te pakken! Dit verklaart natuurlijk waarom ze eitjes heeft gelegd! Als hij dit in het terrarium ook doet ga ik ze uit elkaar zetten denk ik!

En ja, het is natuurlijk heel mooi als je een stelletje hebt! Ik heb alleen nog geen broedstoof, die moet ik nog gaan halen/ maken.

Die eerste eitjes heb ik niets mee gedaan, zonde maar was wel beter! ik wist er teweinig van af en het kwam ook gewoon zo plotseling!

Ik hoop dat het deze keer beter gaat! ik ga in iedergeval mijn best doen!

gr.Spouk :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

dus toch!! nou gefeliciteerd met je koppeltje

ik denk wel dat het verstandig is ze uit elkaar te zetten

aller eerst omdat ze uitgeput kan raken van steeds maar legsels

en het te stresserig kan wezen

het is goed mogelijk dat ze al weer met eieren zit en dat ze daarom hem niet meer moet of ze is hem gewoon beu

en als ze veel schelen van maat kan het ook nog eens zijn dat ze elkaar bezeren

tevens is het zodat de markt op het moment vergeven is met baardjes

dus de kans dat je er een goed thuis voor vind is ook nog niet zo groot

het is dus geen slecht idee ze uit elkaar te halen en gewoon eerst jezelf goed voor te bereiden op de komst van eieren en legsels

haal ze uit mekaar verwen ze lekker

en laat ze dan als je er aan toe bent en ze oud genoeg zijn weer bij elkaar

en let wel goed op je vrouwtje de kans is groot dat ze weer eieren draagt dit verklaard in ieder geval haar gedrag

heel veel succes met ze

en denk alsjeblieft goed na als je besluit te gaan kweken

er word teveel zomaar gekweekt met als resultaat een hoop baardjes die voor belachelijk lagen prijzen verkocht worden

teveel kneusjes omdat de mensen graag baardjes willen kweken en er te weinig van af weten

dit verpest de markt en das toch jammer

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik geef je helemaal gelijk! ik was ook zeker niet van plan om te gaan kweken alleen ja....... nu zit ik met een koppeltje! ik heb ze nu al uit elkaar gehaald want het vrouwtje is zo gestressed dat ze het bodviert op het mannetje! best zielig!

ze zijn allebei al volwassen hoor alleen het mannetje is kwa baard iets groffer, en

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik ben blij dat je een verstandige beslissing neemt of hebt genomen

heel veel succes met je baardjes

en hou ons op de hoogte he

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×