Jump to content
Sign in to follow this  
eddy

Calcium + Vitaminen

Recommended Posts

Hallokes , ik geef mijn baardagaampje momenteel zijn eten ingepoederd met "calcium+D3" Dat is in 1 geheel . Is dit goed of is het beter van de calcium en de virtaminen apart te geven ,ik heb gelezen dat die 2 samen elkaars werking afbreken . klopt dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi eddy ,

lekker tegenstrijdig he

kalk en vitamine mogen niet samen gegeven worden omdat ze elkaar zouden afbreken maar dan stoppen ze het wel samen in een potje

niet erg snugger

ook wij hebben voor deze vraag gestaan en hebben toen besloten het zekere voor het onzekere genomen

wij gebruiken kalk en vitamines apart

wij doen kalk op alle krekels ed.en een keer in de week vitamines rechtstreeks in het bekje zo weten we zeker dat ze het allemaal binnen krijgen

de dag dat we vitamines geven geven we geen kalk op de voedseldieren

de combinaties zullen waarschijnlijk wel kunnen maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan apart

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gbf ,thx voor je reactie ,ik heb nl nog wel wat te leren ivm ons beestje . Het potje is zo goed als leeg ,dus deze week ga ik die vitaminen en calcium apart halen ,maar welk merk raden jullie mij aan ? ik heb dat huidige potje aanbevolen gekregen in de winkel waar ik ons agaampje gekocht heb . groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi eddy,

we hebben eerst onze vitamines en kalk gehaald bij de winkel

we hadden vitaminsupplement in sprayform van herpcare en cricket dust ook van herpcare

tegenwoordig kopen we onze kalk en vitamines bij reptiefarm

deze is naar onze mening stukken beter van kwaliteit

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heykes , wat betreft de vitaminen en calcium ,zal ik die van herpcare moeten gaan halen .Wat ik nu gebruik ,de 2 in 1 , is ook van herpcare en noemt " calcium en vitamin d3 supplement ,mag ik dit blijven gebruiken of toch beter de aprte halen ?Zijn die van reptie farm ook in de winkel verkrijgbaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ,

herpcare is wel goed maar ik zou toch voor apart gaan dus geen combinatie in een potje

dit kan van herpcare maar ook van een ander merk

dat is een keus die jezelf kunt maken

weet ook niet waar je woont maar er is vast wel een goede reptielen winkel in de buurt

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ,ik heb nu alles apart ,calcium en vitaminen in aparte poedervorm en een flesje vloeibare vitaminen . grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallokes ,ja hoor ,hij eet perfect en ook vrij veel . Maar ja ,hij groeit als kool ook . Ik geef terug 2 dagen in de week vitaminen en de overige dagen calcium . Heb eens een week geprobeerd met 3 dagen vitaminen maar ben terug naar 2 gegaan ,ook krijgt hij op 1 van de 2 vitaminedagen nog een badje met vloeibare vitaminen . Maar hij vind dat toch maar goed voor eventjes ,hij wil er na enkele minuten uitspringen . Maar alles ok, grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is echt geweldig om te horen dat het allemaal perfect gaat met je baardje

fijn hoor

en wat een badje betreft het ene baardje vind het heerlijk de andere afschuwelijk

wij hebben er die de voorkeur geven aan een lauw bad de andere weer aan een iets warmer

en wat we goed merken is dat als ze aan geven dat ze eruit willen en ik hou ze dan nog even tegen zofdat ze erin blijven

dan poepen ze altijd

weet niet of jou baardje wel eens poept in of na het bad???

maar anders zou het dat dus ook welleens kunnen zijn

door het badje worden de darmen gestimuleerd en moeten ze dus poepen

en dan willen ze bij mij dus uit het bad

als ze gepoepd hebben haal ik ze er meteen uit ivm de hygi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

De meeste jonge baardjes houden in het begin niet zo van een bad. :(

 

Zodra ze dit gewend en ouder zijn, vinden ze het heerlijk. :)

 

Droog een baardagame na een bad wel goed af, dit om een kou

te voorkomen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marc ik dacht dat je een baardagaam juist niet moest afdrogen ik zet ze altijd gelijk weer in het terrarium in het zonnetje

is dit dus niet zo goed

ik werk dus wel buiten het terrarium maar wel er vlak naast???

en geld dat afdrogen ook voor sproeien of dan niet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gbf,

 

Dit geld niet voor het besproeien van de agamen, omdat ze dan in het

terrarium zitten.

Vermijd wel tocht.

 

Besproeien kun je echt niet vergelijken met een bad.

 

Dus als je de baardagamen in een bad doe, altijd afdrogen.

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marc wij sproeien ook buiten het terrarium in een afwasteil

dit zijn we gaan doen omdat de corbo ging schimmelen

en dat beviel ons wel dus zijn we zo blijven doen

dus vandaar mijn vraag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik heb het ook eens voor gehad dat hij in zijn badje poepte ,ik heb hem er ook meteen uitgehaald toen ,maar is nog maar 1 keer voorgevallen . De andere keren blijft hij eventjes zitten en dan begint hij te springen om eruit te kunnen ,ik zet hem dan ook terug in zijn terrarium ,maar ook ik maakte blijkbaar de fout van hem niet af te drogen ,zal ik in het vervolg zeker doen . Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×