Jump to content
Sign in to follow this  
Natalie

Terrarium Flat

Recommended Posts

Hallo,

Ik zou jullie mening willen over dit.

Ik wil later gaan kweken met mijn baardjes maar dat duurt nog even ik heb er juist 2 nieuwe.

Ik wil 3 Terraiums op elkaar bouwen. De grote van zo 1 Terrarium is 1.20m x 0.50m x 0.50m.

Ik wil ook zelf een broedkast maken. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet gaan doen. Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.

 

Groetjes Natalie

xxxxxxxxxxxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nathalie

wij hebben een terra kast gemaakt en daar drie terra,s ingeplaatst

dus volglas terra,s in een kast

omdat wij volglas makkelijk schoon te maken is

en de kast zorgt voor ruimte besparing

als je ze helemaal uit hout wil maken kan ik je daar niet bij helpen daar heb ik geen ervaring mee

en een broedstoof kun je maken van een aquariumbak of je kunt er eentje kopen

succes ermee

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de 3 terrariums op elkaar gaat mijn papa dus maken uit klas en de onderste zal verdeeld kunnen worden voor als de nakweek anders zitten ze te groot

even over die broed kast die wilt mijn papa ook maken uit klas zon 0.50m x 0.50 maar de luchtvochtigheid en temperatuur enzovoort moet perfect zijn binnen het terrarium willen jullie mij wat uitleg geven hoe je dat in orde maakt zo'n broedkastje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang me er niet aan op, maar ik geloof dat waneer je een aquarium neemt met een laag water en een aquariumthermostaatverwarming, je een prima broedstoof kan maken.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je maar een tip geven:

 

Let goed op de temperatuur in het bovenste terrarium, aangezien warmte stijgt bestaat de kans dat het bovenste terrarium te veel verwarmt wordt door de onderste twee.

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nathalie ;)

 

Zo heb ik zelf een broedstoofje in elkaar geknutseld:

 

Je neemt bijvoorbeeld een klein aquarium, en je legt daar een baksteen in waarop je je bakje gevuld met vochtig vermuciliet en eitjes kan plaatsen.

 

Vul het aquarium tot ongeveer an de rand van de baksteen(tot je de gewenste vochtigheidsgraad hebt).Leg daar je waterverwarmer in en sluit het aquarium vanboven af zodat de warmte binnenblijft(ik heb dit gedaan door een stuk plexiglas erop te leggen)

 

Zo heb ik al twee legsel met succes kunnen uitbroeden...

 

groetjes Nick B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×