Jump to content
Sign in to follow this  
Jordy

Eet Niet Meer!

Recommended Posts

mijn kameleon wil geen levend voer meer en wordt steeds magerder! hij eet alleen nog appel en dan duw ik er soms nog snel een krekel bij als hij zijn mond opendoet. wat kan ik het beste doen?? water drinkt hij ook goed!

 

met vrg jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jordy ;)

 

hier kunnen verschillende factoren een rol spelen

hoe is de huisvesting ?

te koud te warm ? luchtvochtigheid op peil ? de belichting ? enz.....

welke grondbedekking gebruik je ? ik heb al geweten dat bv. van houtsnippers dieren gaan verstoppen en dan kan het arme dier geen voedsel meer binnen krijgen met alle gevolgen van dien

is alles daarmee in orde ?

stress kan ook de oorzaak zijn

hij kan ook inwendige parasieten hebben een mestonderzoek is dan ook aan te raden kan nooit geen kwaad en is niet duur

om de oorzaak te kennen zou ik al deze factoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi een kameleon is een stuk vatbaarder en gevoeliger dan een baardagaam

heb je wat aan het terra verandert??

en hoe lang heb je je kameleon al???

en ja alle vragen die jo al stelt?

ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan en anders in ieder geval mestonderzoek laten doen

wacht hier niet te lang mee

sterkte

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd er kunnen veel dingen me speelen maar ik zou een ontlasting onderzoekje laaten doen. en hoe actief is hij in de bak kan je meer vertellen over het geheel?

 

zelf denk ik dat hij teveel appel krijgt en dat lekkerder begind te vinden dan krekels maar daar zit aleen vocht in en vitaminen en daar kunenn ze niet op leven.. dan mis je de bouw stoffen en zo.

 

ik zit zelf nog ff te denken maar als je zou stoppen met de appel en aleen kreekels aan bied heb je de kans dat hij te maager word als hij dat echt niet will...

 

maar eerst moet u zelf iets meer vertellen over de situatie!

 

gr: mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft gelukkig weer gegeten sinds gister :) ! maar ik gaf hem ook bijna nooit appel 2 keer in de maand ofzo maar toen hij stopte met krekels eten heb ik een keer appel geprobeerd en dat pakte hij meteen dus ben ik hem appel gaan geven omdat ik dacht dat hij anders te mager zou worden! alleen komt hij nog steeds niet door zijn vellen heen er hangen nou al 2weken dezelfde vellen aan, waar kan dat aanliggen?

 

met vrg jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals eerder gezegt werd moet je meer vertellen over hoe je het beest huisvest en alles daar om heen.. aandarhand daar van kunnen er mensen reageeren en hun mening geven/

 

groetjes mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×