Jump to content
Sign in to follow this  
jeroen

Info Bidsprinkhanen

Recommended Posts

hey jonges al nieuws van de jonkies of nog niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

biddies leggen otheken *eipakketten/othecae* komen bij SPhodromantis Viridis. *foto van mark* na ongeveer 3 a 4 weken uit soms moet hier gesproeid worden maar vaak lukt het ook zonder. goed ventileren de nimphjes uit het ei vervellen binnen 2 uur van roodbruin naar donker bruin of bruin/groen. sphodromantis sp. leven na de laatste vervelling ongeveer 2 weken tot 1 maand de man word vaak opgegeten en leeft iets minder lang 2 tot 3 1/2 week. de vervellingen zijn te noemen als stadia Levels zoals nimf L3 of een L7 veel soorten vervellen maar 8 of 9 keer *vrouwtje 9 mannetje 8* dan is de laatste stadia gewoon volwas.

 

zeer makkelijke beginners soort is tog echt de S. Viridis en S. lineola omdat dit soort bijna alles grijpt wat er gevoerd word en prooien kan pakken die net ietsje kleiner of netzo groot zijn als hemzelf is het voeren vaak geen probleem en omdat deze veel voorkomen kunnen nimfjes L2 a L4 voor vrij weinig gekocht worden. ik heb voor die van mij 2,50 p/s betaald. en de gene die niet gevoerd zijn leven nogsteeds :D

 

hier wat foto's van de nimphjes van mij.

 

S.Lineola

insecten036.jpg

insecten047.jpg

 

S. Viridis.

insecten057.jpg

insecten061.jpg

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
biddies leggen otheken *eipakketten/othecae* komen bij SPhodromantis Viridis. *foto van mark* na ongeveer 3 a 4 weken uit soms moet hier gesproeid worden maar vaak lukt het ook zonder. goed ventileren de nimphjes uit het ei vervellen binnen 2 uur van roodbruin naar donker bruin of bruin/groen. sphodromantis sp. leven na de laatste vervelling ongeveer 2 weken tot 1 maand de man word vaak opgegeten en leeft iets minder lang 2 tot 3 1/2 week. de vervellingen zijn te noemen als stadia Levels zoals nimf L3 of een L7 veel soorten vervellen maar 8 of 9 keer *vrouwtje 9 mannetje 8* dan is de laatste stadia gewoon volwas.

 

zeer makkelijke beginners soort is tog echt de S. Viridis en S. lineola omdat dit soort bijna alles grijpt wat er gevoerd word en prooien kan pakken die net ietsje kleiner of netzo groot zijn als hemzelf is het voeren vaak geen probleem en omdat deze veel voorkomen kunnen nimfjes L2 a L4 voor vrij weinig gekocht worden. ik heb voor die van mij 2,50 p/s betaald. en de gene die niet gevoerd zijn leven nogsteeds :D

 

hier wat foto's van de nimphjes van mij.

 

S.Lineola

insecten036.jpg

insecten047.jpg

 

S. Viridis.

insecten057.jpg

insecten061.jpg

 

grzzz

Wegens tijdsgebrek ga ik alleen hierover iets zeggen '' sphodromantis sp. leven na de laatste vervelling ongeveer 2 weken tot 1 maand de man word vaak opgegeten en leeft iets minder lang 2 tot 3 1/2 week '' :blink: wat is me dat??

 

De mannetjes van deze soort kunnen tot 7 maand leven na hun laatste vervelling.

De mannetjes worden in veel gevallen inderdaad opgegeten al kan je dit toch proberen te verkomen en na wat ervaring verlies je bijna geen vrouwtjes meer aan cannibalisme ( de vrouw eerst vol met eten stoppen en terwijl je probeerd ze te laten paren geef je ze een krekel zodat ze met haar bezig is en niet met de man en dat is maar een voorbeeld ).

De vrouwtjes kunnen soms zelf nog een jaar leven nadat ze hun laatste vervelling hebben ondergaan maar meestal leven ze ook nog een maand of 7.

 

Als je man/ vrouw sterft na 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
biddies leggen otheken *eipakketten/othecae* komen bij SPhodromantis Viridis. *foto van mark* na ongeveer 3 a 4 weken uit soms moet hier gesproeid worden maar vaak lukt het ook zonder. goed ventileren de nimphjes uit het ei vervellen binnen 2 uur van roodbruin naar donker bruin of bruin/groen. sphodromantis sp. leven na de laatste vervelling ongeveer 2 weken tot 1 maand de man word vaak opgegeten en leeft iets minder lang 2 tot 3 1/2 week. de vervellingen zijn te noemen als stadia Levels zoals nimf L3 of een L7 veel soorten vervellen maar 8 of 9 keer *vrouwtje 9 mannetje 8* dan is de laatste stadia gewoon volwas.

 

zeer makkelijke beginners soort is tog echt de S. Viridis en S. lineola omdat dit soort bijna alles grijpt wat er gevoerd word en prooien kan pakken die net ietsje kleiner of netzo groot zijn als hemzelf is het voeren vaak geen probleem en omdat deze veel voorkomen kunnen nimfjes L2 a L4 voor vrij weinig gekocht worden. ik heb voor die van mij 2,50 p/s betaald. en de gene die niet gevoerd zijn leven nogsteeds :D

 

hier wat foto's van de nimphjes van mij.

 

S.Lineola

insecten036.jpg

insecten047.jpg

 

S. Viridis.

insecten057.jpg

insecten061.jpg

 

grzzz

Om verder te gaan :D

 

L1 is stadium dat de nimf uit de ootheca komt en ieder vervelling dat ze passeren waar dat cijfer hoger dus na de eerste vervelling is L2 en zo heb je bij de vrouwtjes meestal tot L8 dan subadult en dan volwassen.

Bij mannetjes is rond de L7 en dan subadult en dan volwassen.

 

Beginnersoorten zijn inderdaad Sp. Viridis en Sp. Lineola maar ook P. Affinis bijvoorbeeld.

En geef ze voedsel dat bij hun past en niet wat jij wil zien wat ze aankunnen.

Zoals bijvoorbeeld verhaal Sp. Lineola vs mouse filmpje gebeurd dus in echt nooit dus moet je ze dwingen en zo 'n mensen moesten met hun hersens zo hard als mogelijk is tegen de muur smijten zodat ze achteraf nog niet meer beseffen wie ze zijn want dat zijn gewoon randdebielen en dierenmishandeling noem ik zoiets.

( is geen aanval naar diegene met de topic maar meer naar de mensen die met zulke gedacte lopen! )

 

Ootheca's komen uit na ( sommige 3 weken moeilijke soorten soms 2 maand wachten alvorens er iets uitkomt !).

 

Prijskaartje waaraan je Sp. lineola vast kan krijgen is 5 euro voor een ootheca of 10 L1 nimfen voor 5 euro.

Opteer dan zelf voor ootheca kost bijna niks en heb je direkt rond de 200 nimfen dus mag je er al is eentje verliezen en de rest kan je doorverkopen of gebruiken als voedsel voor grotere dieren.

 

Duurste biddie die ik tot nu toe heb gezien is D. Idolomantis en die kost ronde de 25 euro voor 1 L1 nimf ( dit is totaal geen soort voor beginners!!! )

 

Groeten,

 

Ben E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maar wel n mooi soort. tis alleen dat je geen p. affinis moet nemen om te beginnen ook geen hyrodula sp. omdat die te klein is. als je echt niets ervan weet en nog nooit heb gehouden begin dan met sphodromantis sp. maja das mijn mening helaas kun je zonder enig verstand alsnog alle biddies kopen op de markt.

 

 

(vind dat ze voor moeilijke soorten als D. Idolomantis en H. coronatus een test moeten afleggen eigenlijk bij alle uitheemse dieren maja...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ik zelf heb er geen en weet er ook niet zo veel van af maar ik had ergens gelezen dat je ze voor 7 tot 10 kunt kopen en dat de grootste soort 8 tot 10

kan dat kloppen;)

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier nog 4 bidsprinkhanen zitten hoe kan je zien welk geslacht of het is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de buik segmenten tellen 6 segmenten is een man en 8 is een vrouwtje. je ziet het na enige tijd bijna gelijk maar tellen is 1 van de meest gangbare manieren. bij sommige soorten als creobroter sp. kun je lastig de segmenten tellen door alle lobben.. daar kun je aan de vorm of de hoeveelheid lobben zien wat het geslacht is. ik heb daar geen ervaring mee dus laat ik me niet over uit. wat voor soort heb je? en kun je een scherpe foto van de buik maken? dan kunnen we met zijn allen tellen :)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×