Jump to content

Recommended Posts

Hoi hoi mensen ik ben Rico, 29 jaar en kom uit Limburg.

Ik ben sinds 3 dagen trotse eigenaar van een Jemen kameleon diegene met de mooie helm al heeft mijne een zeer kleine tot gene en hij is 2 jaar en een paar maanden oud. Toen ik hem ben gaan ophalen had die die dag 3 medium krekels gegeten en 1 wormpje, maar sindsdien niks meer want de krekel van 2 dagen terug zit er nog steeds in. Ik zit dan ook niet constant bij de bak maar heb hem ook nog niet zien drinken denk eerder dat die nog een beetje moet wennen en de verhuizing en de reis en de nieuwe gezichten. De temperatuur is overigens prima altijd rond de 23/24 onderin de bak en onder de basking spot uiteraard warmer. Alleen maak ik mij zorgen om de luchtvochtigheid die wil maar niet op peil blijven sproeien helpt maar even met extreem hoge pieken en weer dalen...sinds vandaag een Trixie fogger xl gekocht op de lichtste stand komt de vochtigheid goed omhoog tot 80% maar als die aan blijft staan loopt die door dus zet ik hem altijd uit.

Maar na uitschakeling zakt de vochtigheid weer richting de 50% binnen 15 min..terrarium.is van boven trouwens compleet gaas verdeeld over 4 vakken..is het dan beter dat ding aan te laten en meer te ventileren of wat vakjes afdekken ik krijg die vochtigheid niet meer op peil of stabiel had gehoopt deze met een schommeling van een paar % op peil te kunnen houden. Ben benieuwd naar jullie meningen en of goed advies, dringend nodig voor een beter leven van me kleine ventje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×