Jump to content
Sign in to follow this  
Jacqueline2

Dwangvoeren zieke baardagaam

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik heb een vrouwelijke baardagaam van 2 jaar oud. Ik heb ze in september aangekocht. 

Meteen na aankoop ben ik met haar naar de RA geweest. Hij vond ze ietwat mager en heeft ook meteen Panacur mee gegeven ter behandeling van parasieten. De eerste weken at ze erg goed. 

Helaas begon ze op een bepaald moment niet meer te eten. Ze lag steeds verscholen onder haar steen en ging ook niet meer zonnen onder de lamp. Ik ben toen terug naar de RA geweest, en hij heeft me critical care meegegeven om haar te dwangvoeren. Daarnaast heeft hij haar 3 spuiten gegeven met extra vitaminen, enz. Hij sprak over een 'boost'. Hij gaf aan dat de baardagaam 'leververvetting' en 'anorexia' had.

Na een maand was het nog steeds hetzelfde liedje. Ze kwam bij, maar ze zat nog steeds lusteloos in haar terrarium. Ik ben terug naar de RA geweest en hij heeft opnieuw de 3 spuiten gegeven, alsook Flagyl (dit zou de eetlust opwekken). 

Ondertussen zijn we al 3 maanden verder, en ze eet nog steeds niet. Ze is ook nog steeds lusteloos. Dagelijks zijn we haar aan het dwangvoeren. De Flagylkuur is reeds een halve maand afgelopen, maar ik zie nog steeds geen verbetering. Ik weet niet goed meer wat te doen. Heeft iemand enig idee of tips om haar terug te doen eten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×