Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik ben milena en ben 23 jaar. Ik woon samen met mijn vriend en onze beestjes. We hebben 2 honden, een duitse dog Boris en een kruising stafford bulldog Gwen. We hebben 1 poes Moppie en sinds 2 dagen dus een wateragaam. Vandaar mijn aanmelding hier.

Onze wateragaam is vrouwlijk en hebben haar met terrarium en al overgenomen. Ze zit is een terraruim van 30 diep 60 breed en 95 hoog. En zij is zelf van kop tot einde staart ongeveer tussen de 30 en 40 cm. Ik ben van mening dat ze een grootere bak nodig heeft dus die word binnenkort voor haar gemaakt.

 

Ik hoop hier ook wat meer te kunnen leren over de wateragaam, want wil dat ze zich goed op haan gemak voelt. De temperatuur is onder in de bak 24 á 25 graden en luchtvochtigheid rond de 70 procent. Toen wij de bak overnamen werd en bij verteld dat we haar vak nog wel achoon moesten maken i.v.m dat ze van uit het water sprinkt, worden de houtsnippers nat en gaat ruiken en gaat leven. 

Zo als gezegt hebben we haar schoon gemaakt. En wij zijn van menind dat dat al een poos niet gebeurd is en gewoon houd boven op is gegooit. Maar dan hebben we ook nog 3 moriowormen gevonden in de grond verstopt (wat ik gelezen heb erg slecht is voor ze i.v.m dat ze erg vettig zijn) en andere worm achtige kleine beestjes. Ik heb haar vast gehad tijdens dat mijn vriend haar bak verschoonde en dat leek ze aardig prima te vinden, de keek naar haar terrarium van wat gebeurd daar allemaal en eenmaal klaar heeft ze de hele avond door de bak gelopen en gekropen en gedaan. ( ik moet wel zeggen wij hebben haar bak wel anders ingericht dat ze wat meer ruimte heeft en er zat een doodshoofdje in en dat hoeft van mij ook niet) ik wil het zo natuurlijk mogenlijk houden.

Maar sins die nacht zit ze onder in de bak. Niet in het water geweest nog. Alleen toen ze er net weer in kwam. Niet willen eten en na mijn idee de hele nacht wakker geweest. Mijn uv lamp is stuk, daar komt binnenkort een nieuwe voor dus ik heb dat poeder voor haar. De warmte lamp heb ik aan van 09.00 uur tot 23.00 uur. Ik laat haar deze winter over gaan i.v.m dat ik niet weet hoe zo bij haar voorige eigenaaren verzorgd is. 

 

Ik heb gelezen dat een verhuizing stress kan geven (lochisch). Ook verandering in de bak kan stressvol zijn (ook lochisch). Qua kleur lijkt ze me er goed uit te zien, licht groen. 

De 2de nacht, toen het licht uit ging leek ze te gaan slapen. Zag haar liggen met haar ogen dicht, en dan heb ik de eerste nacht niet gezien. Nu dus, in de ochtend is ze weer wakker. Om 9 uur doe ik het licht weer aan, en afwachten wat ze gaat doen. Sins ze hier is ook nog niet gepoept zo ver ik zie.

 

Hoe is jullie ervaring hier mee? 

Alvast bedankt voor de reacties !! :)

 

Groetjes,

Milena

IMG-20171127-WA0011.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×