Jump to content
Sign in to follow this  
Bartje

3e keer eieren gelegd, Is dat normaal?

Recommended Posts

Goedendag, mijn baardje heeft gisteren voor de 3e keer, in drie maanden tijd, eieren gelegd. Wij hebben 2 vrouwtjes, dat is getest!

We weten dus ook dat deze eieren niets worden en graven ze dus uit en gooien ze weg.

Is dit gedrag normaal/ gezond? We zorgen altijd dat ze kalk genoeg krijgen over de krekels en kakkerlakken. Ook over de andijvie gooien we om de week poeder. 

Hij ziet er ook niet lusteloos uit of zo maar dit kost natuurlijk heel veel energie. Wat kan ik doen om dit gedrag uit te bannen?

Graag jullie reacties!

 

vriendelijke groet, Bartje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bartje,

 

Een vrouw kan van een paring om de 3 weken eitjes leggen.

Een vrouwtje kan sperma bewaren 1 jaar en als zei het nodig vind om het aan te maken voor eitjes doet zei het ook .

Zorg goed voor haar om de eitjes uit haar te krijgen en dat er niets blijft zitten.

Ik hoop dat ze geen eitjes meer aan maakt na 3 keer. Maar dat merk je zelf het beste, een zwangere vrouw eet erg veel 2 weken en de laatste week wordt het minder tot niks meer . Zorg wel dat ze genoeg kalk krijgt voor de aanmaak van de eitjes, Wand voor een vrouw is het best zwaar z`n bevalling.

Als je nog vragen heb hoor ik het graag,

 

Knuff wil

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Wil, sorry voor deze late reactie. Ik was al een tijdje niet meer op deze pagina geweest. We zijn nu een jaar later en zij heeft geen eieren meer gelegd. 

Helaas voor mij is zij echter in de nacht van maandag op dinsdag, geheel onverwacht, overleden. Ik heb maar 3 jaar van haar mogen genieten. 

We weten niet waaraan. De avond ervoor was zij nog actief aan het jagen op sprinkhanen met haar maatje, een ander vrouwtje.

Ze lag heel vredig onder de lamp te "slapen". We zijn allemaal erg ontdaan hierdoor.  :(

 

We kijken nu even hoe het met de andere dame gaat en/of er niet meer aan de hand is.

Op korte termijn gaan we wel weer kijken voor een nieuwe dame. Alleen is maar alleen.

 

Gr. Bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×