Jump to content
Sign in to follow this  
Saskia

Hallo, ik ben nieuw!

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb net een beetje valsgespeeld door eerst een vraag te stellen en net daarna (lees nu) mijzelf pas voor te stellen, maar ik beloof mijn ervaringen te delen in de toekomst en wat toe te voegen aan het forum.

 

Ik ben 25 en heb deze week mijn eerste baardagamen opgehaald. Ze heten (gekke) Henkie en Gappie. Iedereen die deze termen enigzins bekend voorkomen weet dat ik uit de randstad, regio Amsterdam kom, en dat klopt. Woon in Purmerend, en helaas nog bij mijn ouders. Gelukkig zijn ze mijn ongewone huisdieren inmiddels wel gewend.

 

Henkie en Gappie zijn in het verleden mishandeld, en na een uithuisplaatsing van de eignaar in handen gekomen van een hobbyfokker. Hij heeft ze een jaar goed verzorgd en toen door ruimtegebrek weer aangeboden. Ze zijn beide mannelijk, en zitten al enkele jaren bij elkaar en vechten blijkbaar niet. Ze zijn waarschijnlijk een jaar of 5, maar geheel zeker is dat niet door hun verleden.

 

Het zijn mijn eerste baardagamen, maar ik had hiervoor een mannelijke albino klauwkikker. Ik had eerder dwerg klauwkikkers en heb hem ook gekocht als dwerg klauwkikker, rooft niet, sloopt niet en kwaakt niet.... wel dus. Maar in tegenstelling tot de meeste mensen heb ik simpelweg een tweede groter aquarium gekocht en hem gescheiden van mijn overgebleven vissen en werkelijke dwerg klauwkikkers en een geluidswerende doos gemaakt voor over het aquarium voor het zo nu en dan extreme gekwaak van hem (aquarium stond in mijn slaapkamer). Je weet immers maar nooit waar die terecht komt als je hem van de hand doet.

 

Ik heb ook nog een kat (die mijn baardagamen zeer interessant vind, maar eng van dichtbij), een hollands hangoorkonijn en een leuke cavia. Eigenlijk is alleen het konijn van mij, maar allen verzorg ik als ze ziek zijn, want ik ben de enige in huis die dwangvoeding kan geven en heel rustig blijven tegelijk haha.

 

Nou dat zegt het allemaal wel een beetje. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik stiekem eerst een vraag stelde, en het leuk vinden dat ik nu ook tot dit forum en tot de baardagaam houders behoor.

 

Groetjes Saskia

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×