Jump to content
Sign in to follow this  
DioniPetre

Verhuisd van rustig naar druk

Recommended Posts

Beste,

 

Sinds gisteren heb ik 2 baardagamen in mijn bezit.

 

De baardagamen zijn ongeveer 3 jaar oud en broertje/ zusje en zitten in een terra van 120 x 50 x 60 met als ondergrond gefilterd speelzand. Daarin een 100w combi lamp van Zoomed

 

Ze komen uit een rustige omgeving (reden van verkoop was ook te weinig aandacht).

Nu hebben wij 2 kinderen van 2 en 7 jaar en een hond (tekkel).

 

Als ik het nu zo bekijk, zitten ze rustig, eten ook al wat en zijn ze ook actief op zijn tijd.

 

Zijn er mensen die bij het lezen van bovenstaand, tips hebben om de overgang zo aangenaam mogelijk te laten verlopen?

 

Ook andere tips zijn altijd welkom aangezien ik een groentje ben op het gebied van het houden van baardagamen.

 

Thanks alvast!!

 

PeAcE

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het beste is om gewoon de baardagamen op het gemak laten wennen aan hun nieuwe omgeving.

 

Dus in het begin niet te vaak pakken.

 

Baardjes wennen over het algemeen snel aan een nieuwe omgeving, dus de kinderen en de hond zijn geen probleem.

 

Groetjes Marc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het gebied van eten gaat het helaas nog niet zoals ik had gehoopt en eigenlijk ook hoort.

 

Het mannetje eet niet echt groente, terwijl hij dat wel deed bij het vorige baasje. Althans, dat moet ik ook maar geloven natuurlijk.

Volgens hem was andijvie hun favo groente en geen problemen met het eten.

 

Nu heb ik van iemand anders het advies gekregen om even het vlees voor hem helemaal af te kappen. Zodat hij uiteindelijk wel groen gaat eten.

Ik heb dat 2 dagen gedaan en 0 resultaat. 

 

Op een gegeven moment vind ik het zielig.

 

Wat is raadzaam? Dieet wel doorzetten?

 

Of hebben jullie andere tips misschien?

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schaf wat wasmotjes aan vinden ze echt lekker, en hier zit honing in, Deze gaat hij zeker wel eten hoor.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een baardagaam die ook geen groenten eet, heeft hij nooit gedaan, maar ik voer hem dan appel , gewoon fruit bij zijn mond houden , van de zijkant van zijn bekkie en zo naar voor, bij mij lukt het en eet zo zijn fruit .

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige volwassen baardjes eten minder groenten/fruit dan anderen.

 

Hier valt helaas niet veel aan te veranderen, je kunt wel eens proberen wat moriowormen tussen de andijvie te doen.

 

Andijvie beweegt dan een beetje en vaak eten ze hier dan wel wat meer van.

 

Ze pakken de morioworm en happen gelijk wat andijvie mee.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien hebben ze inderdaad bij de vorige eigenaar niet veel groenten of fruit gekregen.  Kan altijd...  Volhouden is de boodschap...  Ook kan je bijvoorbeeld 's morgens alleen groeten of fruit geven en 's avonds pas dierlijk voedsel.  Dan hebben ze zo iets van ahha, ik krijg hier geen dierlijk voedsel dus zal maar wat anders eten  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook zo'n geval onze hypo is sinds zaterdag bij ons hij heeft wel zondag een sprinkhaan gegeten en dinsdag 1 krekel hij weigert gewoon te eten hij is nu pas zo'n 5 dagen bij ons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×