Jump to content
Sign in to follow this  
Wil

Winter rust.

Recommended Posts

Hier gaan Bob En Marley al in rust,

Is dat bij jullie ook zo?

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxy is de afgelopen 2 weken wel al een aantal keren zijn schuilplaats gaan opzoeken en heeft daar uren doorgegbracht. Hij is nu +/- 15 maanden en daarom heb ik hem nog niet eerder in winterrust laten gaan. Hij is nu alweer een 5 tal dagen actief geweest (hoewel minder dan ik van hem gewend ben) en eet verder heel goed. Of dit nu tekenen van winterrust zijn geweest durf ik niet met zekerheid te zeggen ook omdat ik hier nog geen ervaring mee heb. Het lijkt er wel op omdat hij dit gedrag nog niet eerder vertoont heeft.

 

Groetjes, Roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mannen zijn al op leeftijd, en Marley eet niet meer en heeft zicht leeggepoept  en lig lekker in zijn schuilplaats, zijn laatste poep even onderzocht voor wormen en flagnaaten maar het is schoon dus hij mag gewoon in winterrust.

Bob ga wel af en toe in zijn schuilplaats, maar na 2 dagen kom hij toch eten, Dus hij wil nog niet. En heb ook nog niet z`n darmen leeg gemaakt, daar merk ik het aan, Leeg poepen en niet meer eten.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De ene baardagame gaat wat sneller in winter rust als de andere.

 

Het komt ook voor dat sommige niet in winter rust gaan.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is er van winterrust nog geen sprake ! :lol: crossen hier nog goed door de bakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ons mannetje is toch al wat in rust... Ook een van onze kleinste baardjes eet wat minder. Maar we laten ze zelf beslissen wat ze doen, we veranderen niets aan de lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2 baardjes van mij zijn ook nog actief. De grote is ook nog actief met eten. zit ook echt achter de krekels aan. 

De kleine is iets terughoudender. Hij eet wel maar niet de hoeveelheden zoals de grote.

Ik heb ze nu 4 maanden dus voor mij is het allemaal nieuw.

De grote neemt ook appel en bloemkool.

Ben nog steeds aan het uitvogelen waar ze gek op zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bart,

 

Jonge baardjes gaan niet in winterrust.

 

Meestal zijn ze ook dol op andijvie en paprika.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marc, nog even terugkomend op jouw antwoord; die 2 baardjes van mij zijn van juli 2013. dus nu ruim 1 1/2 jaar oud. Ze zoeken sinds een paar weken wel om beurten de grot op om te overnachten, ipv van te hangen aan de kurkwand.

Ben er ook achter dat het waarschijnlijk gaat om broer en zus, dus toch geen 2 vrouwtjes. 

Ik zal er dus een terrarium bij moeten zetten om geen vrijpartijen te krijgen.

Ik merk in ieder geval nog niets van winterrust. Wel hebben we het licht in november gehalveerd naar 6/7 uur per dag. Dit hebben we 5 weken gedaan.

ook hebben we in die 5 weken de "hete"lamp van 65 watt verwisseld naar 2 lampen van 25 watt. Dus ook de temp. wat naar beneden gehaald.

Op dit moment zijn ze weer actief en volop aan het jagen op de voedseldieren.( en appels en groente)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×