Jump to content
Reptie-Farm

Volwassen sprinkhanen/dubia's voeren

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik loop al jaren te verkondigen tegen iedereen dat, dat je moet oppassen met het voeren van volwassen sprinkhanen en dubia's.

 

Voer je deze toch verwijder dan de poten met de scherpe sporen van de volwassen sprinkhanen en dubia's.

 

Deze  scherpe sporen kunnen de dood van je dier worden. :(

 

Heb het de laatste tijd nog tegen bepaalde personen verteld, maar dit scheen blijkbaar ongeloofwaardig over te komen!!! :o

 

Nu lees ik het ineens op het internet, een gewaarschuwd mens telt toch voor twee dacht ik!!!  :huh:

 

Zal dit onderwerp maar even vastpinnen.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wist het ook niet en ik draai toch ook al een aardig tijdje mee. Hoorde het laatst van jo voor het eerst omdat hij het zelf heeft ondervonden. Helaas heeft ook een kennis van mij een hele mooie nakweek van jo moeten laten inslapen vorige week hierdoor. Het gaat echt super snel en er is niets meer te doen als het gebeurd. Zodra je de kenmerken/symptomen  herkent is het eigenlijk al te laat. Hier worden ze ook niet meer gevoerd voorlopig en anders trek ik de poten er wel af.

 

Maar goed op geen enkel forum worden/werden de leden er voor gewaarschuwd. Nu het een paar keer bij verschillende mensen mis is gegaan wordt het overal pas vast gepint. Dit had natuurlijk al veel eerder op de informatieve forums gemeld moeten worden dat dit kan gebeuren. Dat had een hoop dierenleed bespaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Jo weet dit  overigens ook van mij.

 

Al mijn klanten raad ik aan om halfwas sprinkhanen te voeren in plaats van volwassenen.

 

Ik verkoop dan ook bijna geen volwassen sprinkhanen.

 

Verder heb ik al de jaren iedereen zoveel mogelijk geholpen, maar als je niet gelooft wordt houd het een keer op.

 

En  op dit forum wordt al genoeg informatie afgehaald/gejat, en klakkeloos op andere forums  gebruikt.

 

Maar ja, dit is al jaren aan de gang.

 

Vraag mij eigenlijk nog af waarom ik het steeds weer blijf doen, heb wel ergere dingen waar ik mij druk om zou moeten maken.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

 

Dat is niet alleen hier op het forum. Ik lees heel veel dingen terug op andere forums. Zie vaak ook dingen terug van TC Zoals je zegt is dit al jaren zo en dat verander je toch niet. Maar dat mag geen reden zijn om niet meer te posten wat er echt toe doet. Daar zijn de dieren niet mee geholpen.

En ik val je ook zeker niet aan hierop. Hoop niet dat je mijn stukje zo gelezen hebt. Zo ja, dan is dit niet zo bedoeld.

 

Het is gewoon belangrijke informatie om te delen met anderen dat is toch waar de forums voor bedoeld zijn. Ik heb soms een beetje het idee dat de gedachten achter de fora's uit hun verband zijn getrokken en we ons drukker maken over een fotowedstrijd dan de echte informatie die er toe doet.

 

De reden waarom je het doet is de liefde voor het dier en je informatie delen met de leden zodat elk dier de kans krijgt op een goed leven met de juiste verzorging. Dat is toch waar we het allemaal voor doen. Alleen dat niet iedereen iets doet met de informatie kunnen we niet veranderen en dat zal helaas altijd zo blijven, maar dan heb je inieder geval wel je best gedaan door het te proberen. (dat is mijn visie)

 

Ik baal er gewoon van dat ik dit niet eerder heb geweten, gewoon omdat ik dan het baardje van die kennis al dit leed had kunnen besparen. het dier heeft echt veel pijn gehad en kan nog wel janken als ik er aan denk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Inderdaad forums zijn er om te posten.

 

Maar als er alleen nog maar gereageerd wordt, op informatie die een lid nog niet kende kan een forum niet bestaan.

 

Heb overigens ook al een stukje of calciumwormen geschreven een paar dagen geleden, is nog wel niet volledig reacties zo goed als niks.

 

Ook hier zijn al slechte ervaringen mee, als ik wat tijd heb zal ik hier nog wel verder op ingaan.

 

Verder ben ik er door Bart alias B&S er  ook op gewezen om eens iets te vertellen over vloeibare vitaminen D3.

 

Maar heb ook nog andere zaken en problemen die moeten worden opgelost.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

 

Ook dat probleem herken ik maar al te goed dat er weinig tot niet gereageerd wordt, maar dat wil niet zeggen dat het niet gelezen wordt. Natuurlijk is het fijn als je een reactie krijgt als je iets schrijft daar ben ik het ook wel mee eens, maar een ieder is vrij om wel of niet te reageren.

Ik heb het stuk over de calcium wormen nog niet gelezen marc daar ik zelf ook nog niet helemaal lekker in mijn vel zit doordat ik een weekje geleden ben geopereerd. Zo heeft elk huisje zijn kruisje.

 

Dat stukje over de vloeibare D3 is inderdaad een goed idee. Zoals je weet gebruik ik dit ook al wat jaartjes en heb er goede resultaten mee en ben er zeer tevreden over. En een goede uitleg naar anderen toe zou niet verkeerd zijn aangezien de meeste van ons ook weten dat je D3 ook kunt over doseren met alle gevolgen van dien.

 

Gr. Cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen (heb nog last van de narcose en ben soms een beetje wazig haha), maar kan het stukje over de calcium wormen niet vinden. Zou iemand me eventjes op weg kunnen helpen met een linkje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je een darm-perforatie laten ("preventief") controleren bij een RA d.m.v een foto of dergelijke?
Ik wist dit over volwassen sprinkhanen, maar ik wist niet dat dit bij volwas dubia's ook het geval was.
Hier worden de volwas dubia's niet zo vaak gevoederd, maar het gebeurd wel. Nu maak ik me wel zorgen na
deze nare ervaringen te lezen en wil ik mijn baardjes toch eens laten controleren hierop (als dit mogelijk is).

mvg Jordy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jordy,

 

Preventief brengt eigenlijk niets op.

 

Bij een darm-perforatie ben je bijna altijd te laat.

 

Baardagame gaat zeer snel achteruit ( vergiftiging lichaam), en eet niets meer.

 

Dus verwijder de poten met de scherpe sporen van de voedseldieren.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit word zeker en vast gedaan vanaf nu..

liever geen risico's voor mijn baardjes

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×