Jump to content

Recommended Posts

Ik ben hier helemaal nieuw, dus ik heb geen idee of ik gelijk antwoord krijg van iemand, maar.... HELP!!!

Onze Pinky (baardagaam van 10 weken) doet opeens heel raar.

Hij is heel slap en ademt onregelmatig. Ik heb in zijn keel gekeken (zo goed en zo kwaad als het kon) maar daar zie ik niks (dacht eerst dat ie misschien een worm in zijn keel had?).

Hij had nog wel de kracht om stevig in mijn vinger te bijten.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hoe dan ook direct de dierenarts bellen en vragen om hulp.

 

Succes, Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nathan,

Bedankt voor je aandacht. Het is niet net na het sproeien gebeurd. Vanmorgen heb ik gesproeid en de eerste keer eten gegeven en toen was er nog niks aan de hand. Hij was heel levendig, zoals altijd.

Vanmiddag ging ik naar boven voor de "groente- en fruit-ronde" en toen lag ie heel vreemd, met alle 4 zijn pootjes naar achteren. Toen ik hem wilde oppakken merkte ik dat ie heel slap was. Ik heb net nog even gekeken, maar hij beweegt niet en ligt nog net zo (ademt ook nog steeds heel onregelmatig en oppervlakkig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martin, jij ook bedankt voor je aandacht.

Ik ga inderdaad op zoek naar een dierenarts die verstand heeft van baardagamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Nathan,

Bedankt voor je aandacht. Het is niet net na het sproeien gebeurd. Vanmorgen heb ik gesproeid en de eerste keer eten gegeven en toen was er nog niks aan de hand. Hij was heel levendig, zoals altijd.

Vanmiddag ging ik naar boven voor de "groente- en fruit-ronde" en toen lag ie heel vreemd, met alle 4 zijn pootjes naar achteren. Toen ik hem wilde oppakken merkte ik dat ie heel slap was. Ik heb net nog even gekeken, maar hij beweegt niet en ligt nog net zo (ademt ook nog steeds heel onregelmatig en oppervlakkig).

Mag ik hieruit opmaken dat je 's morgens dierlijk voedsel hebt gegeven? Zo ja wat dan? Mogelijk ligt het wel hieraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi pinky

sorry dat ik nu pas reageer maar had even zelf wat baardagaam problemen

voer je meelwormen aan je baardagamen??

dit is sterk af te raden zeker voor jonge baardjes

een baardje van tien weken kun je beter buffalowormpjes geven

meelwormen zijn te moeilijk te verteren

heb je m al in een badje gedaan en zn buikje gemasseerd??

ik zou zeker contact opnemen met de dierenarts

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dus precies waar ik ook aan dacht, verkeerd levend voer.

 

Veel verstand heb ik niet maar ik heb dat wel eens ergens hier op het forum gelezen.

 

Succes ermee!! ;)

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gbf,

Ik zag dat ik typ-fout heb gemaakt in mijn bericht (van de zenuwen waarschijnlijk)

Onze Pinky is bijna 20 weken oud i.p.v. 10.

Kan hij dan nog geen meelwormen eten? De buffalo's vind ik zo klein, en de morio's veel te groot...

Ik voer al mijn baardjes meewormen als hoofdvoer, en krekels als extraatje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Het gaat nog steeds niet goed met Pinky.

Sinds gisteren heeft hij geen ontlasting meer gehad, dus misschien verstopping?, maar daar wordt je toch niet zo snel zo ziek van???

Het lijkt ook of hij steeds iets uit wil spugen/braken, maar je ziet niks in zijn keel...

Hier in de buurt (Twente) geen echte reptielenarts kunnen vinden, dus strakjes naar de "gewone" da.

Duimen jullie voor ons....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

Ik was nog vergeten te vermelden dat ik hem onderhand al een paar keer in een lauw badje heb gedaan en gemasseerd, maar niks helpt...

We zullen het over een uurtje (hopelijk) weten.

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pinky,

 

Het kan zijn dat het baardje last heeft van inwendige parasieten.

 

Ben benieuwd wat de uitslag is.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ook ik ben benieuwd naar de uitslag

ik zou wel je voeding aanpassen meelwormen zijn al niet verstandig om te voeren

wel goedkoop maar veels te weinig voedingswaarde

ik zou ze lekker krekels en sprinkhanen en redrunners gaan voeren en moriowormen

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Hier even een update over Pinky.

Het gaat nog steeds hetzelfde... slecht dus.

Onze dierenarts (en verder geen enkele da hier) heeft absoluut geen ervaring met reptielen. Ze heeft hem vanmiddag wel voor de zekerheid een calciuminjectie gegeven.

De dichtsbijzijnde da die redelijk verstand heeft van reptielen (uit Enschede) is met vakantie, dus heeft onze da ons de gegevens meegegeven van da Marja Kik uit Nieuwegein (een expert!).

Hier zojuist een telefonisch consult gehad, en geadviseerd om (onder dwang)geweekte kattebrokjes met een beetje olijfolie te voeren, om een verstopping uit te sluiten of op te heffen, of anders in ieder geval morgen een mestonderzoek te kunnen doen.

Morgenochtend weer kontakt met haar opnemen, verslag uitbrengen en dan eventueel morgenavond langskomen, maar ze heeft al wel voorzichtig meegedeeld dat als er morgen nog geen ontlasting is het er erg slecht uitziet voor Pinky.

We hopen er het beste van... duimen jullie voor ons (voorla voor Pinky).

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pinky,

 

Ook van onze kant sterkte morgen.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al wat wijzer geworden bij marja kik??

Ben erg benieuwd, en hoop dta het een stuk beter gaat met je baardje.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Hier een triest, laatste berichtje over Pinky.

Vanmorgen ging het zo ontzettend slecht met hem, dat we besloten hebben om hem uit zijn lijden te verlossen. We zouden nl. pas op z'n vroegst vanavond bij de da in Nieuwegein terecht kunnen, wat ook weer een autorit van ruim een uur zou betekenen, en we wilden hem nog zo'n dag van puur lijden niet aandoen.

Hij heeft gevochten als een leeuw, maar helaas.....

Ik ben er kapot van... k*t dag.

Allemaal wel hartelijk bedankt voor de belangstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pinky,

 

ook van onze kant veel sterkte toegewenst met dit

zware verlies. :(

 

Groetjes Marc en Berlinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg rot zo'n verlies! Ik hoop dat je jezelf er snel overheen zetten kan.

 

Als Pinky pas gekocht is kan je misschien nog een beroep doen op de verkoper. Lullig gezegt, een soort "garantie".

 

Hopelijk zet je de hobby toch door.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Dank jullie allemaal voor jullie medeleven.

Martin, Pinky was niet gekocht, maar is uit een nest van onze twee "oude" baardjes. Zijn broertjes en zusjes hebben allemaal een goed nieuw thuis gekregen, maar Pinky was bijzonder... zo bijzonder dat wij hem graag bij ons wilden houden. Hij scheen namelijk rozig door (vandaar Pinky...).

Achteraf is dat misschien wel een teken geweest dat er vanaf het begin toch iets niet helemaal in orde was, maar hij was heel speciaal en zal altijd eenplekje in ons hart houden

Nogmaals bedankt allemaal!

Groeten,

Inge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×