Jump to content

Recommended Posts

Beste,

een lange tijd geleden heb ik een pot droogvoer gekocht uit nieuwsgierigheid.
Deze pot is lang vanachter in de kast blijven liggen en door grote schoonmaak eens terug boven gehaald.
Nu heb ik onlangs gehoord (oa van de RA) dat droogvoer niet zo goed blijkt te zijn voor de baardjes.
Het gaat om het product: ZooMed Bearded Dragon food
http://zoomed.com/db/products/EntryDetail.php?EntryID=222&DatabaseID=2&SearchID=5

zijn er mensen die ervaring of kennis hebben met dit product?
en wat zijn jullie gedachten hierover?

mvg Jordy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jordy,

 

Bij ons was het geen succes, als je dit wilt gebruiken zul je er zeker voor moeten zorgen dat de baardjes voldoende vocht binnen krijgen.

Baardjes hebben maar een kleine maag, en ik vind het risico op uitdroging toch wel groot.

 

Staat er een houdbaarheids datum op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Marc,

 

ik ben niet van plan deze pot direct te voederen. ook al is hij nog binnen de houdbaarheidsdatum (datum reikt tot 10/2014).
ik heb dit ooit eens stomweg gekocht, en nu wou ik gewoon eens weten wat anderen hiervan denken.
 

Deze pot vliegt dus regelrecht de vuilbak in, geen onnodige risico's bij mijn baardjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook al eens een geprobeert zonder veel succes !

zou hem nu niet weggooien !je kan er altijd je voedseldieren eens mee proberen voederen ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben in onze begintijd ook zo eens een pot gekocht. Onze baardjes aten er ook niet van. We hebben het droogoven dan ook aan de voedseldistributie gegeven, zij smullen er wel lekker van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit voldoende om bv een dubia-kweek te voederen en te gudloaden?

of hebben de dubia's zowizo ook nog groenten en fruit nodig (oa ook voor vocht)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×