Jump to content
Wil

Leguaan

Recommended Posts

Ik heb maandag een leguaan als opvang, is heel wat anders dan een baardagaam.

Hij/zij is jong en kan haar handteren, ik heb al een herplaatsing voor haar.

Maar ik twijffel of ik hem/haar zelf gaat verzorgen en ook een grote bak ga maken.

484179_528074977205422_611005498_n.jpg

 

Hij/zei had een theek zitten en die heb ik verweidert enhet plekje schoongemaakt

ontsmet.

 

Dus ben nou veel aan het lezen hoe wat waar van dit beesje.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent te goed voor deze wereld Wil ;)

 

Weeral een prachtig gebaar van jou :)

 

Je zal aan dit dier wel nog wat werk hebben vrees ik.

 

Laat ons zeker weten hoe dit verder afloopt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit me rot te zoeken naar een mooi huis voor hem , maar ideeen kan ik niet vinden pffff. hebben jullie site`s waar ik kan zoeken, help aub hahahahaha

 

Dank je wel .

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil ;)

 

Hoe groot is hij/zij nu?

Alles hangt wat af van de grote van het dier.

Jonge dieren huisvest je het best niet onmiddelijk te groot.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

21724_528637627149157_2007387849_n.jpg

 

Ik zal hem vandaag meten, maar heeft nu nog genoeg ruimte denk ik, zijn staart is alleen erg lang,

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

De leguaan is nu 8 dagen hier en daarvan heeft hij 6 dagen niet gegeeten. en vanaf gisteren ben ik hem aan het eten geven, Met veel gedult, (wat ik nu heb, Ik zit met erge rugpijn, Waar ik niet goed van wordt), Ik kan hem nu pakken zonder wold te worden, Gaat goed, en appel bij z`n bekkie houden helpt niet, Dus stukkie lip omhoog en dan de appel langzaam naar voore doen en jawel z`n bekkie gaat dan open en hoppa stukkie appel voor meneer, Het is een mannetje, hij is 69 cm van kop tot eind staart, Hij kan 2 meter worden, Hij wordt al wat drukker in de bak, en loop wat rond en ga ook zelf onder de warmte lamp liggen. Ik wilde deze week met hem naar de DA maar vanwegen me rug nu ff niet.

Marley lag al in winterrust, en Bob is nu 3 dagen in rust. Mooi even me aandacht bij onze nieuwe aanwinst, Hij blijft hier wonen geen geleur meer met hem, Hij komt hier tot rust en heb alle aandacht voor hem.

Een terarium wordt gebouwd, Maar hij kan nog wel even in deze bak blijven, Komt wel goed met hem.

558979_531131936899726_1154420087_n.jpg

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zelf gegeeten Yammie.

 

P1040376.jpg

 

Zal ik.?????

 

P1040377.jpg

 

Echt wel ik ga eten.

 

P1040378.jpg

 

Heb je nog meer .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk wil :rolleyes:

Blijkbaar had hij nog wat aanpassing nodig, maar dit komt wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie Leguaan ;)

En ik heb heel veel respect voor jou ;):D

Goed bezig Wil echt super :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is nu 8 dagen hier en hij is al goed aan het aankomen.

Bovenste foto 1e dag en de laatste van vandaag.

156226_534247706588149_710780137_n.jpg

 

Hij doet het goed al zeg ik het zelf.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met ons.

P1040409.jpg

Ik Bob lig eigellijk in winterrust, Maar wil ook alles in de gaten houden wat er gebeurt om me heen, Ik lig in me huissie, maar hoor ik te veel ga ik op me huissie, kan ik alles toch goed zien, Ik wandel niet door de bak hoor te lui, pfffff moet er niet aan denken, liggend kan ik ook alles zien,

P1040406.jpg

Dus van mij geen last hoor mensen...

 

 

 

Hallo ik Marley ben uit me winterrust, heb ook 2 en een halfe maand lekker gerust he, En zit nou vol energy, loop heen en weer en wil er maar uit, Eten doe ik ook weer.

P1040392.jpg

En als er zon is wil ik er toch graag van genieten, Dus buik plat en warmen maar.

 

 

 

En na een dag te hebben gezeurt in het terarium lig ik lekker op me huis te slapen, net als Bob.

P1040405.jpg

Maar toen ik wakker werdt zag ik toch een nieuwe bewoner, en ben er wel heel nieuwschierig naar, En mag er niet eens bij, hij is eerst aan het beter worden, hij is besmettellijk voor ons.

 

 

 

Komt wel weer goed hoor met hem, hij heeft medicijne. Nou ik ga stoppen , en dan komt nu Spike.

P1040407.jpg

Ik moest naar de DA voor een nakijk beurt, of alles oke was met me , Ik bleef rustig al was ik toch wel bang, Mestonderzoek ter plekke, Oeps , Wormen en eitjes, ik zit er vol van, Dus aan een ontwormingskeur, en vind het echt niet vies, nam het gellijk, Nog 2x herhalen en dan weer mest onderzoek.Flagelaten heb ik gelukkig niet, Moest gewogen worden en dat deed ik zelfs netjes om stil te blijven zitten, 167 gram, Eten doe ik ook goed, en manderijn vind ik echt heerllijk,

 

 

 

Nou tot de volgende x Bob, Marley en Spike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft prachtig om volgen en blij natuurlijk dat alles goed verloopt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een heerlijke dag voor ons, De zon , en dan ook lekker genieten van de zon, In de terariums schijnt het lekker, maar als het weg is willen we toch wel in de zon in het kozijn.

Hoe ga ik dit vertellen dat ik dat wil.

zo dus, ik ben nog te klein om daar op te komen. Kan ook een omweg maken waar ik niet mag komen.

Maar krijg het wel voorelkaar om daar te komen.

734173_549921808354072_407693369_n.jpg

Gewoon via de stoelkussen, en dan nog even lekker aan de wandel.

602687_549921811687405_326211500_n.jpg

Hee en wij dan Wij willen ook in de zon...

486274_549921918354061_1790242068_n.jpg

Marley.

Bob...

537310_549921981687388_641514250_n.jpg

 

537404_549922018354051_983480833_n.jpg

 

Ik geniet wel van de zon hoor..

538525_549922178354035_1903183872_n.jpg

En ja moet ook plek maken voor me medebewoners,

Hehe wij zijn aan de beurt,

19494_549922128354040_1168350354_n.jpg

 

Na de zon lekker eten en onze dag is weer goed.

 

Lik Bob, Marley en Spike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo dierenvrienden, Hoe gaat het met ons he, Nou dat ga ik jullie vertellen Spyke dus.

 

Zoals jullie weten ben ik geen vlees eeter nee geen dieren voor mij, Ik wil graag groenten en fruit, Maar als het me niet aan staat doe ik gewoon even .....Kijk maar .
734183_558187580860828_932036952_n.jpg
Alles uit me eetbak gooien, en daar ben ik supper goed in hoor.
156304_558187627527490_166712417_n.jpg
Kijk zo doe je dat he, Ik vind dit niks wil manderijn als het kan, Daar doe ik alles voor.
644460_558187674194152_833115519_n.jpg
En blijf dan lekker daar zitten tot het weggehaalt wordt. En dan kijken wat er dan in zit he, Appel, oke is ook erg lekker, Die eet ik dan wel he..........

 

Marley mocht vandaag lekker naar buiten kijken, Hij was zo druk in z`n bak dat hij maar zijn zin kreeg om lekker naar buiten te kijken,
549797_558187744194145_1005409273_n.jpg
En blijf dan lekker daar zitten tot het weggehaalt wordt. En dan kijken wat er dan in zit he, Appel, oke is ook erg lekker, Die eet ik dan wel he..........

 

Marley mocht vandaag lekker naar buiten kijken, Hij was zo druk in z`n bak dat hij maar zijn zin kreeg om lekker naar buiten te kijken,

Heerllijk genieten van een beedje zon, Dat vind hij heerllijk.

 

Maar moet ook weer terug en dat vind ik minder, Anders koel ik teveel af zeg vrouwtje altijd, Zat lekker met me kont boven de CV hoezo koud. Nee hoor , Vind het nooit leuk om weer terug te moeten, Maar heb ik wel wat op gevonden, gewoon weer verveelend worden in de bak.
150969_558187844194135_693376632_n.jpg
En Bob die is een beedje aan het wakker worden, en kom ff op z`n huis om te warmen, en gaat toch sàvonds zijn huis in om verder te slapen.
44725_558187787527474_413757643_n.jpg
Dus het gaat hier goed met ons, en vrouwtje heeft haar handen vol aan ons.

 

Lik Spyke, Bob en Marley

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Zoals je van je gewoon zijn, altijd mooie foto's en een leuk verhaal  erbij om te lezen. :)

 

Alle dieren worden bij u goed verzorgd en verwend, dikke pluim verdien je. ;)

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren een verhuizing, en ik Marley vertel..

 

Ik heb een andere bak gehad, ik ben kleiner gaan wonen, Spyke was te groot en is in mijn huis gegaan en ik in zijn huis, Maar dat was nog een heel gedoe, ontsmetten alles overzetten, zand er bij mij uit en houtsnippers er in, Mijn zand is gelukkig wel meegegaan, en me spullen ook , Maar ja ik ken beter even in Spyke zijn bak gaan ik ben niet zo groot als hij, Maar tijdens de verhuizing mocht ik lekker in het raamkozijn zitten lekker warm tussen een deken, Kijk zo zit ik nu.
M1.jpg.jpg

Even weer wennen hoor in me oude bak.

M.jpg.jpg

En ja Bob is ook wel bij de tijd om alles in de gaaten te houden wat er gebeurt.

bob+%281%29.jpg

Voor hem verandert er gelukkig nog niets.

 

Spyke moest in de vervoersbak die meegaat naar de DA, Hij had lekker een kruik, dus had niks te klaagen toch.. Toen alles klaar was mocht ook Spyke in z`n nieuwe huis, en ja hij keek z`n ogen uit, zo groot en weer nieuwe dingen.

1.jpg.jpg

Wat is dat dan, even kijken hoor, oke drinken dan maar, even overal een likkie geven, en verder kijken wat er allemaal is

2.jpg.jpg

3.jpg.jpg

4.jpg.jpg

Heb nou de ruimte en blijf maar heen en weer wandellen.

 

De laaste verhuizing is voor ons allemaal ik krijg een heele grote terarium en Bob en Marley krijgen ook een nieuwe bak, Die gebouwt wordt, Maar we houden jullie op de hoogte van de nieuwe terariums, zodra ze gaan beginnen voor ons.

 

Lik Spyke, Marley en Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

 

Wel wat laat, maar weer mooie foto's en een leuk verhaal van de door jou verwende dieren. :)

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het goed Marc, Maar Spijke eet niet veel hoor vind ik, Zijn keur is achter de rug, Dus wil een poepje van hem, Maar ik zie hem niet poeppen en het is zo weinig, Zijn staart wordt dikker, maar heb het idee zijn buik niet, Lijkt wel of hij alles in z`n staart doe, Hang soms boven in het terarium, Me lamp is kapot die grote van 100 watt, dus bij de bestelling een lamp voor mij, hahaha En met vitting en al he, Dus hou hem in de gaate, dat hij geen domme dingen doe.

Zijn terarium zijn we nu aan het sparen, Kost wel heel wat, hahaha. Is gellijk voor Bob en Marley ook he, Krijgen ook een nieuw huis.

Komen er mensen die Spijke een week niet hebben gezien, Die is gegroeit, Ik zie het niet.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spyke aan de wandel, en is al veel minder bang, en blijf wel bij je zitten.post-481-0-27660300-1371328502_thumb.jpg

post-481-0-45940100-1371328514_thumb.jpg

post-481-0-73175000-1371328530_thumb.jpg

post-481-0-44683100-1371328544_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt dit altijd leuk om telezen en ja erg mooie fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iderdaad, de verslagen van Wil en haar dieren is altijd leuk om te lezen. :)

 

Ook de foto's zijn altijd mooi om te zien.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×