Jump to content

Recommended Posts

hallo, ik heb de volgende vraag; is het opportuun om een dubiakweekje aan te leggen voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd heb ik zat, ben invalide, dus alle dagen gans de dag thuis,dus de energie en het onderhoud spelen geen rol, maar heb ergens gelezen als je de kweek wil stopzetten of vertragen dat je de temperatuur naar een 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou een kweek op kunnen zetten met 25 tot 30 dubia's. Van het aantal dat je hebt neem je dan maar 5 mannen erbij. Ik zou zeker niet groter gaan anders krijg je er teveel en enige dat je dan kan doen is ze te koop aanbieden of weg geven.

die dubia's die je teveel hebt kan je ook met een postpakketje naar je zoon sturen.

Ik gebruik zelf geen warmtematjes e.d ik heb mijn curvers gewoon op mijn terra's staan en mijn kweek loopt erg goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou wel rekening dat je een half jaar zal moeten wachten vooraleer de kweek loopt en kunt opvoederen.

Ook oppassen met een voedseldierenkweek bovenop de terra, hou deze steeds proper zodat er geen mijt of dergelijke in terecht komt en zo je terra insluipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenop de verwarmingsketel zeten is ook nog een optie! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bedenk wel dat hoe warmer ze staan hoe sneller ze kweken. Dus wil je dat het wat langzamer gaat dan kan je ze naast het terra zetten en ze op kamer temperatuur houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben van plan ze in de bergplaats te plaatsen, waar de verwarmingsketel staat, is daar een constante warmte, en ze hebben toch weinig licht nodig dacht ik(?), kan ze niet op mijn terra zetten aangezien de poes nogal nieuwsgierig is en erop zou kunnen springen, met alle gevolgen vandien, en nog iets; zo een curverbak bovenop je terra is ook geen zicht vindt ik ;-)

nuja ben reeds begonnen met een meelwormenkweek, zal wel ff geduld moeten hebben maar heb het ervoor over, heb een bakje meelwormen en een bakje sprinkhanen gaan halen, kostte ook weer 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubia's hebben inderdaad weinig tot geen licht nodig! :) wel opgelet met meelwormen zijn dikmakers en bevatten weinig voedingsstoffen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila, de kogel is door de kerk zoals ze zeggen; heb dus de dubiakweek aangevangen, curverbak, muggengaas(benzinegaas voor de nederlanders onder ons), verwarmingsmat, kattenbrokken, de eiertrays en natuurlijk de dubia's niet vergeten h

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss domme vraag maar wat is nu eigenlijk de bovenzijde van de warmtemat, daar waar de koperelementen te zien zijn of de andere vlakke zwarte zijde?

vindt dat de zwarte zijde meer warmte afgeeft??

 

thks bij voorbaat

(een beginneling) elios

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zwarte zijde naar boven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dus de mat met zwarte zijde naar boven gelegd en de curver erop geplaatst, isomo onder; dus tussen onderzijde mat en vloerbekleding, maar na enkele uren vastgesteld dat de onderzijde van de curver zeer warm werd, heb nu de curver op twee latjes(8mm) gezet zodanig dat er lucht tussen kan, ben benieuwd, hoop dat ik er niet slecht aan doe en dat het nog warm genoeg wordt in de curver

nuja, al doende leert men h

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad al doende leert men ! maar muggengaas is niet hetzelfde als benzinegaas ! ;)

kan je inderdaad doen enkele latjes onderleggen als het te warm wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja nog vergeten muggegaas opgelet dat ze er zich niet doorvreten! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen niet aan het gaas, ze kunnen tot daar niet klimmen en de eiertrays komen zo hoog niet, wat ik me ook afvraag, hoe heet wordt het niet in de curver als de warmtemat in de curver hangt zoals sommige mensen doen, hangt natuurlijk van de wattage af denk ik, maar toch

 

elios

Share this post


Link to post
Share on other sites

eventjes nagezien en de eerste jonge dubia's zijn al te zien, nu zien hoe het verder gaat h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat gaat goed :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×