Jump to content
Wil

Baardagaame Met Verstopping.

Recommended Posts

Ik werd begin deze week gebelt door een kennis, Truus at niks meer en poepte niet, Alles gepakt plantaardige olie spuitjes hoppa, Gossie zie ik truus liggen in haar bak een zwarte baard en opgeblazen ziellig hoor, Badje klaar gemaakt en haar er in gezet , Gemassert en haar baard werd weer oranje.even geen pijn.

Dit is het vrouwtje.

420007_486625721350348_1037594089_n.jpg

De dierenarts was op vakantie en de invaller ken geen reptielen, Ik hem uitgelegt, dat ze verstopt is, en ik alles gedaan heb wat ik kon, ze heeft een klizma nodig, Nee dus, grrrrrrrr

Haar buik was zo opgeblazen en ze had gewoon pijn, Het was te groot en kon niet daar haar gat zielig hoor, ze wilde zo graag en deed haar best, Maar het ging niet.

da hier bij mij, Anne Fokker, Pfffff had geen dienst, Vanmorgen om 9 uur in Terneuzen, Ik heb haar ook gehad met Dana dus ken haar wel en ze bespreek het altijd even met een colega van de Dierentuin, er was al een foto gemaakt en haar darm was zo vol dat het te groot was en ze niet zelfstandig kan poeppen, Ze kan haar opereren maar niet zeker of ze het red, Dus optie inslapen..

Rust zacht Truus.

Ze heeft nu geen pijn meer, Ik heb haar vastgehouden tot ze echt sliep, De baassin had het erg moeillijk en is naar buiten gegaan, Dus ben ik bij truus geblezen tot ze sliep.

 

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft Truus toch al even niet meer gepoept?

Ocharme, spijtig dat het baardje is moeten inslapen... Maar als ze zoveel pijn had was dit misschien het beste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het zo is moeten lopen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen. Mijn baardje heeft ook last van verstopping. Niet zo erg als hierboven beschreven. Masseren helpt en er is al een groot stuk naar buiten gekomen.

Nu wil ik graag weten of verandering van kleur er ook mee te maken heeft.

De laatste dagen wordt ze zwarter en zwarter van kleur.Is dit normaal of heeft het met warmte te maken?

Temperatuur is rond de 40 graden.

3 dagen geleden at ze bijna en bak andijvie op plus een paar wasmotlarven.

Graag jullie mening!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardje heeft dus last van verstopping. Ik ben bij de DA geweest. deze heeft er een stuk ontlasting uitgekregen. Nu 3 dagen later, heeft ondertussen nog een stuk uitgepoept. Had een laxeermiddel meegekregen.  Heb nu ook dwangvoer meegekregen want eten doet hij nog niet.

In afwachting vandaag op de uitslag van het mestonderzoek. Ook maar even gedaan.

Straks weer even in bad en de buik masseren. Hoop dat het beter wordt en dat hij ook weer gaat eten.

 

Wat ik bedoelde met zwart worden; hij loopt regelmatig door de bak, gaat dan weer liggen onder de warmtelamp. Hij heeft van nature een oranje gloed over zich maar nu wordt hij gitzwart en niet alleen z`n baard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als  een baardje plotseling helemaal zwart wordt is er toch iets aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net gebeld door de DA. Mestonderzoek is goed. Geen wormen e.d.

Heb in overleg dwangvoeding toegepast. Ik denk zelf dat de verstopping weg is. Nu moet hij alleen nog gaan eten, zonder dwang.

Ook mijn andere baardje heeft geen honger. Deze ligt alleen maar in de grot te slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winterrust; ik zat er zelf ook aan te denken. Ik heb mijn berichten terug gekeken en vorig jaar gingen ze inderdaad eind aug. al in rust.

Maar ik ben in verwarring, ik was vorig weekend bij een DA die 12 jaar ervaring heeft met "speciale huisdieren" Zij gaf aan dat een baardje niet in winterrust gaat. Hij of zij zal altijd blijven eten.

Waarom zou zij dat zeggen?

Ik heb zelf pas 2jaar ervaring met Baardagamen dus ben ik wel benieuwd naar jullie reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een baardje bepaald zelf of deze een winterrust gaat of niet, daar kan een dierenarts niets aan veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×