Jump to content

Recommended Posts

Mijn baardagaam mannetje zit al enkele dagen in hetzelfde hoekje van de terra aan de koude kant. Hij gaat er niet van weg en als ik hem oppak en aan de warmtelamp zet, dan gaat hij weer naar dat ene hoekje.

 

Hij eet nog normaal, is nog wel alert en doet zijn grote boodschap nog regelmatig. Het is gewoon dat hij niet uit dat hoekje meer komt al enkele dagen.

 

Zijn vorige lamp is wel stuk gesprongen 2 weken of zo geleden.

Ik gebruik Hobby Neodynium lampen 60W en die springen stuk als ze op zijn.

Dat heb ik al 3 keer voorgehad nu. Zo rond de 4 maanden springen die stuk, maar dn echt in scherven en zo. Dus nu vervang ik ze voordat die 4 maanden voorbij zijn. Ik wil niet dat er iets zou gebeuren natuurlijk! En ik gebruik enkel die lampen, want alles wat ik al geprobeerd heb, is te koud, te warm of te fel. Ik heb dan als reservelamp een ZooMed liggen, maar daar gaat hij dan nooit onder zitten. Met de nieuwe Hobby lamp nu ging hij terug daar zitten, maar sinds enkele dagen zit hij dus constant in een hoekje aan zijn koude terra-kant.

 

Iemand een idee wat er kan schelen? Ik vind het wel raar. En hij doet zo triestig. Maar eten en zo is nog normaal. En ik voel niets in zijn buik of zo, niks hard of iets, dus dat lijkt me allemaal ok. Ook geen waterige neus of ogen, alles ok.

 

Het lijkt een beetje op winterrust, maar het is totaal geen winter, dus dat kan niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallokes nadja zou voor de zekerheid toch eens een mestonderzoekje laten doen hoor!en als die lampen echt steeds stukspringen zou ik zeker eens een ander merk nemen! kan wel zijn dat diego er niet direct onder wil gaan zitten maar dat verbeterd wel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gedacht aan gewone halogeenlampen van Philips.

Naar het schijnt is dat even goed om warmte te hebben.

Alle andere reptielenlampen in de winkel zoals ZooMed en zo die zijn niet warm genoeg en met een hoger wattage dan weer te warm. Daarmee dat ik deze Hobby lampen hou omdat die net goed zijn en die hebben zo'n lila 'hoesje' over de lamp zodat het niet super fel is. En ze zouden de kleur mooi houden van de baardagaam. Nahja, geen idee, ik weet enkel dat ze goed zijn qua warmte en dat Diego enkel onder die lampen gaat zitten... Philipsje proberen eens :)

 

En ja, ik had al gedacht aan een mestonderzoek. En tegelijk zjn nageltjes laten bekijken, lijkt me alsof ze wat te lang aan het worden zijn. Maar dat kost al zeker 30 euro visite alleen en onderzoekje. Zonder eventuele medicijnen, zucht.

We zien wel. Zal een afspraak maken als ik nog eens kaka vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nadja ;)

 

Lampen die stuk springen na een tijdje zou ik toch niet gebruiken voor de veiligheid.

Je kan nooit weten dat hij een stukje glas in zijn oog zou krijgen of slechter zelfs glas opeet terwijl je er niet bent.

Als warmtelamp kan je een gewone spot gebruiken of halogeenlamp, de uv krijgt hij toch van een andere lamp h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×