Jump to content
Wil

28 Juli Ga Ik De Baardagaam Ophalen

Recommended Posts

Volgende week zaterdag ga ik de baardagaam ophalen in Haarlem.

Zijn bak is al klaar, hij kan er zo in.

Hij is erg bang voor mensen, en bijt erg graag in vingers.

Als ik hem gewoon uit het terarium kan pakken komt het goed, dan zijn we vrienden, Is het gellijk bijten dan komt de uitdaging.

Ik hoop dat ik hem het vertrouwen in de mens terug kan geven, Ik heb er zin in hoor om het te doen.

Hou jullie dan ook op de hoogte hoe het gaat met hem ..

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel su6 Will en ik zal dit bericht gaan volgen.. Ik ben eens benieuwd en ik heb heel veel respect voor jou.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel siem, ik ga er gewoon voor en hopellijk komt het goed met deze baardagaam.

Zal geregelt een dagboekkie doen van hem, nog even een naam verzinnen, hahahah.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wil hoop dat het je lukt !wens je al veel succes !maar waar blijf jij al die sukkeltjes vandaan halen?respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de nieuwe uitdaging Will :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die sukkeltjes vang ik op en hoop ze weer een mooi leven te geven, dat de mens niet eng is, Hij krijg een herkansing van mij, en als ik hem weer baardagaam heb, Dan zal ik weer zioeken naar een ander die ik kan helpen.

Onder tussen weet ik hoe ik het kan doen, en zal me best weer doen voor hem.

Ik heb er in het verleden ook een gehad, Red, die vind mannen eng, blaazen en bijten, Hij is rustig geworden en een supper lieve baardagaam bijna 1 kilo en leeft bij me vriendin, 1 straat verder, Bad vind hij ook niks, Maar als ik het doe is hij rustig en blijft dan netjes zitten, hahahah.

Hij mag bij geen vrouw, hij heeft mijn vrouwtje gepaart en ze bleef leggen, 260 eitjes en van het vele leggen is ze overleden... Ze hebben wel erg mooie rooien baardagaame gehad....En die zijn groter als Red en Dana, Ik zal is een foto plaatsen.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel JDG gaat vast lukken .

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wil is de nieuwe bewoner er al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag naar Haarlem geweest om de Baardagame, Heb eerst maar even met hem geklets, Hij is wel erg groot, Maar mager.

En heel erg bang, Ik weet nu hoe goed ze hun bekkie open kunnen doen, hahaha,

Hij is dus uit huis gehaald waar hij niet goed behandelt is, En zelfs mishandelt, Snap niet dan mensen dan doen hoor.

Heel de weg hebben we hem gehoord, eindelijk thuis, hebben we terrarium zand wat we hebben meegenomen in zijn bak gedaan.

En hem erin gezet met bekkie wijd open kon ik hem pakken, hahaha.

Hij heeft ook gelijk gegeten en kan goed achter zijn voedsel aan. Hij woog in Haarlem 405 gram.

Ik heb hem ook in bad gedaan, en voor ik het wist sprong hij er uit, Ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat goed van jou Wil, je hebt er echt heel veel geduld voor.

Succes hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauuuwww super hoor Wil.. Heel veel su6 met dit baardje en ik denk ook dat het wel goed komt hoor.. Geduld, veel liefde en aandacht..

 

Erg leuk om te lezen hoe je het allemaal doet :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag al een stukje verder, Lekker uit me terarium gehaalt en even in de zon, Dat is wel lekker, zonder te bijten he, Ik hou ze wel goed in de gaten, Ze geef me me veel aandacht, en stel me gerust, met het aaien, Gisteren mocht ze niet bij me mond komen, dan ging hij al open, maar vandaag mag het wel, en doe lekker me ogen dicht, ze kan me pakken, wand het lijkt net of ik in trans ben, en ik heb lekker bij haar gelegen, en wel een half uur, zonder dat ik weg wilde, kijk maar.

552677_477267048952882_1298749479_n.jpg

 

314051_477267302286190_1807630537_n.jpg

 

Ik zit nou weer in me terarium met een zwarte baard, vond het wel lekker, uit me huis.

 

Vervolg komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat ongetwijfeld de goede weg op, deze dieren beseffen ook wel als ze de aandacht en de verzorging krijgen die ze verdienen.

Prachtig van jou Will ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet me er wel een flinke knaap uit hoor!komt zo te zien wel in orde! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob is nu 9 dagen hier en zie goede vooruitgang, hij kwam hier met het gewicht van 405 gram en is nu 437 gram, het is een drukte schopper en weet nou van hee als ik er uit mag kan ik rennen, en dat doe hij ook erg goed.

391386_480597528619834_885592670_n.jpg

‎9 dagen heb ik Bob nou en als het speeltijd is op de grond, kunnen ze niet alle twee. Marley is wel erg nieuwschierig, maar als hij het gezien heeft gaat hij weer lekker liggen, en laat hem doen. Bob is daarintegen erg nieuwschierig en zijn baard kan niet zwarter, hahaha, Hij knikt dan heftig en wil ook erg graag op de grond, maar dat gaat niet op, kijken mag maar vechten mag niet en dat zal hij zeker doen.

Hij hoort Marley die op de grond mag.

488201_480597728619814_450309938_n.jpg

 

Zijn baard kan niet zwarter, Maar ja hij moet er maar aan wennen dan ze met z`n twee zijn, en dat hij niet altijd de aan dacht krijgt,

391375_480597808619806_554665076_n.jpg

 

Hij blijft Marley volgen, Marley vind het zo gewoon dat hij geen zwarte baard krijgt, Marley kijk en dan gaat die luilak weer lekker liggen.

599964_480598005286453_1258256647_n.jpg

 

Wandel maar lekker ik ga luieren.

480981_480597878619799_550421139_n.jpg

 

Als ik hem moet pakken uit zijn terarium dan gaat het al goed, en mag hem pakken, zonder dat hij schrik of me open haal met z`n nagels, Hij voelt zijn eigen hier al goed thuis gelukkig.

Hij krijg deze week een nieuw terarium deze is te klein voor hem, Dus voor mij weer werk aan de winkel om hem een mooi en groot huis te geven.

Hou jullie op de hoogte.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob heeft een nieuw terarium gehad, ik vond die andere te klein voor hem, Hij vind het minder, moet weer helemaal wenen .

559081_481597511853169_416061107_n.jpg

Hij heeft ook zijn eigen huis gehad en heeft er vannacht lekker in geslapen.

Bad gaat ook steeds beterder, 1e x is het poepen en dan nieuw water en dan gaat hij het er van nemen zie film.

En na een poosje in bad, weer tevreden in zijn terarium.

486453_481597555186498_278748748_n.jpg

Eten doe hij erg goed en ook erg veel, staat er groenten ga hij er ook gellijk naar toe,

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me ogen uitgekeeken ik mocht naar buiten en dat is leuk zeg.

 

300892_340909955992876_1811319779_n.jpg

 

Kijken voor een plekkie waar ik kan zitten en alles is kan bekijken zo groot het is, Ach ja zie wel een plekkie hoor mooie stenen daar zal is gaan kijken.

 

208300_340910419326163_349109978_n.jpg

 

Ik zit en zie zo alles wat er gebeurt, Zal hier wel een daggie kunnen zitten hoor, Maar ja dat ging niet op voor mij, Na een poosje moest ik weer in me eigen huis en dat vond ik natuurllijk niet zo leuk he, Wilde daar op de stenen. Dus je ziet wel dat ik boos was he dat ik weer in me huis moest.

 

527073_340910909326114_2004766748_n.jpg

 

Nou moet ik weer wachten tot ik weer mag, Maar bleef rustig liep niet weg, Nee vind het wel wat hier.

 

 

 

Lik Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft prachtig en grappig om volgen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog alles goed met den Bob ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met Bob.

Heel goed gaat steeds beterder, kan hem pakken en hij is rustig, Vind het heel leuk om er uit te mogen, en is goed aan het vervellen.

421673_490579670954953_701746720_n.jpg

 

Wat zie ik daar lopen, MARLEY ...Wat wil ik graag ook op de grond, maar mag niet, Marley vind alles goed, Nou ik niet hoor me baard kan niet zwarter en me kop blijft knikken.

376592_490579800954940_1361418721_n.jpg

 

Hij komt goed aan , en lust vrijwel alles. Hij is boven de 500 gram .

Bad vind hij nou ook wel leuk en zwem lekker.

 

304776_490579930954927_51037281_n.jpg

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met Bob, Goed, erg beweegellijk en ook nog wel bang, Ik kan hem gelukkig normaal pakken.

Maar ik pak hem altijd op de zelfde manier, Dan hoef hij niet te schrikken , en kan ik hem rustig pakken.

Hij eet nog altijd erg veel, Maar is ook veel tekort gekomen, Hij is goed aan het aansterken en komt goed op gewicht.

534459_501954379817482_1201266952_n.jpg

Bob hou alles in de gaten, Als de kleinkids er zijn, hou hij zijn eigen rustig.

404056_501958359817084_782401427_n.jpg

Maar als het weer stil is binnen gaat hij beginnen, Echt ADHD, geen rust in z`n kont.

377191_501954596484127_208015192_n.jpg

En jawel hoor Marley is eindellijk uit zijn huis gekomen, na bijna 2 weken, even warme dus.

550906_501954726484114_2129887356_n.jpg

Maar Marley is echt rustig, Hij is nou echt aan het bijkomen van het leven wat hij gehad heb , met zijn broer zitten en daar bang van zijn.

Het gaat gelukkig wel goed hier met mij,

Stapje voor stapje en engelen geduld moet ze met me hebben, en dat heb ze wel.

Tot de volgende x allemaal.

 

Lik van Marley en Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt prachtig om volgen, deze dieren worden met de grootste liefde verzorgd.

Jammer dat ze niet kunnen praten, maar ze laten het wel duidelijk zien dat ze niets tekort komen.

En wat een mooi plaatje van de kleinkids "one happy family" daar mag je best trots op zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft inderdaad mooi om zo te volgen ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×