Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb sinds heeel kort twee terraruims gekregen met in de ene een vrouwtje en mannetje...en de andere twee mannetjes...

 

Nu zoals ik heb gelezen op internet moeten deze dieren heel actief zijn overdag... :blink:

 

Nou die van mij dus helemaaaaaaal niet!!!

 

de twee mannetjes heb ik vandaag moeten behandelen voor bloedluis!!!!! :angry:

 

Ik ben ook begonnen met calcuim met D3...

 

Kan iemand mij wat meer info geven over eventueel een dierenarts in de buurt van gent die hier meer over weet...

 

Hoop op een snelle reactie..

 

mvg,

Beli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou voor je vraag voor een dierenarts zit je in gent wel goed!

daar heb je de univ dierenkliniek in merelbeke!

dr Hellebuick is de assistent,die de opvang en de consultaties doet

je meld je aan bij pluimvee en andere exoten(daar zitten ook de reptielen)(plakaat pluimvee & exoten volgen)(laatste gebouw links)

wel eerst een afspraak maken

092647441

zeker ook een mestonderzoekje laten doen !

 

mannen samen houden dit gaat ooit mislopen !

 

bloedluis:terra's leegmaken alles behandelen,zand verwijderen en zolang ze er niet van verlost zijn op kranten zetten dagelijks verversen!opgelet met bloedluis voor je papegaai !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Voor een volledige lijst van dierenartsen kijk even op mijn site

http://www.pajorep.net/Dierenartsen.htm

 

Nu wat de huisvesting van je dieren betreft zal je in de toekomst toch maatregelen moeten treffen.

Hoe oud zijn de dieren?

Mannetjes die paarlustig worden zal je moeten scheiden, kunnen gevechten ontstaan tot bloedens toe of erger.

Mannetje en vrouwtje kunnen samen, maar een te paarlustig mannetje zal je vrouwtje constant lastig vallen wat dan weer slechte gevolgen heeft voor het vrouwtje.

Dus denk al eens na hoe je dit gaat oplossen in de toekomst ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben al voor de bloedluis naar een dierenarts geweest en die worden nu behandeld....

 

en wat de papegaai betreft de dierenarst zei dat het voor hem geen kwaad kon,mestonderzoek wordt zo snel mogenlijk ook gedaan,want ik denk dat al de dieren ziek zijn :(

 

Ik heb namelijk de twee terraruims en toebehoren gratis gekregen en wil nu zorgen dat de diertjes er weer bovenop komen....

 

Ik ben ook al begonnen met calcuim D3 maar ze willen bijna niks eten ook geen groeten en fruit,ik bied ze het alle dagen weer vers aan maar alleen de andijvie eten ze....

 

Ik hoop echt dat ik de diertjes kan redden.

 

Waar ik ze vandaan heb gehaald zeiden ze dat ze ongeveer een jaar oud zijn,maar ik vind ze heeeel erg klein.moet ik ook de straat bij meten of alleen het lichaam?

 

mvg,

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig meten staart inbegrepen !

groenten en fruit blijven aanbieden !de aanhouder wint wel . :lol:

eten ze voor de rest hun voedseldieren ?

plaats ook eens een fototje ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga mijn wederhelft moeten vragen voor de foto te plaatsen want zover ben ik nog niet met dit...

Alhoewel ik me wel een beetje schaam hoor om een foto te plaatsen,omdat ik vind dat de diertjes er echt niet goed uitzien,vind dit zooooo zielig en ben ook constant met ze bezig...

wat eten betreft eten ze wel wat dierlijkvoedsel....

en natuurlijk iedere dag een vers bakje water...

maar wat ik raar vind is dat deze beestjes helemaal niet actief zijn :(

ze hebben de hele dag hun oogjes dicht :unsure:

 

ik wordt er zelf een beetje moedeloos van...

 

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor iemand die die sukkels wil opvangen en ze er terug bovenop wil krijgen moet je je niet schamen hoor !zijn er hier nog op het forum die dit al gedaan hebben!verdient zelfs een pluim ! ;)

 

bakje met water is niet nodig dit is juist een bron van bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo ok dan ga ik dat water eruit halen...bedankt en ja het koppeltje heb ik al een keer geprobeerd een badje te geven maar dat ging niet zo goed ben helemaal opengekrabt op mijn handen,maar dat wil niet zeggen dat ik het niet weer ga doen hoor...

 

kunt u mij mischien de naam geven van die vitaminen?

maar heb dus weer een nieuw probleem ontdekt bij een van de mannetjes lijkt het of hij hoest nou hij maakt een ruetelend geluid dus vermoed longonsteking :(

Dat er ook nog eens bij :angry:

 

 

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt verschillende merken van vitaminen hoor hangt veel af welke de winkel

binnen heeft !ikzelf gebruik de multi-vitaminen en de vloeibare D3 van hier bij marc in de shop en zeer tevreden over!

wat het hoesten(reutelen)betreft !niet mee wachten en bij de reptielenarts!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, dit klinkt allemaal niet zo goed. Ik zou ze zeker allemaal eens meenemen naar de reptielenarts! Zo kan er meteen onderzocht worden of alles in orde is en ook hun mest kan onderzocht worden.

Als ze het badje niet leuk vinden kan je ook eens proberen wat water op hun te vernevelen...

Ik zou ze voorlopig andijvie geven, als ze dat eten ben je zeker dat ze wat binnen hebben, als ze dan eenmaal terug helemaal in orde zijn kan je verder gaan uitbreiden met voedsel. Dit is natuurlijk mijn mening. Heb je al wasmotlarven geprobeerd? Dit is redelijk vettig, dit mag geen hoofdvoedsel zijn maar kan als snoepje. Wat wel goed voer is, zijn de rupsen die Marc hier in de online shop verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die wasmotlarven vinden ze wel heeel erg lekker dus voorlopig ff dat en een paar krekels en andijvie dan maar...ik wil ze eerst en vooral helemaal bovenop krijgen...

mijn mannetje van het koppeltje die wou vandaag even lekker te keer gaan met het vrouwtje..en zij wou blijkbaar ook,maar heb hem toch even van gedachten doen veranderen :blink:

 

en ja ben wel van plan om zo snel mogenlijk naar de dokter te gaan of morgen ff bellen of ze eventueel een huisbezoek willen en kunnen doen...

 

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wel goed voer is, zijn de rupsen die Marc hier in de online shop verkoopt.

inderdaad wat saratjeuh zegt zijderupsen is een zeer goede voeding !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo vandaag bij de dierenarts geweest :(

 

Ze zijn ontwormt plus eentje heeft een prik gehad met antibiotica en zit nu aan de astronauten voeding dus dwang voeding :unsure:

 

We hopen dat hij het haalt maar het is niet zeker...

Toen de dierenarts zijn buikje ging voelen........kon hij gewoon zijn ruggegraat vast nemen :angry:

 

Nou hopen en bidden dat alles goed komt...

 

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjonge zeg wat een verhaal, Hoop dat je ze weer op kan knappen.

En hoop dat ze het gaat reden, Dit is een moeilijke klus zeg pffff.

Met veel liefde komt het goed,

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig maar dat je naar de dierenarts bent geweest.

Hopelijk komen ze er snel bovenop! Juiste voeding en vitaminen, kalk zijn heel belangrijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update.....

 

Tot mijn grote spijt heb ik een mannetje moeten laten inslapen.... :(

Hij had dus heel veel pijn en zijn lever was dus helemaal kapot door slechte voeding en verzorging :(

 

Ik heb nu een twee antibiotica kuur voor de rest want er is een bacterie ontdekt in de keel :(

Die zijn nu wel al een stuk actiever :)

en liefde krijgen ze zeker.....

er is een mestonderzoek gedaan en niks van wormen of bacterieen in de ontslasting...

Dus de dierenarts heeft me nu de raad gegeven om ze heel goed te eten te geven en dus veel kalk..dus nu iedere dag wasmotlarven,andijvie... de rest willen ze nog niet eten maar komt wel denk ik met heeel veel geduld...

en natuurlijk iedere dag hun portie calcuim+D3 erbij..en twee keer per week in bad,wat ze ook nog nooit hebben gehad dus was eerst een gevecht maar dat gaat nu ook al wat beter :)

 

groetjes Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met tranen in mn ogen het verhaal te lezen. Onbergijpelijk dat mensen dieren nemen en er dan niet voor zorgen. Je krijg er ook zoveel voor terug. Heel veel sterkte met het verlies :( en veel leifde voor de anderen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel sterkte met het verlies en veel geluk met de verdere verzorging van je andere baardjes.

Wel wasmotten niet als hoofdvoer blijven gebruiken (leververvetting) probeer liever eens met zijderupsen en calciumwormen, deze zijn een bron aan goede voedselsuplementen en zullen je baardjes zeker aansterken.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een voedseldier dat je eens zou kunnen proberen is een dubia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gossie sneu zeg, nou veel sterkte .

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies ik ga dus zeker ook de andere wormen halen...

En ik blijf natuurlijk mijn best doen voor de andere ;)

 

Beli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beli,

 

Hoe gaat het met de baardagaame, Merk je al verschil ?

Ik hoop het wel, Hoor het graag.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

ja nou het gaat echt met ups and downs..

 

de ene dag geen diarree en de andere dag wel...

maar ze zijn niet echt actief....

ik ben nu wel opzoek naar een vrouwtje erbij want meneer wil constant dekken...

de bloedluis die zijn nu allemaal weg gelukkig...

vandaag zijn ze allemaal in bad geweest :D

het grote mannetje vond het lekker maar mevrouw die wilde er niks van weten.. :blink:

IK had ook trouwens nog een vraag,

Is het bij baardagmen ook zo dat broer en zus niet mogen paren?

want ik heb nu ook vernomen dat het broer en zus is die samen zitten... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet verstandig om ze te laten paren, kan je misvorming krijgen.

 

Vrouwtje wen wel in bad, gewoon om de dag het doen wen ze er aan .

 

Fijn dat de bloedluis weg is, Pffff dat moet je niet hebben.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×