Jump to content

Recommended Posts

graag zou ik eens iets willen zeggen over nestmuizen als voeding voor de baardagaam.

op veel site's staat er geschreven dat nestmuizen een ware calciumbom is maar in feite is het zeer gevaarlijk om die muizen aan je baardje te voederen.baardagamen kunnen namelijk niet tegen dierlijk bloed,ze kunnen er iets van krijgen aan hun niertjes.de baardagaam word ook meer en meer aggressiever.

je mag wel een muis voederen als het baardje verzwakt is bv door de eileg.

deze info heb ik van iemand die al jaren reptielen houd dus denk toch maar twee keer na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij houden ook al jaren reptielen en voederen muizen zelden of nooit.

Ik vind zelf dat er genoeg alternatieven zijn.

De keren dat dit gebeurd is zoals je zegt na of voor de eileg om wat aan te sterken, maar daar zijn we ook al van afgestapt en gebruiken nu zijderupsen en phoenixwormen of tebo's.

Ik denk dat er een probleem optreed als je muizen gaat geven als hoofdvoer, maar dat geldt voor alle voer.

De boodschap is dan ook om zoveel mogelijk variatie in de voeding te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje jammer dat je hier deze info zet en dan onder een nummer op het forum komt je zet er verder geen naam van jezelf of wat dan ook er bij. Verder ben ik het met jo eens. ik geef bv na de eileg ook enkel een diepvries muisje. Ik zal ook nooit levend geven. Maar zoals jo ook al aangeeft zijn er ook genoeg andere althenatieven.

 

Ik zou wel graag willen weten wie die persoon dan is die zegt dat het slecht is en waar hij dat op baseerd, kan hij zijn verhaal onderbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij houden nu al een kleine 30 jaar reptielen.

 

Nestmuizen en nestratten zijn een goede voedselbron.

 

1x per week een paar nestmuizen/ratten kan zeker geen kwaad.

 

Dat baardagamen hier aggressiever van worden is een fabeltje.

 

Jonge nestmuizen/ratten bevatten veel calcium.

 

Zou graag weten wie deze onzin loopt te verkondigen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×