Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Ik heb geen broedstoof meer en nu heb ik de bakjes met krekel eitjes in een terrarium staan met een lamp en in het terrarium is het 30 graden.. Ik zit nu op 7 dagen, maar nog steeds geen babykrekeltjes uit gekomen..

 

Hoe ik het hier beschrijf gaat dit wel werken of moet iets anders verzinnen ?

Graag hoor ik van jullie.

 

Zal straks nog even een foto plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krekels.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi siem stak je deze vroeger in je broedstoof misschien?

normaal zou dit toch moeten lukken maar denk dat deze maar vanaf 10dagen uitkomen! <_<

zelf nog geen ervaring mee !zal ik ook eens moeten uitproberen :lol: en zien of mij dit lukt :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Bij een temperatuur van 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ b&s

Eerst deed ik dat in de broedstoof, maar dat heeft nooit gewerkt.. Ik heb inmiddels mijn broedstoof verkocht en ik dacht dat het op deze manier ook zou moeten werken hoor. Ja dan nog maar 3 dagen wachten.. 10 dagen geen probleem, als ze maar uit komen hahaha :P

 

@ JDG

Dan zet ik de bakjes aan de zijkanten 1 in de linker en 1 in de rechter hoek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie nu ook wel dat er dekseltjes op de potjes staan dus wel opletten voor schimmelvorming!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe iedere dag besproeieren en soms zitten er zo'n witte dingen op <_<

Is dat die schimmel dan ofwat ?

 

Ik sproei daar altijd overheen :o helpuhhhhhh :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

witte dingen lijkende op haar is schimmel! kan zijn dat je dan trug moet herbeginnen!moest dit mislukken de bakjes eventueel eens open laten in je terra <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo ziet het idd uit :o

Dus ik kan alles nu weggooien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou nu wel nog paar dagen afwachten je weet nooit!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay thQ b&s :P

 

Ik zal nog deze week besproeien blijven en laten staan en erna opnieuw beginnen.. Heb nog een bakje wat vol met krekeleitje zitten gaan we volgende week die erin doen zonder deksel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke hier zijn we er dan mee wou nog niets zeggen omdat ik ook nog aan het testen was en sinds deze morgen met succes! :D

 

allereerst de aflegbakjes :potgrond met vermiculiet

deze plaats ik een goeie 10 dagen bij de volwas krekels en dan begonnen de problemen eerst geprobeert deze in de stoof te zetten (natte) dus met dekseltje erop !resultaat na 2 dagen schimmelvorming ! :(

tweede poging :aflegbakje met dekseltje op bovenop terra !resultaat na 2 dagen schimmelvorming ! :(

derde poging :aflegbakje ZONDER dekseltje in een curverbak en deze in een zelfgemaakte kast geplaatst !deze wordt verwarmd met een keramische lamp.uiteraard wel met termostaat tussen en deze staat op 30graden!resultaat deze morgen allemaal kleine stofkrekeltjes :cheer::cheer: dus gaan we nu proberen deze door de eerste dagen te krijgen !daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jaloers hoor b&s :rolleyes: hihihi.. Proficiat en su6 ermee.

 

Ik zit op dagen 9 en nog steeds niks iedere dag sproeien en gisteren de dekseltjes eraf gedaan en geen simmelvorming gehad maja zijn de oude bakjes weet niet of uit komen <_<:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude bakjes staan er nog steeds in dag 10 alweer en nog steeds niks maja..

 

Ik heb nu de nieuwe bakjes erbij gezet en gaan we weer bij 1 tellen *zucht*..

Waarom komen ze niet uit :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou zeggen blijven proberen en de moed niet opgeven! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten zoveel eitjes in die bakjes en ik heb nog altijd GEEN krekeltje gezien <_<

Nog steeds de 1ste 2 bakjes erin en al op 13 dagen en nog steeds niks <_<

 

 

En de nieuwe bakjes staan er nu 3 dagen in en die aarde droogt zo snel uit.. Heb de bakjes niet onder de lamp, maar aan de anderekant staan.. Heb nu een tempratuur van 35 graden pfff <_<

Ik weet niet waarom het niet lukt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi siem de eerste bakjes die zullen niet meer worden denk ik!en inderdaad met dit weer droogt de potgrond sneller uit ik sproei nu zeker twee keer per dag !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een dag of 10 moeten de eieren toch wel uitkomen bij 30C. Weet je zeker dat je eieren niet uitdrogen? Heb je er al eens eentje bekeken? Als jij zegt dat het substraat zo snel uitdroogt, ben je eigenlijk alweer te laat denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad mijn eerste bakje waar ik uitkomst van had is uitgekomen op 8dagen en nu nog steeds komen er nieuwe stofkrekeltjes bij !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sproei 1x per dag nu op dit moment en als ik sproei, dan is de aarde helemaal droog en ik weet niet of de eitjes droog zijn.. Zien voor mij gewoon hetzelfde uit.. Heb de tempratuur nu hoger, maar ik weet het gewoon niet meer.. wordt er een beetje moe van dat het niet lukt hiero..

 

 

En nu dat alles te droog is gaat het dan weer mislukken ?

Ik had een tempratuur van 30 graden en ben nu naar 35 graden gegaan..

 

Hoop dat jullie nog wat tips hebben voor me *zucht*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf op 30C zitten, en zoek naar een substraat wat beter het vocht vasthoudt dan wat je nu gebruikt ;)

Meng bv. een flinke nat zand door de potgrond heen, zand kan goed vocht vasthouden.

Wat je ook kunt doen zijn verschillende bakjes vochtig substraat neerzetten, en met een hygrometer in de gaten houden, welke het snelst uitdrogen :)

Speel ook met de vochtigheid, is het te nat, dan gaan de eitjes schimmelen, volgens mij werk je nu te droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik nu potgrond in heb zitten die te droog is kan daar nat zand bij doen of moet ik daarvoor helemaal opnieuw beginnen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik nu potgrond in heb zitten die te droog is kan daar nat zand bij doen of moet ik daarvoor helemaal opnieuw beginnen ?

daarvoor zal je moeten herbeginnen! :P moest je er nu nat zand bijdoen zou je zeker geen uitkomst meer hebben! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een nieuw krekelbakje gemaakt met onderaan nat zand daar boven op potgrond en dan met me hand door gemengd en nu zie ik in het midden een laag zand en dan daarboven op een laag aarde hoop, maar dat dit nu wel werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×