Jump to content
Sign in to follow this  
Cindy010

Graag Jullie Mening........

Recommended Posts

Op een ander forum is een discussie gaande over het voeren van gedroogde garnalen en vis aan je baardagaam.

 

Mijn mening hierin is dat je in de woestijn nog altijd geen zeedieren tegenkomt en dit dan ook niet behoort in het menu van een baardje.

 

Word dit toch gegeven.......... Weet iemand hier wat daar dan de gevolgen van? Zijn er meerdere mensen die dit soort voedsel aan het menu hebben gevoegd?

 

Groetjes Cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat dit aan baardjes gegeven wordt :blink:

gedroogde garnalen zullen deze zijn die aan schildpadjes gegeven worden,maar dat vind ik nu niet echt iets om te geven aan baardjes daar deze beenharde stukken bevatten!en denk ook wel dat deze te veel zouten bevatten ook!mineralen dat is een ander paar mouwen, we geven nu ook wel gemalen sepia over het groenvoer en dit komt nu ook wel uit de zee!

vis daar spreek ik me nu ook wel niet over uit !daar deze nu wel goeie omega's bevatten en er in menig gutloadproducten voor voedseldieren vismeel zit verwerkt bij mijn weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel meer zaken die baardagamen niet in hun natuurlijke habitat tegenkomen en toch voorgeschoteld krijgen in gevangenschap.

Eigenlijk het meeste voedsel die we geven loopt daar niet rond of is er te vinden.

Garnalen of vis heb ik nog nooit gevoerd of beter gezegd geprobeerd.

Als ze dit zouden lusten en je gaat dit niet gebruiken als hoofdvoedsel, zie ik hier geen probleem in.

Maar of deze nuttige of schadelijke stoffen bevatten zou ik eerst eens moeten opzoeken, want anders heeft het natuurlijk ook maar weinig zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Ook nog nooit van gehoord. Ik weet niet of dit kwaad zou kunnen. Ik zou ook eerder denken aan de vele zouten die erin zitten... Langs de andere kant zouden er denk ik wel bepaalde zaken die waterschildpadden als voer krijgen misschien niet slecht zouden zijn voor baardagamen zoals lundi korrels, maar zou het nooit geven eerlijk gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als tussendoortje zal dit heus geen kwaad kunnen, als de baardjes dit willen eten.

 

Hetzelfde met wasmotten, moriowormen, enz dit zijn ook tussendoortjes.

 

Garnaaltjes bevatten bovendien veel calcium.

 

Hoe gevarieerder/afwisseling de voeding hoe beter, dit verkondig ik

al jaren.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×