Jump to content

Recommended Posts

Mijn Jesse gaat niet goed :( . Hij wil al een paar dagen niet eten en hij is erg lusteloos. Ik heb vanochtend geprobeerd om hem wasmotjes te laten eten maar hij wilt niks. Ik heb ze nu ruim 2 maanden Jesse en zn zus Eloisse. Bij het begin was Eloisse klein en Jesse groot maar het is nu zijn ze even groot zo'n 25 cm maar Eloisse is een stuk dikker en verveld ook veel beter. Heeft iemand tips. Ik heb al Marja Kik gebeld en maandag heb ik een afspraak maar misschien heeft iemand tips voor me voor het weekend. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is hun geslacht ? al eens een mestonderzoek laten doen?wat zijn de temperaturen van je terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nieuwe dieren is het aangeraden om binnen de maand mestonderzoek te laten doen.

Door de verhuis en bijkomende stress kunnen parasieten de bovenhand gaan halen.

Maandag ga je bij de DA dus dit zal ongetwijfeld nageken worden, als je dit weekend wat mest kunt verzamelen en in een hermetisch gesloten potje kunt steken dan heb je al een voorsprong om dit onmiddelijk te laten nakijken moest het dan niet lukken.

Wat je dit weekend kunt doen is een lauw badje geven, dit voor genoeg vochtopname en dit bevorderd ook de stoelgang (kun je de mest onmiddelijk bewaren, kan geen kwaad als er wat water bij is).

Ga zeker niet dwangvoeren voor je de uitslag weet want dit veroorzaakt nog meer stress en doet meestal meer kwaad dan goed.

Wat je wel kan doen is met een spuitje wat water met vitaminen toedienen.

Uitdroging is bij parasieten de grote boosdoener.

Succes en hou ons op de hoogte.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat gelukkig wel wat beter. Hij heeft gisteren wat sla gegeten en wat krekels. Marja Kik had wel aangeraden dwangvoeding te geven daar hij nu zo mager is, maar dat heb ik nu niet gedaan daar hij toch wat ging eten. Ik ga vandaag de ontlasting bewaren en morgen een mestonderzoek laten uitvoeren. Ik weet alleen niet welke ontlasing van Jesse of Eloisse is dus laat ik het beide maar doen. Kan zo wie zo geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is is Jesse een jongen en Eloisse een meisje maar zeker weten we het niet. Ze zijn nu zo'n 5 maanden oud. Ik heb een terra van 1 meter breed met 2 fittingen. Een met uva lamp en een met een 100 watt lamp. Maar toen ik ze net 2 dagen had was het in de ochtend maar zo'n 12 graden in de terra dus heb ik een verwarmingsmat gekocht en nu is het tussen de 15 en 20 graden in de nacht en overdag tussen de 25 en (onder de lamp) 40 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat voor UV lamp gebruik je?

 

Hoe groot is het terrarium?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK heb een Uvb lamp vh merk maggie rep en het terrarium is een meter breed. Ik ga er zelf nog een maken en die zal dan 1.30 breed worden maar dan kan nog even wachten daar ze nog maar 25 cm lang zijn. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren een poepje uit de waterbak gehaald en naar onze eigen dierenarts gebracht. Vandaag of morgen zal ik de uitslag krijgen. De da gaf aan dat als er een wormen of id zal hebben de ander dit ook zal hebben?? Een mestonderzoek was niet zo goedkoop als dat ik hier ergens gelezen heb. Ik moest 17 euro betalen voor 1 poepje <_< Als Jesse maar beter word. Hij eet nu wel maar blijft zo mager zeker in verhouding met Eloisse. Afwachten..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier betaal ik 4 euro voor mestonderzoek, en ja als hij wormen of flagnatten dan heb de andere het ook.

Moeten dan samen behandeld worden.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag heeft de da gebeld en mn kindjes hebben wormen. Ik heb net gelijk maar medicijnen opgehaald genaamd; iverquantel drops. Ik heb ze nu beide 1 druppel gegeven en over 10 dagen weer 1 druppel en dan weer enz. Hier was ik 13 euro voor kwijt en de mestonderzoek 17 euro. Staat niet echt in vergelijking vind ik maar ja als het maar werkt. Jesse eet wel weer maar blijft zo mager en zwakjes ook al laat hij zich al weer meer zien ipv alleen maar wegkruipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog maar eens goed naar mn kindjes gaan kijken en ik ben bang dat ik 2 mannetjes heb. Vandaar dat Jesse waarschijnlijk ook wat minder gaat omdat Eloisse dominant is. Ik kan er echt geen een weg doen maar wat ik nu moet doen.....???? Mijn vriend zegt al geen 2 terrariums te willen ik weet het echt even niet .......... :(:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen niet bij elkaar blijven, dat wordt vechten.

Dus alle twee apart zetten, kan niet anders.

Dan zal je zien dat de achter blijver weer goed gaat eten.

Maar echt niet bij elkaar houden, ze kunnen gaan vechten, en dat moet je echt niet mee maaken hoor.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze tot op heden nog niet zien vechten of lelijk :shout: naar elkaar zien doen. :rolleyes: Nu zitten ze ook samen op de boomstam naast elkaar.... Ik kijk het nog even aan en laat in de tussen tijd controleren of het echt 2 mannetjes zijn ik kan er echt niet een weg doen. Ik denk er aan om ze dan wel beide te houden maar dan 1 mannetje in het glazen terrarium die ik heb van 1 meter breed en dan in het nieuwe terrarium een mannetje samen met een vrouwtje want die word 1.40 breed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is een rot keuze om er een weg te doen, ik zal het ook zo oplossen elk een bak.

Als het zeker 2 mannen zijn zet ze dan niet tegellijk op de grond he, wand dan gaan ze zeker vechten, de grond is een grote wereld voor ze.

 

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het gaat beter met Jesse. Hij laat zich weer vaker zien en zit nu ook samen met Eloisse op de boomstronk. Kan ook zo zijn dat ik de kurk achterwand uit het terrarium heb gehaald en een nieuwe achterwand heb gemaakt. De nieuwe wand loopt niet helemaal door naar boven en nu liggen ze soms op de rand boven aan vlak bij de warmte lamp. Echt heel lief. En het voordeel dat het kurk nu weg is is dat de krekels daar ook niet meer kunnen verschuilen. Nu moeten ze achter de krekels aan wat een leuk gezicht is. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij de Vogelkelder in Den Haag geweest bij de reptielenarts daar Maja Kik in Nieuwegein afwezig was. De da heeft bevestigd waar ik al bang voor was dat ik dus 2 mannen heb. Ze kon niet aangeven waarom Jesse zoveel kleiner nu is dan Eloisse maar dat ik hem apart eten moet geven anders eet de andere alles op. Ook ga ik bij hun nog opnieuw een mestonderzoek laten doen daar zij er meer verstand van hebben dan een gewone da.

 

Het gaat op zich nog steeds wel goed zo met zn 2en want ze vechten niet en ze hebben al hun tenen nog. Ook liggen ze soms bij elkaar.

 

Misschien heeft iemand tips waaraan ik kan herkennen als de een de nader pest. Ik zit momenteel veel thuis en ik heb niks van vechten e.d. gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Meestal wordt de kleinste onderdrukt door de grootste.

 

De kleinste is dan wat schuwer/banger van de grootste.

 

Dit is niet altijd makkelijk te zien.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar ook 2 baardagaame opgevangen, ze zeiden 2 vrouwen, maar thuis gekeeken en wat blijkt 2 mannen, en een man die ik heb gehouden is ook klein, omdat hij wordt onderdrukt door de grootste.

Ze worden erg bang en gaan dan wegkruipen waar hij niet gepakt kan worden door de grootste.

Nou kan je veel thuis zijn, maar als de grootste het even in z`n bol krijgt pak hij hem wel, en dat kost erg veel moeite om hem los te krijgen.

Als ze op de grond lopen is de risico erg groot om de kleinste aan te vallen.

Ik zal toch maar eens er aan denken om ze uit elkaar te zetten, om het ergste wat kan komen te verkomen.

En geloof me een man die gaat vechten is niet leuk om aan te zien, en voor je het weet kan het gebeuren.

Deze mannen zijn uitelkaar, en heb de grootste herplaats, maar de kleinste is bang voor andere baardagaame, Denk er over hoor ...

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×