Jump to content
Sign in to follow this  
misty

Beginner

Recommended Posts

hallo,

ik heb nog nooit reptielen gehouden en omdat ik dit al zo lang wou ga ik er eindelijk is aan beginnen.

ik heb dus 2 aquariums waar ik 2 terraria ga van maken (ik heb al gelezen dat dit niet zo ideaal is omdat je ze van boven af moet benaderen en ze dan denken dat je een roof dier bent, maar het zou zonde zijn moesten mijn aquariums daar nu gewoon blijven staan. Ik ken trouwens ook iemand die van een aquarium een terrarium heeft gemaakt voor een baardagaam en in begin was hij wat schrikachtig, maar was ook geen mensen gewoon.Na ongvr 2 maand had de baardagaam daar geen probleem meer mee.) Dus persoonlijk vind ik een aquarium ook een goed terrarium kan zijn. De dieren gaan toch na een tijd door hebben dat vanboven geen gevaar is.

 

nu terug naar de aquarium:

aquarium: 1mX0,60mX0,50m (LxHxB) het is een aquarium die boven afgesloten is met een lichtkap.

 

hierin zou ik een baardagaam in houden of een koppel als dat kan.

maar wat heb ik nu allemaal nodig om van een aquarium een terrarium te maken en waar moet ik op letten?

moet de lichtkap er af?

 

evaringen hier mee en tips zijn altijd welkom

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Je zegt dat je een beginner bent en nog nooit reptielen gehouden hebt en dus vragen hebt.

Maar er is al gezegt dat een aqarium geen goede huisvesting is omdat je dieren van bovenaf benaderd, jij trekt dat in twijfel en je kennis zou er geen probleem mee hebben.

Je goed recht maar verwacht hier niet dat we dit gaan toejuichen.

Een aqarium is voor vissen en mits goed omgebouwd zou je er ook bepaalde reptielen of amfibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp je volkomen. en tuurlijk wil ik het beste voor mijn dieren en ga zal daarom ook een terrarium kopen. ik wist eigenlijk niet dat een aquarium zo veel kwaad kon.

Ik ken iemand die ook een baaragaam heeft en deze heeft het volgende gedaan: hij heeft een glazen aquarium(een gewoone rechthoekige glazen bak) hoe groot weet ik niet precies hoogte ongvr 30cm maar daar heeft hij dikke takken in gelegt die zeker nog 20 cm uit de glazen bak steken.Dus de takken steken er zo een 20cm uit de bak nog een ongvr 20cm daar boven heeft hij een houten frame hangen die ook met visdraad aan het plafond is bevestigd( dus eigenlijk zweeft die frame) en in die frame zit er een warmte lamp zo 1 die krult. dus eigenlijk zitten daar geen deuren aan want het is gewoon open. hij heeft die baaragaam al 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad.

zelf vindt ik het maar raar omdat deze methode nergens beschreven staat.

wat denken jullie daar over?

 

Wat zouden perfecte afmetingen zijn voor een terrarium waar een baaragaam in kan? eigenlijk vindt ik het maar zielig dat zo een diertje heel zijn leven alleen gaat zitten dus zou ik het misschien ook over wegen om een koppel te houden. Wat zijn daarvoor goede afmetingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Minimale afmeting voor een koppeltje baardagamen is L100xB50xH50cm.

 

Let wel op een koppeltje baardagamen kunnen niet constant bij elkaar.

 

Zodra ze gaan paren en het vrouwtje is in verwachting zul je deze

moet scheiden van het mannetje.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×