Jump to content
Sign in to follow this  
Perry

Abby Haaibaai

Recommended Posts

Hoi iedereeen,

 

Sinds een maandje kunnen Perry en Abby het niet meer goed met elkaar vinden. Vorig jaar op de dierenpret Houten beurs hebben wij Abby gekocht bij Jo, Perry hadden wij al.

Het ging in het begin prima, de dames leefden vredig naast elkaar in het terra (150 cm lang).

Nu wil het zo zijn dat Abby Ja-knikkend door het terra loopt, met opgezette en soms zwarte baard.. Ze heeft Perry nu twee keer gebeten in de stekels bij de baard (niet ernstig, maar ook zeker niet fijn!! :( )

Komt dit doordat Abby in de pubertijd zit? Ze is van okt. 2010 en Perry heeft ook een dwarse periode gehad (ze wilde toen een tijd geen groente en fruit eten).

Ik zit eraan te denken dat als het zo doorgaat Abby weg te doen, het brengt erg veel stress mee voor Perry. Ze zit regelmatig in een hoek of aan de randen van het terra te krabben.

Help??

 

Groetjes Liset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Liset,

 

Weet je zeker dat het 2 vrouwen zijn?

 

Als het 2 vrouwen zijn, komt dit gedrag wel vaker voor.

 

Vrouwtjes zijn waarschijnlijk geslachtsrijp en willen dan paren.

 

Dominante vrouwtjes kunnen dan een mannelijk gedrag vertonen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet veel meer toevoegen dan wat merc zegt. Je bent 100 procent zeker dat het 2 dames zijn?

Voorzie zeker voldoende schuilplaatsen zodat de baardjes elk een schuilplaats of meerdere hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Liset, ;)

 

Jammer dit te moeten lezen.

Ik hoop nu echt dat we ons niet vergist hebben bij het geslacht.

Kan natuurlijk altijd gebeuren, want echte zekerheid heb je maar pas als de dieren volwassen zijn.

Dus ik hoop echt dat het twee dames zijn waarvan er nu eentje dominante trekjes vertoont.

Heb dit ook al zelf meegemaakt dat dames paargedrag vertonen dat ze zelfs overgaan tot een schijncopulatie.

Dit is op zich geen al te groot probleem en verdwijnd wel na een poos als de hormanen minder gaan opspelen.

Wel opletten dat de ene niet te erg onderdrukt wordt.

 

Ps. stuur me anders eens een foto van de staartbasis op zet deze hier op het forum.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier nog een foto gevonden van 2 dames met paringsdrift.

 

SUC51008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Hartstikke bedankt voor alle berichten, geeft een goed gevoel dat het hormonen kunnen zijn (wat ik stiekem al hoopte) en dat het gedrag misschien weer verdwijnt.

Het is precies zoals Marc en Jo beschrijven, het dominante gedrag en de schijncopulatie heb ik ze ook zien doen. De bovenste baardagaam op de foto is trouwens precies Abbie qua kleur Jo! :D Super mooie dame geworden hoor!

 

De dierenarts was er vrij zeker van dat het twee dames zijn, maar zal binnenkort eens een foto van allebei posten.

Zal zeker wat meer schuilmogelijkheden voor de dames cre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×