Jump to content
Sign in to follow this  
b&s

Sprinkhaanverblijven

Recommended Posts

Ik zit vandaag al op 10 dagen.. Ik zie nog niks uitkomen van de springers.. Hoop dat er tenminste 1tje uit komt, want dan weet ik dat het toch een beetje gelukt is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik 1 sprinkhaantje weet het alleen niet zeker.. Zijn die piep klein klopt dat ? Zoja dan heb ik er 1tje haha :o

 

Voor de rest zie ik er dan geen :o.. Ik heb nog maar eens de spindel met water besproeid, want ik zie wel eitjes, maar geen sprinkhaantjes *zucht*

 

Volgens mij zijn de eitjes uitgedroogd <_< weet het niet pff.. Heb daarom maar eens met water besproeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo klein zijn ze Siem:

 

2012-05-01-075.jpg

 

Nu zal de rest met een paar dagen ook wel volgen. De eierpaketten drogen niet zo snel uit dan dat jij denkt. Maar niet te veel nu meer sproeien, anders verdrinken degenen die er op dat moment net uitkruipen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo klein zijn ze Siem:

 

2012-05-01-075.jpg

 

Nu zal de rest met een paar dagen ook wel volgen. De eierpaketten drogen niet zo snel uit dan dat jij denkt. Maar niet te veel nu meer sproeien, anders verdrinken degenen die er op dat moment net uitkruipen ;)

Ohhhh dankjewel Robruuuuuuuuuuuuuuuuuu :D:cheer:

Dan zit ik volgens mij wel goed hihihi.. Btw en nu hoop ik dat ik niet teveel heb gesproeidddddd :o Nu ben ik weer bang daarvoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi siem zijn er nu al meer kleine springers uitgekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi b&s,

 

Ik heb idd al wat springers zitten en nu moet ik maar eens wachten totdat ze gaan groeien hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal binnenkort even wat foto's maken ;)

 

Maar ik heb nog even een vraag je..

Ik heb nu 2 terrariums met grote en baby sprinkhaantje..

 

Ik laat de lampen van 60Watt 24 uur per dag branden is dat niet gevaarlijk en moet dat wel 24 uur per dag branden ?

 

 

Ik hoop dat iemand mij advies of een tip kan geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi siem dat hoeft niet hoor bij mij hebben ze een dag(17u) en nachtritme(7u)!het enige verschil dat dat geeft is bij een 24uurs ritme de ouderdieren vlugger zullen sterven dan bij een dag-nachtritme! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik kan gewoon de lampen uit doen als ik naar bed ga en s morgens weer aan zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja waarom niet bij mij gaan de lampen uit om 00u00 en terug aan om 07u00!en ik heb hier al meer dan 1000 springers moeten weggeven omdat ik er wat veel had ! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze op tijdschakelaar gezet, dan hoef ik niet steeds de stekker uit en in te trekken :P .. Ik heb ze ook van 7 tot 24 uur aan ;) .. Misschien doe ik 16 uur, maar dat weet ik ff niet.. Ik heb ook al wat aardig springers en wat zijn ze klein hihihi.. Ze mogen wel wat harder groeien hahaha.. Heb een hele zak met gras gekregen van de buren.. :D:cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey b&s

 

Niet zo goed meer.. In het begin liep het goed met de kleintjes uit laten komen enzo, maar nu gebeurd er helemaal niks meer *zucht* maja en bij jou loopt het zeker wel goed he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gaat wel goed!zit hier nu ong met 2500 kleine springers dus weer veel te veel natuurlijk ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een tijdje een nieuwe afleg bak erin, maar ik zie ze niet sexe en ook niks in de afleg bak *zucht* waarom lukt het nu weer niet.. :blink::unsure: :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het hier nu ook voor dat ze minder leggen en niet uitkomen ook !denk dat het aan het kouder worden ligt!en ook de kwaliteit van gras en dergelijke dat aan het minderen is ,is volgens mij ook een oorzaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk altijd dat het aan mij ligt :blink::o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tip voor het gebruik van gras. Je kan voor de sprinkhanen ook de potjes kattengras gebruiken kost iets van 1,50 in de dierenwinkel maar is wel een goed althernatief voor de wintermaanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een tip voor het gebruik van gras. Je kan voor de sprinkhanen ook de potjes kattengras gebruiken kost iets van 1,50 in de dierenwinkel maar is wel een goed althernatief voor de wintermaanden.

kattegras is inderdaad een goeie optie voor in de wintermaanden !maar voor mij wordt het dan een dure zaak (kost in belgie natuurlijk weeral meer :angry: ) !daarom ben ik nu aan het experimenteren met gerst(zit soms ook in de bakjes van kattegras)te zaaien (binnen)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een tip voor het gebruik van gras. Je kan voor de sprinkhanen ook de potjes kattengras gebruiken kost iets van 1,50 in de dierenwinkel maar is wel een goed althernatief voor de wintermaanden.

Okay bedankt Cindy :) , dan gaan we dat eens kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook zou kunnen doen is in bamibakjes graszaad zaaien en dat opkweken als het kattegras te duur is.

 

Aangezien je dit al weet in de zomermaanden zou je normaal gesproken al in juli augustus kunnen beginnen met zaaien en opkweken. deze bakjes kan je dan op warme dagen buiten zetten in de zon en met slechter weer binnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat je ook zou kunnen doen is in bamibakjes graszaad zaaien en dat opkweken als het kattegras te duur is.

 

Aangezien je dit al weet in de zomermaanden zou je normaal gesproken al in juli augustus kunnen beginnen met zaaien en opkweken. deze bakjes kan je dan op warme dagen buiten zetten in de zon en met slechter weer binnen halen.

Okay bedankt Cindy.. Ik zal eens kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×