Jump to content
Sign in to follow this  
b&s

Sprinkhaanverblijven

Recommended Posts

ja eerste eierpakket is gelegd !alleen niet in de prikbak! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen ze wel gemakkelijk hun prikbak in komen? Met een man op haar rug zal dat niet zo gemakkelijk gaan als je een hoge prikbak hebt. Zet er anders een stukje gaas tegen aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen ze wel gemakkelijk hun prikbak in komen? Met een man op haar rug zal dat niet zo gemakkelijk gaan als je een hoge prikbak hebt. Zet er anders een stukje gaas tegen aan ;)

hoi robru,

 

dat is het probleem niet want dat is volledig "bekleed" met gaas! ;) gisteren nog iets simpel gedaan en na een kwartier was het eerste al aan het leggen! :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat was nu dat simpele wat je hebt gedaan Bart? Een bord er bij geplaatst: HIER PRIKKEN! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon het prikbakje verplaatst ! :huh: en inderdaad bordjes geplaatst hier prikken! :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo heb er dan maar een foto van genomen ! :P:D:lol:

je weet maar nooit :lol::lol::lol:

HPIM0579.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is geweldig Bart!!! HAHAHAHA

Heb je al een patent op dat bordje aangevraagd?

 

SUPER!!!!! :cheer::cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whaawhaaa dit is echt zo grappig :cheer:

Als het werkt, dan moet je het even zeggen he, dan kan ik dit ook zo gaan doen :PB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En groeien wat de jongen doen....

 

2012-06-03-161.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo zoo dat zie er goed uit hoor :D

En inderdaad lekker groot he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik in plaats van gras ook hooi geven, want ik heb geen gras in de tuin alleen maar ontkruid en dat mag je natuurlijk niet geven he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Siem! geen hooi :rolleyes:

 

Of je moet in een wolkenkrabber wonen waar nergens in de omgeving gras groeit... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi robru ziet er goed uit ! B) effen

een vraagje hoeveel kleine springers heb je ong als je het bakje er zo lang inzet? <_<

en met hoeveel "koppels"?en hoelang laat je ze afleggen voor je ze opvoert ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik leeg begin, koop ik zo'n 50 volwassen sprinkhanen. Bakjes van 10 stuks, maat 7, het liefst 8!

Ik denk dat hier zo'n 15 koppels van overblijven. Overbodige mannen voer ik in de dagen erna op.

Iedere twee maanden koop ik weer 20 nieuwe volwassen dieren.

Soms voer ik na twee maanden ook alles op hoor, zodat ik alles weer nieuw en vers heb ;)

Wees zuinig op de vrouwtjes, die zijn doorgaans minder in aantal aanwezig, in die bakjes.

 

2012-06-03-162.jpg

 

Als ik de prikbak na 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt daar ben ik iets mee !ben hier begonnen met een bulk halfwas die ik heb laten groeien naar volwas en er dan 30 heb uitgehaald dus 15/15 en de rest opgevoerd! intussen zijn de volgende van een latere bulk nu ook juist volwassen waar ik nu hetzelfde mee ga doen maar wel bij de eerdere steken! en vandaag in houten me weer 2bulken meegebracht dus de volgende generatie is er ook al !

 

wasmotten is zeer gemakelijk te kweken en geen werk aan !ga nu ook nog eens een kweekje opstarten !maar nu eens op oude honingraten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprinkhanen doen het hier voor de moment heel goed !de ene na de andere is hier aan het prikken! :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de sprinkhanen kweek hebben ik ze nog geen een keer zien prikken, maar ik zit er niet 24 uur per dag.. Hoe kan ik nu zien of er ei pakketjes in zitten ?

 

Ik heb nu wel geen ene keer meer hoeven sproeien bij de sprinkhanen kweek maja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je alleen goed zien als ze toevallig langs de rand van de CD spindel hebben geprikt. Je ziet dan een langwerping orange/roze achtig staafje zitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had hier toch al eerder in dit topic duidelijke foto's van geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had hier toch al eerder in dit topic duidelijke foto's van geplaatst.

Dat klopt JDG, maar ik dacht dat ik het misschien ook nog op een andere manier kon zien, want aan de randen zie ik namelijk niks ;).. Vandaar dat ik het nog een vroeg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je nog niet genoeg verdiept in de kweek van de sprinkhaan, Siem ;) Anders had jij geweten dat de vrouwtjes het prikgat zelf dichtmaken. Zal hier even een aardig filmpje plaatsen, over hoe het in zijn werk gaat!

 

Sprinkhaan prik filmpje eierpaketten

 

Veel plezier met kijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nu eens een goed voorbeeld hoe ze het allemaal doen !prachtig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa schooltv van vroeger altijd handig :cheer:

Bedankt Robru voor het mooie filmpje :D

 

Mijn prikbak moet nog 1 week en 4 dagen erin staan en dan zit ik op de 3 weken.

En dan zie ik vanzelf wel of ze uit komen, want als ik niks kan zien, dan moet ik maar gewoon afwachten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken is vooral geduld hebben, dan komt het allemaal goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×