Jump to content
Sign in to follow this  
b&s

Sprinkhaanverblijven

Recommended Posts

Ja Siem, dat is zeker het proberen waard, maar dan zou ik als extra, toch de vermiculiet in de krekelbakjes iedere dag goed besproeien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn gisterenavond de eerste paringen waargenomen en nu nog wachten tot ze gaan leggen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

2012-05-28-141.jpg

 

Net weer een verse prikbak geplaatst.

 

2012-05-28-151.jpg

 

Ik voer 's zomers uitsluitend riet, maak dan geen gebruik van de gelei. Het riet laat ik soms meerdere dagen liggen. Sprinkhanen zijn bij uitstek uitermate goed in het vocht halen uit 'niets', dus ook ook naar het oog zijnde, verdroogt riet. Nooit met water in je bakken sproeien, hoe droger de kweek, hoe beter het verloopt ;)

 

2012-05-28-150.jpg

 

Als extraatje staat er altijd een bakje zemelen in.

 

2012-05-28-143.jpg

 

Inmiddels groeien de jongen in het andere terra hard, alle formaten en kleuren door elkaar heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier wordt er gevoerd met gras en in het seizoen met maisbladeren,tevens hebben ze zemelen en 7granen muesli!sproeien gebeurt hier natuurlijk ook niet ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook perfect natuurlijk Bart. Waarom ik specifiek met riet voer? Sprinkhanen zijn gevoelig voor chemicali

Share this post


Link to post
Share on other sites

van het gras ben ik hier zeker dat er niets op hangt van chemicali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is helemaal mooi! 's winters 'groenten uit eigen tuin' ;) Want dan is al het riet weg, en stop ik meestal met de kweek. Want ik ga niet zitten rommelen met tarwe laten kiemen en zo, dat is me te bewerkelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal nu wel niet genoeg zijn om op te kweken :( maar toch de sprinkies te voorzien van groenvoer ! :lol:

inderdaad heb hier vorige winter het lumineuse idee gehad voor zelf gerst te kweken voor de springers maar da was niet te volgen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Bart, 's winters kun je ze goed laten overleven op gekiemde gerst of tarwe, maar dat is zo'n knoeibende ;) En je moet er voor ingericht zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt Bart, 's winters kun je ze goed laten overleven op gekiemde gerst of tarwe, maar dat is zo'n knoeibende ;) En je moet er voor ingericht zijn.

inderdaad je moet er de plaats voor hebben! een boeltje dat valt nog goed mee maar steeds genoeg aangekweekt krijgen da's een ander paar mouwen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag nog eens aflegbakje klaargemaakt met zand en nog een overschotje vermiculiet!vondt het de moeite niet om een zakje vermiculiet te gaan halen daar ik een grote zak(40Liter) in bestelling heb staan want deze zijn hier in belgie zonder btw nummer bijna tot niet te verkrijgen.juist in reptielenzaken en dan zijn het steeds kleine zakjes :( en dat is nu ook niet de moeite! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag me eerste bakje erin gedaan bij de sprikhanen.

Heb ook even wat foto's gemaakt.

 

Ik heb het precies zo gedaan hoe Robru zei.

 

Nog even wat vraagjes.

 

Hoef ik nu niet meer te sproeien ?

Volgens mij waren de sprinkhanen aan die vermicult aan het eten is dat normaal ?

Ik doe altijd in een bakje keukenrol dat maak ik nat met suiker, maar de sprinkhanen eten dat stukje keukenrol op hoe kan dit is dit normaal ?

Hoelang moet dit bakje met vermicult erin staan ?

 

 

sprinkhaan6.jpg

 

sprikhaan1.jpg

 

sprikhaan3.jpg

 

sprikhaan5.jpg

 

sprinkhaan2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ! ;) enkel misschien als je ziet dat de vermiculiet wat droog wordt!

denk dat dat eerder is voor vocht er uit te halen !denk dat je veel kan verhelpen met steeds gras of zo aan te bieden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit siem ;)

De volhouder wint!

Zoals Bart zegt doen ze dit voor het vocht.

Wel zou ik ze (onbespoten) vers gras, maisbladeren of riet aanbieden.

Dan zal je kweek als een trein lopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zo keurig uit Siem, dit gaat hem zo worden hoor ;)

 

Hoef ik nu niet meer te sproeien ?

Nee, als je de vermiculiet nat hebt afgegoten hoef je hem niet meer te sproeien.

 

Volgens mij waren de sprinkhanen aan die vermicult aan het eten is dat normaal ?

Nee, ze zuigen alleen wat vocht eruit, zul je straks bijna niet meer zien.

 

Ik doe altijd in een bakje keukenrol dat maak ik nat met suiker, maar de sprinkhanen eten dat stukje keukenrol op hoe kan dit is dit normaal ?

Dit is helemaal niet nodig hoor om te geven, ze hebben genoeg aan het groen wat jij ze geeft.

 

Hoelang moet dit bakje met vermicult erin staan ?

Het bakje laat ik er drie weken instaan, daarna plaats ik weer een nieuwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen bedankt voor de leuke reacties zo krijg ik er helemaal zin in en goeie hoop dat het ook mij gaat lukken.. Nogmaals bedankt :D

 

Ik geef andijvie aan de sprinkhanen en havermout in een krekelbakje en zemelen in een krekelbakje en appel.

 

Riet, maisbladen of gras heb ik nog nooit gegeven, omdat ik niet weer waar ik dat moet halen <_<:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

gras in de tuin ! :lol::cheer:

riet aan een sloot en maisbladen op het veld :lol:

effe gezellig met de honden gaan wandelen en zo voorzie je je springers van lekker groenvoer !twee vliegen in een klap! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaaahaaaa mooi verhaaal :P

Maar bedankt voor de tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man man zitten hier 30 volwas sprinkhanen 15 koppels dus waarvan 14koppels aan het paren! :wacko: maar afleggen da's weer iets anders natuurlijk <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff b&s hoe kan dat dan dat ze geen ei pakketjes leggen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee hoor !denk dat ik nog wat meer gedult moet hebben ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja haha :P

Ik weet er alles van hihi en ik zal dat ook krijgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En b&s zijn de eipakketjes er nu wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En b&s zijn de eipakketjes er nu wel ?

hoi siem

 

nee nog steeds niets :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er niet vanuit gaan dat ze de eierpaketten alleen maar aan de zijkanten afzetten zodat je ze kunt zien, maar vooral in het midden van de prikbak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×