Jump to content
Sign in to follow this  
raaf

Hallo Allen

Recommended Posts

Ik ben ,raaf en nieuw hier .Heb reeds enkele jaren baardagamen .Ik totaal 7 diertjes nu . Ben ook bezitter van zo een :unsure: +-5000 a 6000 dubias ,en gewoonlijk ook zelfgekweekte sprinkhanen (voedseldieren ).

Ook nog 12 Brahma legkippen . Hoop hier wat op te steken over de baardjes .

groetjes hoor aan iedereen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op het forum en alvast veel lees en postplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom en leuk je even voorgesteld te hebben :cheer:

 

Ook wel een hele dierenbende lijkt mij :unsure:

Wat je vrouwtje betreft wie was de kweker?

De uitkomst krijgt de naam van zowel de moeder als de vader, dus ja een hele boterham :blink:

Veel plezier hier ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welkom en leuk je even voorgesteld te hebben  :cheer:

 

Ook wel een hele dierenbende lijkt mij :unsure:

Wat je vrouwtje betreft wie was de kweker?

De uitkomst krijgt de naam van zowel de moeder als de vader, dus ja een hele boterham :blink:

Veel plezier hier ;)

 

Groeten, Jo

Weet niet of dit hier hoord ??Maar het is een antwoord op de vraag naar de kweker .

Diamond Dragons ,daar komt ze vandaan .

De moeder van het vrouwtje is de derde foto (allee dat heb ik me laten wijsmaken door de mens van wie ik haar af kocht ) maar haar papieren zijn zeker van diamond-dragons

 

http://www.diamond-dragons.com/gallery.html

 

 

De vader kwam van Vilvo Reptiles en is::::

 

Leucistic X HypoSunburst(100%hypo).

 

Kun jij soms de kleurslag van de toekomstigge jongen eens doorgeven aub

Dank bij voorbaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info, dan zit er bij de moeder bloed in van mijn sunburst dieren ;)

 

Wat de kleurslag voor de nakweek betreft is de volledige benaming;

BloodxLeucistic/Hypo SunburstXYellowHypo/Dachiu Orange/Red Hypo

Red/Orange German Giant/Hypo Pastel/Marc.Leucistic

Deze geef je het best mee omdat kwekers het op prijs stellen om de volledige achtergrond te kennen van een dier.

Wat de genetica betreft zal de uitkomst zeker het.hypo zijn, dit betekend dat de nakweek het hypo gen bezitten en het dus doorgeven.

Dit omdat de vader een normale kleurslag is en de moeder een hypo is.

Je zou ze dus ook Blood het.hypo kunnen noemen, maar in de moeder zit niet enkel rood dus dit is geen garantie op rode nakweek.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de info, dan zit er bij de moeder bloed in van mijn sunburst dieren ;)

 

Wat de kleurslag voor de nakweek betreft is de volledige benaming;

BloodxLeucistic/Hypo SunburstXYellowHypo/Dachiu Orange/Red Hypo

Red/Orange German Giant/Hypo Pastel/Marc.Leucistic

Deze geef je het best mee omdat kwekers het op prijs stellen om de volledige achtergrond te kennen van een dier.

Wat de genetica betreft zal de uitkomst zeker het.hypo zijn, dit betekend dat de nakweek het hypo gen bezitten en het dus doorgeven.

Dit omdat de vader een normale kleurslag is en de moeder een hypo is.

Je zou ze dus ook Blood het.hypo kunnen noemen, maar in de moeder zit niet enkel rood dus dit is geen garantie op rode nakweek.

 

Groeten, Jo

He Jo heel erg bedankt voor de info ,en het is inderdaad ook een hele boterham . Zit er over na te denken of ik alle eitjes zou laten uitkomen (met wat geluk ,ze liggen op 31 graden in de HERP ,N 2 komen ze er wel) Maar dat zijn natuurlijk veel jongen die ik dan moet zien een maand of drie groot te brengen en dan kwijt geraken .Ik weet niet of het wel verantwoord is vermits ik van mijn andere vrouwtjes ook jongen wil laten uitkomen . 2 Mannen en 5 vrouwtjes zijn nogal wat legsels per jaar ,alhoewel ik elk vrouwtje maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Raaf ;)

Het is zeker geen slecht idee om niet alle eitjes uit te broeden.

Niet alleen vanwege de hoge kost achteraf, je zal ook van geluk mogen spreken als je ze na drie maand kwijt bent en langs de andere kant is er nu al een overaanbod.

Als je de som maakt van 5 vrouwtjes dan zijn dit heel wat jongen en ik geloof niet dat deze allemaal een rooskleurig leven voor de boeg hebben.

Nog een tip, zet je broedkast wat een paar graadjes lager.(28-29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×