Jump to content
Sign in to follow this  
siem

Wasmotten

Recommended Posts

Kan iemand mijn vertellen of dit een goed glazen potje is.. Voor mee te beginnen met een wasmotten kweek ????

 

fothhjio.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dit een goede pot. Wel zien dat je hele fijne gaas hebt om erover te spannen, zo benzinegaas.

De kleine wasmotlarven zijn zo klein dat ze door gewone muggengaas kunnen...

Wij hebben steeds de glazen potten saus uit de frituur gebruikt en dan in het deksel een stuk met bezinegaas gekleefd zodat ze niet kunnen ontsnappen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb benzinegaas hier liggen.. Ik heb de grote wasmotten in deze box zitten *zie foto* en die kleintjes komen dan in dat potje..

 

PT2265_Faunarium.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen kleintje alleen wasmotten.. Die vliegers zelf heb ik ook nog niet moet nu wachten tot ze gaan verpoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook grootte wasmotten kunnen door de spleten van deze box heen kruipen en ze vreten echt door alles heen dus je gaat er echt niet vrolijk van worden als deze in je huis zitten. Zo snel mogelijk alles in glazen potten doen en het gaas op de deksel. Vanaf het moment dat ze eitjes hebben gelegd tot aan dat je de eerste kleintjes ziet duurt 8 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Cindy, dan gaan we het overzetten naar het glazen potje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faunabox is inderdaad geen goed idee voor wasmotten, glazen pot met benzinegaas is perfect ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×