Jump to content
Sign in to follow this  
brendah

Effe Voorstellen

Recommended Posts

ik zoek info over de baardagame

heb er 1 gekregen van een vriendin van mij die had 2 mannen en 1 vrouww en die mannen gingen vechten ofzo dus ik zij breng er dan maar 1 naar mij maar heb er de balle verstand niet van.

dus ga hier maar effe het form lezen, over wat ze eten en hoe ze hun huis willen hebben.

ik heb een grote aquarium met op de grond rivierzand (nieuw zand)

met een klimtak erin en een bad om in tebadderen schaaltje fruit die haal ik er savonds uit en het water ververs ik etke dag. is dat goed? mogen ze meelwormen? heb schaaltje fruit gevult met druifjes en sla en banaan? als ik iets niet goed doe zeg het me dan wat ik weet echt niks ervan. oja en een warmte lamp hangt erin. ga zo krekeltjes halen

uhmmm nouja ga maar gauw effe lezen hier op het form

 

oja me zelf effe voorstellen

ik ben brenda

woon in amsterdam

en wil het aller beste voor me baardagame

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zoek info over de baardagame

heb er 1 gekregen van een vriendin van mij die had 2 mannen en 1 vrouww en die mannen gingen vechten ofzo dus ik zij breng er dan maar 1 naar mij maar heb er de balle verstand niet van.

dus ga hier maar effe het form lezen, over wat ze eten en hoe ze hun huis willen hebben.

ik heb een grote aquarium met op de grond rivierzand (nieuw zand)

met een klimtak erin en een bad om in tebadderen schaaltje fruit die haal ik er savonds uit en het water ververs ik etke dag. is dat goed? mogen ze meelwormen? heb schaaltje fruit gevult met druifjes en sla en banaan? als ik iets niet goed doe zeg het me dan wat ik weet echt niks ervan. oja en een warmte lamp hangt erin. ga zo krekeltjes halen

uhmmm nouja ga maar gauw effe lezen hier op het form

 

oja me zelf effe voorstellen

ik ben brenda

woon in amsterdam

en wil het aller beste voor me baardagame

Hoi brendah

 

Leuk dat jij je even voorsteld !

 

Betreft voedsel : Ze mochen meelwormen alleen geef ik mijn baardjes dat meer als tussen doortje ( soort van 4uurtje )

 

Fruit : Dat zit bij jouw goed alleen heb ik nog nooit bananen gegeven dat moet ik ook eens even proberen ^^

Ook geef ik mijn baardjes andijvie,sla,...

 

Betreft : Aqarium ik zou een gewonen terrarium nemen ipv een aqarium ( Omdat je bij een aqarium langs boven met je hand komt ) baardjes kunnen hier van schrikken hebben een 3de oog boven op hun kopje wat schaduw waar neemt ( tegen vijande als roofvogels) waardoor ze kunnen schrikken.

 

Heb je ook een uvb lamp er inhangen ?

 

Ps : Welkom op het form veel lees/schrijf plezier !

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op het forum

veel leesplezier en postplezier

 

rivierzand zou ik niet nemen

beter speelzand dat ken je wel hij dat ze in een zandbak doen

deze is veel beter dan rivierzand (bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Brenda ;)

 

Leuk je even voorgesteld te hebben.

Ook goed dat je info zoekt en het beste wilt.

Wel moet ik jammer genoeg zeggen dat bij het lezen van je verhaal alles bijna fout is voor een optimale huisvesting en verzorging.

Hou zeker in gedachte dat dit koudbloedige dieren zijn en een heel andere wijze hebben om hun lichaamstemperatuur op peil te houden, als deze factoren er niet zijn of slecht zijn dan zal je snel een ziek baardje hebben.

De lichaamtemperatuur wordt geregeld door externe invloeden, in de natuur is dat de zon en in het terra is dit d.m.v. lampen.

Naast warmte moeten ze natuurlijk ook kunnen afkoelen dus dien je de inrichting zo te maken dat deze factoren aanwezig zijn, naast warmte hebben ze ook uvb nodig voor de opbouw van het skelet en de gezondheid.....enz

Alles hier opsommen is natuurlijk een werk van lange duur en onbegonnen, dus lees hier het forum zeker eens door, of zoek extra info op verschillende info sites.

Als er speciefieke vragen zijn waar je dan nog mee kampt stel je deze gerust in een desbetreffend topic.

Succes.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel voor jullie info

ga vandaag voor100% me bak verbouwen

en een andere lamp halen.

en fruit en krekkels

een vriend van mij (dat wist ik niet) heb ook altijd baardagame gehad en die komt me zo helpen

als ik vragen heb mag ik het dan aan jullie komen vragen?

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op het forum en veel leesplezier :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk mag je hier je vragen komen stellen. Welkom zou ik zeggen. Ook hebben mijn voorgangers al hele goede tips gegeven. De huisvesting en voedsel zijn heel belangrijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×