Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbulll

Mijn Nieuwe Aanwinst Freddy Is Er :d

Recommended Posts

Mijn Taiwaneese Rattenslang Freddy is thuis het is echt een mooi beestje en hij heeft vandaag gegeten hij eet 1 muisje in de week elke woensdag.

 

Maar vraagje over de lamp de warmtelamp geeft ook een bepaald soort vocht af ofzo jah klinkt raar in mijn oren hoor maar de luchtvochtigheid was gisteren 50 toen 40 en vanmiddag 30 dus ik heb de bak gesproeid en zit nou op de 40 45 is dat te laag?

 

moet ik een grotere lamp halen? of gewoon een grotere bak met water erin doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet welke lamp je gebruikt, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een warmte lamp vocht af geeft. Als je luchtvochtigheid nu 40/45 is dan zit je goed. De luchtvochtigheid moet tussen de 40 en 50 % liggen. Hoe hoog is de temeratuur in je terra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp dit ook niet goed wat je hiermee bedoeld :huh:

Het enige die bij me opkomt is dat je bij het sproeien waarschijnlijk op de lamp gesproeit hebt of niet <_<

Een lamp die vochtig staat is geen lange levensduur gegeven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dat vond ik nou ook een lamp die vocht afgeeft WTF??? nog nooit gehoord is ook bullshit me schoonmoeder is niet de slimste :P

maar me luchtvochtigheid zit nu op 50% dus dat is goed ik heb gistere 1x de bak ff gesproeid en nu zit ie mooi op 50% en me temperatuur zit rond de 30graden

als ik ga sproeien kan ik de slang ook sproeien of niet? of vind hij dit niet fijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de slang ook sproeien hoor, maar wel op de laagste nevelstand. Zeker als ze in de verveling zitten is dit goed om 1 x per dag te doen.

 

Groetjes Cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okeej bedankt voor het antwoord ik sproei om de dag de bak een btj en zo blijft de luchtvochtigheid natuurlijk Ook op 50 en laatst wou ik hem sproeien nou hij was snel Weg misschien dat ie er gewoon van schrok kan natuuurlijk ook freddy is aardig actief zie hem vet veel uit zn grotje en altijd bezig met klimmen maar zie dat ik snel een grotere ergens moet zien te regelen. 6 maanden en nu al 90cm a 1 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik zou niet om de dag sproeien hoor, een waterbak is meer dan genoeg hoor,ik zou alleen sproeien als hij moet vervellen, of om de week ;),en de temperatuur mag een graad of 2 minder,Heb ze ook gehad super leuke slangen,leuk karakter ook :D je mag ook altijd eens een foto plaatsen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas bij vervelling kun je even elke dag sproeien,

alsjeblieft niet op de slang sproeien! niet expres in ieder geval!!!!

 

als je sproeid koelt het water af in de lucht en komt koel/kouder op de slang en dat geeft een schrik reaktie en is echt helemaal niet nodig, ja in de natuur kruipen ze wel door regen maar dat is best anders als een of andere flapdrol die de bak open schuift en lekker een slang gaat onderspuiten.

dat de slang nat wordt onder het proeien is onvermijdelijk maar ga het a.u.b niet opzoeken dat geeft stress en de daarbij behorende ellende.

 

als de slang wil drinken kan hij dat best zonder onze hulp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×