Jump to content
Sign in to follow this  
Skooks

Baardagaam Eet Bijna Niet En Lusteloos

Recommended Posts

in december vorig jaar heb ik mijn eerste baardjes gekocht en waren toen nog vrij klein, dit ging een half jaar goed totdat ik erachter kwam dat het twee mannetjes waren. de een ging steeds achter de ander aan en ze gingen toen beide stil in een hoek weggekropen liggen en aten niet meer...stress...

eentje heb ik toen weg gedaan maar nu blijft die ene die ik nog heb nog steeds de hele dag (of zelfs dagen ) stil in een hoek weggekropen liggen en eet zo goed als niet. hij eet alleen als ik hem een sprinkhaan voor houdt en dan ook meestal maar 1, en groente eet ie eigenlijk helemaal niet meer.

nu denk ik zelf dat het allemaal begonnen is met stress, maar dat kan het nu toch niet meer zijn???? als ik naar de symptomen kijk ( niet eten, lusteloos ) denk ik zelf aan flaggelaat, maar hier heb ik hem ook al anti flaggelaat voor gegeven 5 dagen lang.

 

weet iemand wat dit kan zijn want ik weet echt niet wat ik moet doen verder.

 

terrarium kan het volgens mij ook niet aan liggen want:

- het is lxbxh 150 cm x 50cm x50cm

-heb er een warmte spot in

-zit een 90 cm lange 10% uvb tl-lamp in

- heeft genoeg klimgelegenheid en schuilgelegenheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan goed zijn dat je baardje helemaal geen flagellaten heeft, als jij er nu medicatie voor gegeven hebt (en het is zware medicatie) dan kan je baardje zich nu nog slechter voelen omdat het niet juist behandelt is.

Dus ik zou aanraden nooit zomaar medicatie te geven zonder een reptielenarts te raadplegen...

Het kan de darmflora helemaal stuk maken van je baardje.

Best dus even mee naar de reptielenarts, zo ben je ook meteen zeker van alles voor je baardje in rust gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met mijn voorgangers eens !!!

Ga nooit zelf experimenteren met medicatie zonder diagnose.

Dus altijd bij twijfel een mestonderzoek kost je amper +/-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×