Jump to content
Nadja

Nieuwe Gekko

Recommended Posts

In mei heb ik mijn derde wimpergekko gereserveerd bij Debbie en Leon van The Gex Files, NL. Een 'zeldzame' black/cream (blonde) die ik echt niet kon laten.

Vorige zondag ben ik 'het' gaan ophalen op de Naturaria Fair in Antwerpen :cheer:

Super blij met de nieuwe kleine!

 

Ook wel tof om wat bekende gezichten gezien te hebben daar zoals Jo van Pajorep, Kevin en Sven van RS Dragons en nog vele anderen. Vooral mensen gezien van op het gekkoforum. Eindelijk eens in real life, haha :lol:

 

Hier is mijn nieuwe aanwinst, Noxy:

 

26.jpg

 

P1010952.jpg

 

P1010957.jpg

 

P10109581.jpg

 

 

Dit zijn de ouders:

 

ouders.jpg

 

 

En Noxy zal er als volwassen gekko vooral als de papa uitzien:

 

vaderNeo5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie en aparte beesten, maar kun je deze nou ook gewoon oppakken en hetzelfde behandelen als een Baardagaam of Luipaardgekko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat Nadja met je prachtige nieuwe aanwinst :rolleyes::cheer:

Jammer dat ik hem zondag niet in levende lijve mocht aanschouwen, ik denk dat je gehaast was om dit prachtexemplaar te gaan ophalen en ik kan je geen ongelijk geven :P Succes ermee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie en aparte beesten, maar kun je deze nou ook gewoon oppakken en hetzelfde behandelen als een Baardagaam of Luipaardgekko?

Je kan ze oppakken (hanteren), maar bij deze soort, net zoals bij luipaardgekko's, moet je oppassen dat je niet aan de staart komt. Ze kunnen hun staart laten afvallen.

Bij luipjes groeit deze terug, bij wimpergekko's niet!

Verder wordt met hanteren bij deze soort gewoon bedoeld dat je ze over je handen en zo kan laten kruipen. Niet echt vastpakken zoals je een baardje kan vastgrijpen. Wimpergekko's springen ook. Zoals kikkers. Een volwassen wimper kan een meter ver springen als hij zin heeft om zoveel inspanning te doen, lol.

Wel opletten daarmee, altijd boven een tafel of zo hanteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proficiat Nadja met je prachtige nieuwe aanwinst :rolleyes::cheer:

Jammer dat ik hem zondag niet in levende lijve mocht aanschouwen, ik denk dat je gehaast was om dit prachtexemplaar te gaan ophalen en ik kan je geen ongelijk geven :P Succes ermee ;)

Mercikes! ;)

 

Ja, ik was bij u langsgeweest voor dat ik deze gekko gekocht had en achteraf had ik ineens geen tijd meer om nog een rondje te doen bij iedereen (stomme treinuren) en het was zo ver stappen tot aan het zuidstation :( :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Noxy-update: Het zwart begint er al wat meer door te komen :cheer:

 

 

Fired down

 

P1010992.jpg

 

Fired up (andere lichtinval wel)

 

P1010999.jpg

 

Fired up - aan het slapen

 

P1020001.jpg

 

Een wazige foto, maar ik vond dat ze er zo mooi zat

 

P1020008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×