Jump to content

Recommended Posts

Ik werd vandaag gebelt, of ik even wilde komen kijken naar 2 baardagaame.

 

Na 6 uur kon ik komen, Had al vanalles bij me zo als weegschaal, en spuitjes (zoner naald) voor te laten drinken, Kom ik daar en wat ik zag is een hoopje elende, De man niet, die at de wasmotjes met kalk die ik bij me had, Zag er ook beter uit dan het vrouwtje, Het mannetje woog 187 gram, en het vrouwtje 177 gram, Haar oogjes zijn ingevallen en is brood mager.

 

img_13116242151177.jpg

 

Het Mannetje.

 

img_13116242311177.jpg

 

Het vrouwtje.

 

Toe de moeder thuis kwam was ik al bezig met de baardjes, en wat denk je ik kende haar, En vroeg waar ze die baardjes vandaan had, Ze zei van me broer, zijn zoon verzorg ze niet.....En me maag daarde 10x om, en zei van je broer, Dan is dit mij nakweek van Cizmo&Dena van 2006 ze zijn 5 jaar oud.

 

Dus heb tegen haar gezecht als zei hem spreek, dat het een grote lul is om zo met dieren om te gaan.

 

Het vrouwtje heb ik meegenomen, Een terarium op de kop getikt die ik mag lenen, een krant erin gedaan, en een stuk schors, Yello z`n kruik gevult en wat handoeken erover heen, dat ze het vannacht niet koud krijgt.

 

img_13116242431177.jpg

 

Gekookt water met kalk gegeven (afgekoelt he) en aan haar gegeven, Baby voeding in haar bekkie gestopt, Nu laat ik ze met rust, genoeg stress gehad , ze ligt nu lekker op de kruik, Morgen gaan we weer aan de slag, kijken of ik haar weer een beedje kan helpen dat ze weer zelf gaat eten, Ik hoop dat het gaat lukken, en zeker omdat het mij nakweek is, die ik zo goed heb verzorgt voor ze weg gingen, Ik kan wel janken, Wat een dierenliefhebbers zijn er toch he BABA GRRRRRRR

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze heeft het niet gered en is vannacht overleden :(

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

BahBah wat een achterlijke mensen.. Zo geef je al je liefde aan je baardje en er komen prachtige nakweeks van en dan opeens worden ze NIET goed verzorgd en uiteindelijk dood echt waar hey.. Ik ging die aanspreken hoor en eens vertellen wat voor achterlijke mensen ze zijn om zo met de beesten om te gaan bahbah..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is ook echt niet van me af hoor.

Me vriendin haar dochter schok gisteren hoe boos ik was, en zei had me nog nooit zo meegemaakt.

Ben ook de liefheid zelf, maar kom niet aan dieren wand dan ben je de mijne.

Ik vind het echt zo erg dat ik haar niet heb kunnen redden.

Ze is hier geboren en ook hier gestorven.

 

En dan de reden van ja me zoon keek er niet naar om......Jij ben volwassen en jij moet ze te eten geven...Makkellijk hoor om je kind de schult te geven.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triestig verhaal is dit! Ik vind het spijtig dat ze gestorven is want jij had ze anders wel er terug bovenop kunnen helpen.

Het is te laat geweest! Inderdaad, je kan een kind de schuld niet geven. Dan moeten ouders ingrijpen en een oplossing zoeken als ze er zelf niet voor willen zorgen.

Hopelijk komt het mannetje in een goed huisje terecht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man zit nu in een goed huis met goede verzorging en eet heel goed, Moet wel aansterken, en heb eetadvies gegeven hoe ze hem aan kan sterken.

Er is een nieuw terarium voor hem, Maar hou het wel in de gaaten Qwa gewicht, weet nu hoeveel hij weeg, en over 2 weken weeg ik hem weer.

Het vrouwtje was 137 gram, en niet 177 gram, Had me boekje laten liggen daar en hebben ze naar hier gebracht en had het opgescheven..

Ja vind het echt triest dat dit gebeurt, en zeker nu ik weet dan ze gewoon met z`n 2 in een bak zat van 50 cm breed, al 5 jaar he schandaalig hoor.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kl**** uitspraak van die persoon om het op de zoon te steken. Ik heb drego ook gekocht voor men zoon maar als hij hem geen eten geeft laat ik hem er aan denken. Is ian niet thuis geef ik drego eten. Het terarium maken we samen proper (dat kan een kind van 10 nog niet). Het is om de muren op te lopen zeker als het je eigen kweek is. Echt ongelooflijk. Ik denk dat als we moesten weten hoeveel baardjes er stervan wegens verwaarlozing dat we niet meer slapen :(

veel sterkte wil met je verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een kl**** uitspraak van die persoon om het op de zoon te steken. Ik heb drego ook gekocht voor men zoon maar als hij hem geen eten geeft laat ik hem er aan denken. Is ian niet thuis geef ik drego eten. Het terarium maken we samen proper (dat kan een kind van 10 nog niet). Het is om de muren op te lopen zeker als het je eigen kweek is. Echt ongelooflijk. Ik denk dat als we moesten weten hoeveel baardjes er stervan wegens verwaarlozing dat we niet meer slapen :(

veel sterkte wil met je verlies

Makkellijk hoor een kind de schult geven.

Het is inderdaad maar goed dat we niet alles weten, Doe al met de reclame van dierenmishandelling me ogen dich, Kan het niet aan zien.

 

En het vrouwtje was echt een hooppie elende. Maar vind het erg dat ik ze niet heb kunnen reden.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de verwaarlozing al te ver in zijn stadion zit kan je daar weinig aan doen

je kan nog alles uit de kast eens halen om een poging

te doen maar blijkbaar mocht het niet zijn

het is altijd spijtig dat sommige mensen geen verantwoordelijkheid kunnen nemen

en alles dan maar op een kind schuiven

moest ik dat doen met de kindjes hier moeten we ook geen beestjes meer

houden moest alles afhangen van hun

het is hier iedere dag zeggen hebben de konijnen eten en drinken

ze moeten dat aan leren dat gaat niet van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triest om lezen en dan nog dieren uit je eigen verleden nakweek.

Ik denk dat ik mij ook niet zou kunnen bedwingen.

Dat het vrouwtje gestorven is verbaast mij niets als ik de foto zie dan zie je dat ze in een ver gevorderd stadium zat en van totale uitdroging.

Op de foto zie je ook dat haar baard en zijflanken zwart kleuren door de stress en de pijn.

Voor haar is het beter dat ze van deze ellende verlost is en vredig mag rusten.

Hopelijk krijg je het mannetje er weer totaal bovenop en mag hij nog van een mooie oude dag genieten.

Laat wel mestonderzoek doen.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het doet gewoon pijn om te zien... :(

Iemand die de moeite niet neemt om even vijf minuten vrij te maken per dag om te voeren (als iemand anders het verzaakt) is geen enkel dier waard.

 

Helaas is het voor dit vrouwtje te laat. Veel sterkte met dit verlies en ik hoop dat het mannetje weer zal herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga morgen bij het mannetje kijken, kijken of het terarium nu goed is,

Deze nakweek van mij, hou ik echt wel in de gaaten, Gaat het niet goed, dan haal ik hem daar weg.

Maar heb volste vertrouwen, Hoop ik...Nu ik dit meegemaakt heb.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×