Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hoi allemaal!! Laat eventjes weten dat het er goed gaat met ons baardje, maar ik had een vraagje. Tot welke leeftijd moeten baardjes dagelijks dierlijk voer krijgen? Smorgens krijgt hij 4 medium spinkhanen en ongeveer 15 krekels en s'avonds terug 4 sprinkhanen en ook 10 krekeltjes dan krijgt hij nog 2x in de week een wasmotje en ook kakerlakjes en mariowormpjes krijgt hij. Hij eet ook erg goed van zijn groentjes en fruit. Maar omdat ik had begrepen dat eveel dierlijk voer niet zo goed is wil ik hem niet teveel geven.

groetjes christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je baardje aan het groeien is is het best om dagelijks dierlijk voedsel te geven!

Vanaf de moment dat je baardje volwassen is, zo'n 1,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een baardje die in het eerste levenjaar zit heeft zeker iedere dag genoeg dierlijk voer nodig voor een gezonde groei.

Het is wel noodzaak dat je hem/haar groenten en fruit leert eten door het iedere dag voor te schotelen zodat je op latere leeftijd geen probleem krijgt om het te doen eten.

Eens volwassen en uitgegroeid kan je een schema aanhouden van iedere dag groenvoer en 3 tot 4 dagen dierlijk voer.

Boosdoeners voor vervetting zijn wasmotlarven, morio's, pinkies..dus met mate voederen.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoeveel dierlijk voer geven jullie zoal?? Want ik heb eens geprobeert te geven tot hij zelf stopte, maar dat was net een bodemloze put. Hij heeft toen echt heeeeeeel veel gegeten en nu is het niet de bedoeling denk ik om hem vet te mesten. natuurlijk wil ik hem ook geen honger laten lijden :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij geven jonge baardjes zoveel dierlijk voedsel als ze opkunnen.

 

Zoals Jo al aangaf morio's, meelwormen, wasmotlarven, dola's en

dubia's, vetten aan.

 

Deze moet je dus als snoepje beschouwen.

 

Krekels en sprinkhanen gebruiken wij als hoofdvoer.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is eigenlijk een ingeboren levenswijze uit de natuur.

Een baardagaam in de vrije natuur heeft soms te kampen met voedselschaarste en dan is de reactie als er zich voer presenteerd om zoveel mogelijk in te slaan om zo een reserve op te bouwen.

Deze reactie vertonen ze ook nog in gevangenschap en dus gaan ze eten zolang je het voorschoteld, zij beseffen tenslotte niet dat jij er de volgende dag weer staat met nieuw voedsel.

Het is dus aan jou om een juiste balans te vinden en zoveel mogelijk te varieren.

Als je zegt dat je 15 krekels voert en 4 sprinkhanen met daarnaast zijn groenten, dan zit je wel goed, daartussen kan je nog een extratje voorzien van wasmotjes, zijderupsen, calciumwormen, dubia's ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al naar verschillende zaken geweest en het is heel moeilijk om gevarieerd dierlijk voer te vinden. Ik wou bij marc bestellen maar er is mij verteld dat ik dan een bestelling van 30 euro moet plaatsen voor het geleverd word en dat is misschien wel wat veel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Christel,

 

Zou graag willen weten wie deze onzin loopt te vertellen.

 

Normaal is het voor Nederland 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marc je hebt een pbtje want ik zou graag een bestelling doen. En nog een vraagje...zijn die prijzen nog up to date want het lijkt mij zo weinig??? :rolleyes: Het is maar dat ik straks niet schrik dat de rekening het dubbel is hahahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×