Jump to content
siem

**iedereen**graag Even Lezen Aub

Recommended Posts

Lieve reptielen liefhebbers.

 

Graag wil ik een verhaal aan jullie kwijten en ik denk dat vele hiervan schrikken en met mij eens zijn dat dit dus echt niet normaal is.

 

Gisteren 03-06-2011 ben ik in Hoensbroek 2 terrarium's gaan afhalen. Nou het waren dus 2 grote terrarium's wat NIET schoongemaakt waren. Jullie zullen denken waarom koop zei nou in godsnaam vieze terrarium's ik wou ze graag hebben, maar van deze toestand wou ik ze ook weer NIET, maar ik heb ze toch gekocht. Voor mij wordt het nu schrobben, boenen, kei maar dan ook kei hard poetsen. Dus siem gaat mooi die 2 terrarium's halen en dan zeggen ze er zit nog een baardagaam in die terrarium's. Ik helemaal in shock en ik heb dat arme beestje meegenomen, maar wat bleek nu het beestje heeft niks meer te eten gehad had geen staart meer en vandaag ben ik tot de ontdekking gekomen dat het beestje een poot mist en dat de rest ook niet in orde is en dat er nog maar 1 poot oke is en ik heb vandaag gehuild niet meer normaal. Het beestje zat ook helemaal onder de poep en de bakken waren NIET schoon en het beestje is heel erg bang. Het beestje zat ergens boven waar gvd niemand kwam. ECHT NIET MEER NORMAAL. Ik ben er helemaal kapot van dat mensen zo met het beestje omgaan. Ik heb alles gekocht, omdat ik het beste wil en ik wou dus echt niet dat dat beestje daar bleef. Ik heb hieronder enkele foto.

 

**LET OP** ZE KUNNEN SCHOKKEND ZIJN

 

ZO KRIJG MEN DUS 2 TERRARIUM'S

imag0215m.jpg

 

ZO KRIJG MEN DUS 2 TERRARIUM'S

imag0216b.jpg

 

ZO KRIJG MEN DUS 2 TERRARIUM'S

imag0217a.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0209t.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0210ti.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0211pe.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0212u.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0213f.jpg

 

DAN NU HET SCHOKKENDE HET BEESTJE

imag0214r.jpg

 

 

Dit wou ik graag even delen met jullie. Ik ga al me energie in dit beestje steken, zodat het bij mij een goed leven kan lijden, want ik ben er helemaal kapot van en ik het is gewoon TRIEST

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral een dikke proficiat dat je het beestje opvangt

en nog een schone tijd wil geven ;)

 

zulke mensen moeten aangegeven worden

om te voorkomen dat ze nog dieren mischandelen

das echt wel schandalig :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe me best en ik zal er alles aan doen om dit beestje er boven op te helpen, maar als je die staart ziet je wordt er gewoon misselijk van en ik durf er dus echt niet goed aan te komen ben veel te bang om het beestje pijn te doen. Ze zijn ook niet eens met dat beestje naar de dokter geweest sorry. Al die poep zit in dat staartje echt niet normaal. Ik moet dat schoon krijgen, maar het arme beestje is te bang om in bad te gaan. Ik moet alles rustig aan doen. Bij mij zit het beestje op kranten. Ik wil eerst alles goed hebben voordat daar zand bij komt. Het beestje loopt niet als normale baardagamen, maar schuift meer over het terrarium en het is gewoon zielig omdat zo te zien. Wou dat jullie eens hier kwamen kijken..**ZUCHTTTTTTTTTTTTT**

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIKKE FELICITATIES van mij omdat je dit dier wil helpen!!!!! :cheer: Hopelijk voor hem/haar loopt dit verhaal goed af en krijgt hij een goede thuis bij jou. Geef hem in het begin niet teveel voer omdat zijn maagje dat niet gewoon is en dus rustig opbouwen en meerdere keren per dag eten geven. Ik zou voor die staart naar een reptielenarts gaan omdat, als er zoveel vuil aan zit er wel eens een onsteking op zou kunnen komen. Echt ongelooflijk dat mensen tot zoiets in staat zijn.... echt heeeeeeeeel triest. :angry: In plaats dat jij hen moet betalen zouden zij jou moeten betalen. Wil je aub nog posten hoe zijn genezing verloopt dan kunnen we met zen alle duimen dat het goed komt ;) Veel sucses siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was bijna aan het wenen tijdens het lezen... Hoe kan iemand zijn dieren nu ZO mishandelen? :wacko: Want dat is het, pure mishandeling. Wat is dat allemaal in het zand? Uitwerpselen??? Gewoon verschrikkelijk. En dan die staart en zo... Gewoon intriest! Wat heb je misschien tegen die monsters gezegd toen je het ging afhalen? En hebben ze iets terug gezegd hierover? Hopelijk heb je niet te veel moeten geven. Ik ga akkoord met Christel dat ze jou zouden moeten bijbetalen i.p.v. dat jij ook maar een cent moest geven. Dat het baardje bang is, kan ik wel geloven. Wie weet wat hebben ze ermee gedaan :unsure:. Ga er zeker mee naar een goede reptielenarts voor een volledig onderzoek. Die wonden zullen wel verzorgd moeten worden, ook al zijn ze er al langer. En een mestonderzoek natuurlijk. Hij zal wel vol parasieten zitten... Voor de rest een tof baardje wel. De pinnen aan de buikzijden vind ik mooi. Zeer wit :) Hou ons op de hoogte!

En is er geen manier om die mensen aan te geven voor dierenmishandeling of zo? daar weet ik eigenlijk niet veel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig dat je hem zo opvangt. Mijn baardje mist ook wel een klein stukje van zijn staart. Maar bij deze is het gewoon echt vies om te zien.

 

Echt kudos voor jou dat je dit beestje opvangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets verdient een dikke pluim! :cheer:

 

Zelf heb ik verschillende jaren baardagamen gehad!

Ook heel wat nakweken gehad en groot gebracht!

Ook had ik heel wat eigen dieren.

Maar omdat ik door mijn nieuwe job veel minder tijd had als voordien,

en omdat ik ook een gezin heb met een 2de kindje onderweg hier zo goed als geen

tijd meer voor had had ik, met enorm veel pijn in het hart, besloot ik de dieren weg te doen.

Maar omdat ik altijd het beste voor mijn dieren wilde had ik de knoop doorgehakt!

Het was zeker niet leuk....maar ik weet dat de dieren een goede thuis hebben gekregen.

 

Wat ik wil zeggen is....iedereen veranderd in het leven....het is misschien ook mogelijk dat je op zeker moment geen tijd meer hebt voor de dieren....zorg dan aub voor een goede thuis en doe ze weg!

 

Op deze manier is het FOUT!

Gelukkig zijn er mensen zoals Siem!

Siem...regelmatig foto's posten...prachtig werk hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit maakt me blij, en gelukkig .Fijn dat je hem weer op knapt.

Sommige mensen he Pfffffff echt erg.

Ik hoop dat het goed kom met hem, en met jou liefde en zorg kom het goed met hem. Weet ik zeker, bericht af en toe kan ik het bijhouden hoe het gaat.

Hoeveel weeg hij?

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ben even niet op het forum geweest ik voelde me niet zo lekker.. Het beestje ik kon nog steeds huilen iedere dag hoe het met dit beestje gaat. Ik wordt er gewoon misselijk van hoe hij erbij zit.. Maar ik zal er alles aan doen om dit beestje een goed leven te geven alleen dit kost heel veel tijd en ik ga al me energie erin steken hij eet goed en heeel veel echt niet normaal dat mensen het beestje gewoon weg geen eten hebben geven.

 

Ik ging dus EIGENLIJK ALLEEN maar een terrarium ophalen en opeens werd het dus een heel ander verhaal. Stond ik daar bij de terrariums zeiden ze toen DIT oh er zit nog een baardagaam in :angry: jaa ze zouden ook DIT ja die andere is dood :blink: dus nu weten jullie hoe dit beestje heeft moeten vechten voor zo'n leven echt zieliggggggg...soms staat er baardje voor het glas met het kopje naar boven en dan zit hij/zij te kijken wat er allemaal gebeurd zo liefffffffffff... als je het beestje in badje doet dan komt er nog iedere dag een rotzooi van af :angry: en ik durf niet goed aan dat staartje te komen, omdat ik niet wil dat ik het beestje pijn doen. en het beestje is zo bang niet meer normaal..ik zal regelmatig hier op het forum alles blijven bijhouden, maar het heeft tijd nodig dus ik kan niet 123 morgen schrijven het goed super, want dan klopt het niet. waarom komen mensen een baardje zetten het op een zolder en zetten er 2 in en kijken er niet naar om :angry: ja en wat allemaal in die terrarium zit voor een rotzooi daar zeg ik maar niks over want dat is ook heel erg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Een dikke pluim voor je dat je dit baardje nog een goed leven wilt geven. ;)

 

Zo zie je maar dat er nog heel wat dierenleed voorkomt bij sommige mensen thuis. :angry:

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat voor je inzet Siem :cheer:

Dat deze taferelen zich voordoen in sommige huiskamers is onbegrijpelijk :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolderkamers, Jo.

 

Siem, zorg ervoor dat de terra's zeer goed uitgekuist worden. In die staat en met dieren die niet verzorgd werden, kunnen er wel heel wat parasieten en weet-ik-veel-vanalles inzitten. Dus zie dat alles verschillende keren ontsmet is en zo, want anders is het een gevaar voor jouw dieren die je erin gaat houden.

 

Ik las dat je hem al in bad gezet hebt. Hoe ging dit? Liet hij het doen of wou hij weg? En ben je al naar een dierenarts geweest? Dat zou het eerste zijn wat ik zou doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap van je dat je dit baardje een thuis wil geven en het wil verzorgen.

Het baardje zal snel door hebben dat je de beste bedoelingen hebt met hem of haar en zal stilletjes aan wel aan je kunnen wennen.

Inderdaad niet teveel eten geven in begin, zachtjes opbouwen maar ik zou het zeker wel elke dag dierlijk voedsel en groenten of fruit geven tot het terug goed bijgekomen is en er weer helemaal bovenop is.

Ben je al naar de dierenarts geweest? Ontsmet de staart heel goed! Maar ik zou zeker eerst langs gaan bij de arts en zien wat die zegt!

 

Het is niet te snappen wat mensen dieren allemaal kunnen aandoen :shoot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

**UPDATE**

 

Zo vandaag bij de dierenarts geweest en het is op het randje allemaal met het baardje. Ten eerst z'n hele tong was geel en de leverfunctie was niet goed. Het beestje is op de grens van de magerheid zei de dierenarts. Hij zei dat het nog heel veel tijd gaat kosten en er waren geen parasieten gevonden. Het beestje heeft een vitamine spuit gekregen en ik heb er een mee naar huis gekregen en ik moet 1x per dag spuiten en dat 10 dagen lang doen en dan moest ik de dierenarts opnieuw bellen over 10 dagen en dan kijken hoe dit verder gaat, maar we zijn er nog lang niet.

 

@ Nadja deze terrariums komen mijn huiskamer NIET in voordat ik alles wel 100x schoon heb gemaakt ik ben hier nog dagen mee bezig, maar ik heb het daar wel voor over heel veel detol heb ik en ik gebruik dat spul ook wat ik voor de bloedmijt heb gebruikt ook. Het maakt me niet uit of er wel of geen bloed mijt in zit, maar ik doe alles gewoon voor de zekerheid. Er mag niks met mijn baardjes gebeuren. Daar zal ik voor zorgen :)

 

@ Saratjeuh ik weet dat dit vaker gebeurd, maar nu is dit mij gebeuren ik wil dit gewoon graag met jullie delen en laten zien dat ik er echt voor ga en hier alles aan doe het beter te maken in ieder geval voor dit beestje.. Waar kan ik het staartje mee ontsmetten, want ik heb alleen water. Ik weet niet wat ik voor een spul mag gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey goed dat je ermee naar de dierenarts bent geweest!! Wat erg zeg dat hij er zo slecht aan toe is, maar dat was eigenlijk wel te verwachten!! Goed dat hij nu bij jou is!! :cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

das het beste wat je kon doen

hij zal er wil door komen

daar ben ik zeker van de liefde en de zorg

die je hem heeft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft de reptielenarts niet gezegd hoe je het mag verzorgen?

Ik zou het doen met verdunde isobetadine. Dit kan je in wat water verdunnen.

Of met de zalf en het er wat op smeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vloeistof van isobetadine vind ik inderdaad een goed idee maar de zalf weet ik zo niet echt. Misschien blijft daar ook wel vuil aanhangen als de staart over de bodem sleept. Is maar een gedachte hoor weet het niet zeker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dierenarts heeft naar de staart gekeken en hij zei dat de wond dicht was en dat het er goed uit zag en dat het niet meer goed kwam. Nu weet ik dus niet of ik het staartje nog moet verzorgen, omdat het dicht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als de dierenarts de wond gezien heeft en zei dat ze toe was en er goed uit zag dan is het niet meer nodig denk ik.

Langs de andere kant, een keertje meer kan geen kwaad h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem

ik was echt geschokt toen ik jou verhaal las ik kon wel janken

dat er mensen bestaan die zo slecht zijn voor hun beestjes vindt ik niet te begrijpen.

ik vindt als je voor een dier kiest moet je er ook goed voor zorgen anders ben je hun liefde niet waard.

ik vindt het heel goed van jou dat je je zo voor het beestje inzet het zal vast snel beter met hem gaan nu hij jou goede zorg krijgt

heel veel sterkte met alles en veel geluk met je mooie beestje.

 

groetjes Petra

Share this post


Link to post
Share on other sites

**UPDATE**

 

Zo mensen het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gedaan. Er is nu wel wat veranderd hij eet goed andijvie en paprika vindt ie heerlijk, maar alleen als ik hem uit het terrarium wil halen is ie zo bang pff en heb ik hem op me borst doet ie z'n oogjes dicht en hij vindt het helemaal niet leuk. Ik heb daar nog veel werk aan dat hij aan mij moet wennen, want hij rent ook steeds weg, maar hij ziet er wel beter uit. Ik heb hieronder wat foto's.

 

 

imag0228lu.jpg

 

imag0230s.jpg

 

img2011070800044.jpg

 

IMG-20110709-00046.jpg

 

IMG-20110709-00047.jpg

 

Srry krijg de laatste 2 foto's niet recht. Ik hoop dat jullie het toch kunnen zien. Hij is echt prachtig aan het worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is het met zijn staartje nu?? en toch spijtig van het pootje dat hij mist maar, Ik vind dat die doffe blik uit zijn ogen is en hij ziet er zoveel gelukkiger uit :cheer::cheer: Top werk hoor wat je met hem doet!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×