Jump to content
Sign in to follow this  
christel1975

Hoelang Kan Je Voedseldieren Bewaren?

Recommended Posts

ik ga men voedseldieren in een grotere bak zetten dan die waar je hen in koopt. En ze voeren met groenten en fruit. Maar hoelang blijven ze dan leven? dan weet ik hoeveel ik kan kopen?

groetjes christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakkerlakken kan men zeer lang houden in curver boxen

deze hebben zeer weinig zorg nodig en kunnen bijna een maan zonder eten

ik heeft die om de twee dagen stukjes appel en de bodembedekker van biggenmeel

 

wasmotten kan men houden in de potjes die men aankoopt en deze zetten we koel

dan blijven ze langer goed en gaan ze niet rap gaan poppen

 

krekels kan men beter in groter curver boxen houden met eiertrays of verkreukeld

papier om het oppervlakte te vergroten en kannibalisme tegen te gaan

zeker niet te vochtig houden wand dan sterven ze rapper en geen water plaatsen

het vocht die ze nodig hebben kunnen ze uit het fruit halen die ze krijgen

zie dat ze alles op eten om zou schimmels en andere ongedierte te voorkomen

 

meelwormen worden hier niet gegeven omdat de harde schilt verstoppingen

kunnen geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3bakjes krekeltjes,3bakjes sprinkhanen en 1bakje waxwormen gaan halen maar pfff zeg wat een prijs zeg 41euro dus ik denk dat ik toch eens op zoek moet gaan om iets goedkoper voer te vinden.of is dit een normale prijs? nu kan ik kijken hoelang hij hier mee voortkan. de dame van de winkel zei dat hij hier een week mee gaat toekomen.

groetjes christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

das veel ze wat je betaald hebt

normaal voor een bakje krekels betaal je ongeveer een 2 euro

voor een bakje met 10 sprinkhanen betaal je ongeveer een 3 euro

en die wormen da weet ik niet

denk da je heel veel betaalt hebt

mag ik eens vragen van waar ze komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet de naam niet van de winkel maar het is in de ertbrandstraat in kappelen putte. Ik dacht al dat ik veel had betaald, was al aan het denken tjonge zeg die mensen die een aantal baardjes hebben die zijn veel centjes kwijt aan eten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet de naam niet van de winkel maar het is in de ertbrandstraat in kappelen putte. Ik dacht al dat ik veel had betaald, was al aan het denken tjonge zeg die mensen die een aantal baardjes hebben die zijn veel centjes kwijt aan eten

 

 

Als je heel veel baardjes hebt dan ga je zelf voedseldieren kweken zoals bijvoorbeeld dubia's dit is dan het hoofdvoedsel. Deze zijn ook zeer voedzaam. ik kweek zelf nu rozenkeverlarven (dola's), dubia's en wasmotjes en ook krekeltjes voor de nakweek. En omdat je veel verbruikt koop je ook in bulken. Ik koop zelf bijvoorbeeld een bulk krekels ( een bulk is ongeveer gelijk aan 13 a 14 bakjes krekels) voor 15,95. Doordat je in bulken koopt ben je goedkoper uit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand die met veel reptielen zit kweekt zijn voedseldieren

zelf

heb dat ook een tijdje gaan kopen en dat kwam uit op een

50 euro de week das veel geld als je ziet dat je alles zelf

kan kweken maar het vraag tijd en geduld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga maandag men baardje halen hij is van 19/2/11 het is een nakweek van gibsondragons. Hmmm dus ik heb zeker genoeg voer in huis. En dringend maar naar een andere winkel gaan waar het eten goedkoper is. als ik jou prijs zie van je bulk krekels had ik die ookal kunnen hebben voor wat ik heb betaald :o .nou daar ga ik dus niet meer. hoe doen jullie dat met online bestellen? misschien komt dat goedkoper uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij marc kan je bestellingen plaatsen

hem gewoon mailen wat je nodig hebt met u adres

denk de min bestelling is 20 euro voor belgie

anders moet je marc eens mailen

deze voedseldieren zijn perfect in orde en altijd op tijd

de kwaliteit is perfect en ze zijn lang te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga maandag men baardje halen hij is van 19/2/11 het is een nakweek van gibsondragons. Hmmm dus ik heb zeker genoeg voer in huis. En dringend maar naar een andere winkel gaan waar het eten goedkoper is. als ik jou prijs zie van je bulk krekels had ik die ookal kunnen hebben voor wat ik heb betaald :o .nou daar ga ik dus niet meer. hoe doen jullie dat met online bestellen? misschien komt dat goedkoper uit

Je kan gewoon bij online winkels bestellen, maar kies wel een goede uit waarvan je weet dat je goede kwaliteit krijgt en dat er op tijd geleverd wordt. Je betaald dan wel een x bedrag voor de bezorgkosten. In nederland ligt dat op iets van 6,95. wat het in belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×