Jump to content

Recommended Posts

Hallo Christel,

 

57 graden is wel aan de warme kant.

tussen de 40 en 45 graden zou beter zijn

koudste plek is prima zo

Ik weet niet welke lampen je hebt maar misschien dat je een dimmer

er tussen kan plaatsen en dan zo de ideale temp regelen.

 

Als je de temp goed wil meten zal je een infrarood thermogun aan moeten schaffen deze meet overal de juiste temp.

 

Hoe doen de baardjes het met deze hoge temp

 

 

Groetjes,

Edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben men terarium aan het testen voor het aankomende baardje. Dus men ter. is nog leeg. Ik heb een uv 10 spaarlamp en een gewone halogeen 75 watt. Misschien morgen de solar raptor maar gaan halen? Of een dimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat je nog volop aan het uitesten bent voor je baardje er is.

je kan anders gewoon naar een bouwmarkt gaan en daar een lager wattage nemen en die dan eerst eens testen voor je de solar raptor neemt.zal veel geld schelen en als je ziet dat het dan goed is kan je voor de solar raptor gaan.

grtz jess

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi christel

 

ik denk dat je al genoegt gaat hebben met een spots van 40 watt of 35 watt

hoeveel bedraagt de afstand tussen lamp en steen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jess: Tja op voorhand testen vind ik wel belangrijk ik koop geen dier om het nadien niet goed te verzorgen ;) geef me een hond, een poes, een vogel en daar weet ik erg veel van, maar een reptiel is toch weer iets anders.

@gibson dragon: de afstand is 28 cm tussen de lamp en de hoogste plaats op de stronk. ik heb nu een dimmer geplaatst en nu is de temperatuur 42

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien het onder de spot een goede temperatuur heeft zal je zien dat je baardje zich gaat opwarmen om dan vervolgens te kunnen eten en te bewegen.

Als je baardje het koud heeft zal het in een hoekje blijven liggen.

Indien ze echt willen afkoelen zullen ze met hun mond open gaan zitten om zo warmte te verliezen.

Tussen de 40 en 45 graden is ideaal onder de spot!

57graden is wat te warm... Maar je hebt het al opgelost B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie wel voor het advies!!! de temperatuur blijft nu mooi op pijl en de lampen springen op tijd uit en aan 7uur tot 21uur. oef dus dat loopt nu goed. ik heb ook van elke lamp een reserve gekocht, want je zal zien springt er eentje kapot en is het zondag en niets open waar je ze kan kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel goed christel om reserve lampen in huis te halen

anders eens foto's plaatsen van terrarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al goed uit christel.

ga je er nog een achterwand inbouwen?met een glazen bak verlies je veel van je warmte met een achterwand is dit al veel beter en het oogt dan nog eens mooi voor jou en je baardje ;)

grtz jess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook mooier met een achterwand maar omdat ik maar een bak heb van 100x50x50 wil ik geen plaats verliezen. En ik had gelezen dat een baardje wel kan klimmen maar niet afdalen en dat ze hen dan lieten vallen. ik was bang voor gebroken poten en dergelijke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

christel als je maandag bij mij komt zal ik jou eens achterwand laten zien

daar door verlies je gaan plaats maar maak je u oppervlakte groter

baardagamen zijn goed klimmers en klimmen graag

hier vallen ze soms met zen drie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is een goed idee dat je de mogelijkheden eens laat zien wat ik dan heb om toch een acherwand te plaatsen. Want zoals ik al schreef ik vind het wel mooier en als het dan ook geen verwondingen teweegbrengt kan ik het wel doen voor men baardje :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×