Jump to content

Recommended Posts

Hey

 

Het is misschien een domme vraag, maar mag ik met mijn baardje naar buiten als het goed weer is en als er niet te veel wind is? De natuurlijke zon kan goed doen heb ik gelezen en gehoord, maar mag hij op het gras en zo bijvoorbeeld? En zo ja, kan dat dan geen kwaad? Ik bedoel... Kan hij geen parasieten of weet-ik-veel-wat krijgen door buiten rond te lopen? En met mieren in het gras en zo. En bloedmijt? Zo vanalles vraag ik mij dus af. Nu het goed weer is, is het wel leuk om die dingen zeker te weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het goede weer kan je met je baardje naar buiten.

Maar daar zijn een paar zaken aan verbonden die je zeker in acht moet nemen en de grootste voorzichtigheid is geboden.

Zo is de zon de beste bron voor UVB opname, maar je moet erop toekijken dat hij ook niet gaat braden en dus diend er ook schaduw voor handen te zijn.

Tocht is een boosdoener en diend vermeden te worden.

Op het gras kan hij bv. in een gazen kooi, want geloof me laat je hem los dan zal hij het zeker op een lopen zetten bij de minste schrikreactie en snel zijn ze hoor!!!

Het spreekt voor zich dat je moet opletten dat er niet gespoten is met verdelgingsmiddelen of dergelijke, als dit veilig is dan kan je hem gerust van het gras, klavers of paardenbloem laten eten, dit lusten ze wel.

Laat ze ook nooit onbewaakt achter als de constructie niet 100% veilig is, katten of vogels zien hier wel een prooi in.

Ik zou zeggen geniet samen maar lekker van het zonnetje, maar doe het veilig B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het dan niet te warm in een glazen kooi? Misschien een rare opmerking maar ik vind dat achter glas de zon brand? lijkt me overigens wel leuk om te doen om je baardje veilig mee buiten te nemen

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het dan niet te warm in een glazen kooi? Misschien een rare opmerking maar ik vind dat achter glas de zon brand? lijkt me overigens wel leuk om te doen om je baardje veilig mee buiten te nemen

groetjes

Ik zei ook niet glazen kooi h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar mieren en ander ongedierte in het gras kan dan geen kwaad?

En qua ziektes en zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gaan de baardagamen met zo een weer ook buiten

een plaats gemaakt in het gras met stenen

en dan een vogel net er op

wand met de kleine is het soms eens uit het oog verliezen van de baardagamen

dan ben ik zeker dat er niet aan kan

wel opletten als je u baardagaam er wil uithalen

die gaan u zien als een roof dier als u de dieren er langs de boven kant

gaan uit halen

ze gaan hun plat maken hun baar op zetten

zodat ze groter lijken voor de roof vogel of ander gevaar

wel leuk om eens te zien wat een vrouwtje agressief uit de hoek kan komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×