Jump to content
Sign in to follow this  
Perry

Hij Legt Eieren?

Recommended Posts

Heey allemaal!

 

Ik ben nog maar net lid van dit forum, maar wil nu al een bericht posten.

Zondag deden mijn vriend en ik een schokkende ontdekking. Vorig jaar hebben wij namelijk een mannelijke baardagame bij een kweker gekocht. Bij de dierenarts werd ook vastgesteld dat het een man was..

 

Totdat afgelopen zondag onze 'manlijke' Perry eieren legde!! Huh?! Hoe kan dit in godsnaam? Hij bleek dus toch een Zij te zijn :P

We voelden ons erg schuldig dat we het niet eerder opgemerkt hebben. Ze was wel aan het graven vrijdag en zaterdag, en de eetlust verminderde iets.. Maar omdat we ervan overtuigd waren dat het een man was, dachten we niet aan eieren!! :o

 

Nu heb ik een vraag over deze kwestie.. Ze is in september 2009 ongeveer geboren, en legde dus 28 februari 2010, 29(!) eieren. Ze is alleen in haar terrarium en er is geen man bij geweest.

Nu zijn we haar weer goed aan het voeren en goed in de gate aan het houden, wat kunnen we nog meer doen om haar te plezieren en wat aan te laten sterken?? 29 eieren is niet niks lijkt mij..

 

Groetjes Liset en Perry ('It's a girl') :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze maar zoveel sprinkhanen en krekels te eten wat ze maar opkan, misschien durf je ze ook nog wel een levend nestmuisje (Pinky) te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Liset ;)

 

Ik denk dat je wel raar zal opgekeken hebben :blink:

Ook veronderstel ik dat je bedoeld 28 februari 2011 ;)

Vrouwelijke baardagamen kunnen dus ook eitjes leggen zonder dat ze in contact komen met een mannetje, enkel zullen de eitjes natuurlijk niet bevrucht zijn.

Eigenlijk heb je wel geluk gehad dat ze haar eitjes afgelegd heeft en ze geen legnood ontwikkeld heeft, want dit is fataal als er niet op tijd wordt ingegrepen.

Dus hou het goed in de gaten want er kunnen nog legsels volgen.

Nu is het de opdracht om haar genoeg te verwennen met extra veel en calciumrijk voedsel.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook het zelfde meegemaakt zeggen dat het een manneke is

en na een paar weken als ik de terrariu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Bedankt voor de goede tips en tricks!

En ja, ik bedoelde indd februari 2011 :D

 

Ik ga eens een pinky proberen, nu is ze voornamelijk gek op morio's.

Ennn, indd goed kijken de volgende keer!!

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×