Jump to content
Nadja

Bouw Achterwand En Plateau

Recommended Posts

De derde laag tegellijm zit erop en zal ondertussen al wel droog zijn. Ik ben vandaag (dinsdag 22 feb) niet thuis, dus de volgende laag met een eerste keer kleurstof zal voor morgen zijn. Ik ben zelf wel benieuwd hoe het eruit gaat zien :D De leistenen die ik in mijn vorig bericht vermeld heb, zijn in mijn bezit :cheer: Het zijn 2 redelijk grote blokken waar de baardagaam goed kan opliggen/zitten. De andere stenen zal ik dan ook misschien niet gebruiken, valt te zien hoe de inrchting gaat verlopen. Ik wil ook niet te veel plaats innemen, voor niets nodig. En een hoop rotsen in de terra is ook niet mooi. Enfin, ik voorzie jullie morgen (woensdag) dus van een foto van de gekleurde wand. Het gaat goed vooruit vind ik, dus des te sneller het baardje kan komen ^_^ Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle het zit er bijna op

we zijn benieuwd zal dik in orde zijn

gelijk dat je het beschrijft zal het mooie worden

 

:cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal voor morgen (donderdag) zijn. Te zwaar feestje gisteren/vorige nacht/deze ochtend :rolleyes: Heb dus niets gedaan aan de wand vandaag.

Tot morgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En voila, ik heb een derde laag dikkere tegellijm aangebracht op het ligplateau met trapje. Ik heb de raakvlakken van de verschillende delen extra bedekt met de tegellijm zodat alles toch wat beter zou samenblijven. Nu nog de kleur.

 

2luyo00.jpg

 

De achterwand heeft al drie lagen tegellijm gehad en nu een eerste laag met kleurstof erbij, dus de vierde laag ligt erop. Ik had het eerst getest op een ander stuk piepschuim zodat ik wat zekerheid had over de kleur. Het lijkt zeer rood, maar het bleekt nog wat af. Niet veel bleker, want dat vond ik maar niks... Ik heb wat rekening gehouden ook met het effect dat de lampen op de kleur zal hebben, dus ja :) En alles lijkt wat anders op foto dan in't echt zeker :rolleyes:

 

346n8d5.jpg

 

voqvwi.jpg

 

Ik heb nog een vraag: Is het echt nodig dat ik een vijfde laag aanbreng of is het zo ook goed? Dus 4 lagen tegellijm erop waarvan 1 met kleurstof nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 lagen zou moeten volstaan. Wij hebben er nooit meer dan 5 erop gezet en de achterwanden zien er nog heel goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ziet er mooi uit, denk dat het nog mooier zou worden als je de voegen

een ander kleurtje zou geven.

 

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er zo al super uitzien, maar misschien nog een randje schaduwwerking erin, maakt hem helemaal af B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Reptie-Farm: ik heb geen andere kleur. Het kost wat te veel om 2 verschillende kleuren te kopen om daar maar 1 keer een paar lepels van te gebruiken (was 10 euro voor 1 pot rood). Dus een andere kleur erbij doen, zal niet lukken. Misschien de voegen wat lichter rood? Maar ik moet beginnen oppassen dat ze niet te vol lopen... Had al moeite met de voegen open te houden bij deze laatste laag.

 

@ Robru: Wat bedoel je met schaduwwerking? En hoe doet ik dat dan? :rolleyes:

 

Ik ga morgen het ligplateau ook een kleurtje geven. Het heeft een laag achterstand :lol:

 

Ook de kurken lampenkapjes ga ik een keer met tegellijm bewerken en dan een laag met kleurstof. Ik vind het wat onnodig om die ook te verwijderen en te vervangen. Kan ze even goed ook 2 lagen tegellijm geven en in de zelfde kleur maken als de achterwand. Toch een mooier en ordelijker zicht B) En ja, dan nog een keer met mat vernis erover h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nadja,

 

Ik vind de wand nu ook al prachtig hoor. :rolleyes:

 

De voegen zonder kleurstof, dus gewoon de kleur van de tegellijm

is misschien een optie.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jaja hoor, merci! :D

 

En mijn moeder zegt ook dat de kleur van de tegellijm het beter zou maken (grijs dus), maar ik weet niet... Het lijkt mij niet echt 'aan te staan' precies. Hmm, twijfel :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een ander kleurtje er bij te steken

in de hubo en gamma hebben ze zo kleine tubes van verf om te testen da kost rond

de 1.50 euro en daar hebben ze verschillende kleuren in

ik heb die ook gebruikt voor mijn achterwanden

 

maar het resultaat mag er zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al 2 keer naar gamma geweest voor vanalles en voor de kleurstof en ze zijn daar eeeeecht niet vriendelijk. Hier toch niet... Te veel dat ze iets moeten opzoeken of helpen. En dan zeggen ze over alles dat het er niet is of dat ze het niet eens kennen wat je vraagt. Nahja. En een hubo is hier niet in de buurt. Een brico wel, maar daar was het hetzelfde als in de stomme gamma, dus. Maar ik ga het zo laten gewoon. Grijze voegen lijkt me nogal vreemd eigenlijk (sorry voor de liefhebbers ervan). Maar euh, hoe zit dat met die schaduwdingen waar robru het over had? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet zeker bant voor een ander kleur er bij te steken

is het zo laten het best

wand het kan zijn dat dan alles verpest

 

houden zo :cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan zal het zo zijn ;) Morgen update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nadja ;)

 

Zijn kleurtje zal er in ieder geval goed bij staan :P

Het is echt niet nodig om dure produkten te kopen speciaal voor tegellijm, als je nu gewoon wat acrylverf op overschot hebt kun je dit evengoed erdoor mengen om kleurverschil te krijgen.

Wat je ook kan is als de tegellijm nog nat is er met wat verschillende kleurtjes met je verfborstel doorheen gaan tot je het gewenste effect hebt.

Inspiratie en verbeelding doen de rest ;)

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het gewoon zo laten. Het contrast met het gele zand zal ook wel mooi zijn hoop ik en dan nog wat groen ertussen (plantjes hier en daar).

 

De kurken lampenkapjes zijn ondertussen ook eindelijk van een laag tegellijm voorzien. Deze pakt niet goed op de kurk, er komen nog 'gaten' in, maar na 2 - 3 lagen zal het wel ok zijn. En mij stoort het uiteindelijk niet echt als er een gaatje of zo zichtbaar zou blijven.

 

b3ph7s.jpg

 

Verder ga ik straks of morgen het plateau met trapje een kleur geven. Ook heb ik vandaag matte vernis gekregen, dus alls alles af is dat er nog over doen en fini :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het droogde sneller op dan gedacht, dus heb ik er al een tweede laag met kleurstof op gedaan B) Nu nog drogen en het zal er niet meer zo flashy uitzien natuurlijk. Maar dat komt ook door de flits van de camera <_<

 

104ngah.jpg

 

Het zal zo wel goed zijn voor de lampenkapjes. Morgen dus het plateau een kleur geven en alles vernissen. En die plekken op het glas zijn resten van de vorige siliconen. De terra zal ik nog een derde keer uitkuisen en de wand komt er dan tegen, dus er zal niks meer van te zien zijn.

Whoehoew, bijna klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en al helemaal als het een 2dehands terra is die je verbouwd :rolleyes:

Al wat werk aan gehad, inderdaad. Maar ja, ik wil alles tegoei in orde hebben voor mijn baardje. Moet niks tekort komen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad

maar hier heb je goeie helpers he <_<

 

als de verbouwingen gedaan zijn

begin ik met een nieuwe terrarium stelling :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feit. Merci he allemaal voor de hulp! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem! :blink:

Ik heb net een stukje piepschuim dat als test dient, vernist voor ik de echte delen vernis. En euh... De vernis is geel-oranjeachtig en geeft een MEGA donker rood effect op de rode tegellijm... Da wil ik dus totaal niet h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Volgens mij kun je beter blanke jachtvernis gebruiken.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een klein potje matte acryl vernis gekocht en alles een goede laag gegeven. Dus de lampenkapjes, het plateau met trapje en de achterwand. Alles heeft nu een witte schijn, die in combinatie met het rood alles een paars opzicht doet hebben. Het moet nog verder drogen en 'uitharden' en dan zal de oorspronkelijk rode kleur wel terug tegoei komen. Normaal gezien. Ik krijg een attack als het niet zo is :rolleyes:

 

Tegen morgen zal alles wel klaar zijn. Dan de terra nog eens uitkuisen met dettol en dan kan de achterwand erin. Het plateau er met siliconen aan vastmaken en dan de zijkanten van de wand nog toemaken met siliconen. Tegen de insecten h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×