coninx 1 Report post Posted February 1, 2011 Gisteren maar even nieuwe uvb lampen gaan kopen maar was aan mezelf aan het twijfelen ik dacht dat in de grote terra een uvb lamp hing van 5.0 maar nu bleek dat dat Share this post Link to post Share on other sites
Reptie-Farm 108 Report post Posted February 1, 2011 Hoi Kenny, 5% is voor subtropische dieren, bijvoorbeeld kameleons. 10% is voor woestijndieren. Praat je over tl of spaarlampen? Hoe hoog is je terrarium? Groetjes Marc Share this post Link to post Share on other sites
coninx 1 Report post Posted February 1, 2011 Hoi Kenny, 5% is voor subtropische dieren, bijvoorbeeld kameleons. 10% is voor woestijndieren. Praat je over tl of spaarlampen? Hoe hoog is je terrarium? Groetjes Marc Hoi Marc Ik praat over een spaarlamp en de hoogte van de terra is 50cm Grtz kenny Share this post Link to post Share on other sites
JDG 13 Report post Posted February 1, 2011 Hoi Kenny Zoals Marc al zei een 10% is beter voor woestijndieren. Zeker als je terra 50cm hoog is en je dieren volwassen zijn. Zorg wel dat je dieren in de nabijheid van de lamp een ligplaats hebben, anders zal je lamp weinig nut hebben. Kan je deze niet omruilen? Groeten, Jo Share this post Link to post Share on other sites
coninx 1 Report post Posted February 1, 2011 Hoi Kenny Zoals Marc al zei een 10% is beter voor woestijndieren. Zeker als je terra 50cm hoog is en je dieren volwassen zijn. Zorg wel dat je dieren in de nabijheid van de lamp een ligplaats hebben, anders zal je lamp weinig nut hebben. Kan je deze niet omruilen? Groeten, Jo Hoi Jo Normaal kan ik deze omruilen alle Share this post Link to post Share on other sites
Saratjeuh 9 Report post Posted February 1, 2011 Ja Wij hebben ook steeds de 10.0 gebruikt met de spaarlampen. We hadden die van repti glo. We waren en zijn er nog altijd tevreden over. In onze grote terra, maar die is 60 cm hoog gebruiken we de solar raptor lamp, uvb en warmte in 1. Share this post Link to post Share on other sites
GibsonDragons 0 Report post Posted February 2, 2011 hoi in mijn drie terrariums zitten de 10.0 uvb van repti glo zeer tevreden van binnen kort starten de verbouwingen en kan ik mijn terrarium uitbreiden naar 11 terrariums de foto's volgen zeker nog als die klaar is hopen dat de verbouwingen rap gedaan zijn hihi gibson Share this post Link to post Share on other sites
gert 0 Report post Posted February 2, 2011 mijn nieuwe terrariumstelling zijn negen terrariums 100x45x50 en ik gebruik raptor solar 70 watt en ik ben hier tevreden over dit geeft voldoende warmte ,uven veel licht ik twijfel er zelfs aan of ik er tl verlichting ga bijhangen enig nadeel deze lampen zijn vrij duur Share this post Link to post Share on other sites
GibsonDragons 0 Report post Posted February 3, 2011 hier komen er verschillende maten in heb een lengte van 2850 en een hoogte van 2700 en een diepte van 700 of 800 dus veel plaats voor terrariums te maken foto's volgen zeker nog gr wim Share this post Link to post Share on other sites
coninx 1 Report post Posted February 3, 2011 Ik zelf ga Share this post Link to post Share on other sites
Reptie-Farm 108 Report post Posted February 3, 2011 Hoi kenny, Ga je werken met een dubbel plafon in je terrariums. Hou er anders wel rekening mee dat bijvoorbeeld het middel/bovenste terrarium warmte krijgt van het onderste terrarium. Groetjes Marc Share this post Link to post Share on other sites
coninx 1 Report post Posted February 3, 2011 Hoi kenny, Ga je werken met een dubbel plafon in je terrariums. Hou er anders wel rekening mee dat bijvoorbeeld het middel/bovenste terrarium warmte krijgt van het onderste terrarium. Groetjes Marc Hoi Marc Ja ik ga werken met dubbel plafon ook om de in weg te werken. Daar had ik nog niet aan gedacht dat de middelste,bovenste warmte krijgt van de onderste. Mvg kenny Share this post Link to post Share on other sites