Jump to content
Sign in to follow this  
GibsonDragons

Kakkerlakken Dubia's

Recommended Posts

Volwassen krekels kan je hierin plaatsen, je kan natuurlijk altijd een strip tussen de glaasjes plaatsen.

Stofkrekeltjs ontsnappen hieruit natuurlijk onmiddelijk.

Dus voor de volwassene met eilegbakjes zou dit kunnen.

Je kan er natuurlijk ook altijd een curver inplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou daar zeker geen krekels in plaatsen. Je doet een keer je schuifjes open en ze ontsnappen gelijk. Een krekel kan al bij kamer temperatuur door kweken en wordt dan zo een plaag. Je zou er wel een rozenkeverkweek in op kunnen zetten!!! Erg leuk om naar te kijken ook en erg mooi van kleur. De kevertjes zijn altijd erg druk in de weer.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips JDG en CDH :cheer::D

Ik heb het uiteindelijk zo gedaan.

 

Het terrarium met 60 lang en 40 hoog.

Ik heb de curverbox in het terrarium gezet ;) en over de curverbox een handdoek gedaan. Ik maak strax even wat foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik nou echt zonde van de ruimte, want je dubia kweek kan je namelijk ook boven op het terra zetten(de curver). Zet in je terra een goede rozekeverkweek op de dola's (larven) kan je voeren aan je baardjes en je hebt er dan ook nog wat leuks inzitten om naar te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de dubia's op het terrarium staan, maar dat gaat nu niet meer dus vandaar heb ik deze oplossing..

En ik heb het terrarium zowiezo niet meer in de woonkamer staan.. Ik kan er toch niet naar kijken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de nieuwe terrariums gemaakt worden

ga ik een ruimte maken om de rozekevers in te steken

zijn echte mooie kevers om naar te kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou wel rekening dat een kweek van rozekevers mijten kunnen aantrekken ook bij andere voedseldieren is er dit gevaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt helemaal wat jo zegt. Dus wees voorzichtig je hebt het eerder als de 100 duizend :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×