Jump to content
sturp

Luna Wil Nog Steeds Geen Fruit

Recommended Posts

Hey,

 

Na alles te proberen van dwangvoeren tot wormpjes bij haar groenten en fruit te doen, wil ons Luna nog steeds geen groenten of fruit eten.

Maar dat dwangvoeren kan zo niet verder want op een duur wil ze niet meer gepakt worden omdat ze dan misschien denkt van 't'is toch om me te dwingen'. Ik wil haar terug kunnen nemen zonder dat ze onrustig is, ik wil dat ze zich goed voelt.

Maar als ze nu geen groenten en fruit binnen heeft maar wel water.. Dan werken haar nieren toch ook? (want drinken doet ze wel) Of is dat een domme optie..

 

Ik ben ten einde raad.. :unsure:

Groetjes Eliza & Glenn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dwangvoer ben ik zelf totaal geen voorstander als het niet nodig is.

Ik heb ook een baardje gehad dat totaal geen groente wilde eten.

Ook probeerde ik verschillende zaken.

Als ik mijn baardagamen eten gaf zorgde ik er gewoon voor dat dit baardje zeker genoeg extra vitamine binnen had.

Het baardje heeft een lang en gezond leven gehad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook wij zijn geen voorstander van dwangvoeren.

 

Als het baardje regelmatig drinkt krijgt ze zeker genoeg

vocht binnen.

 

Hoe oud is het baardje?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is een jaar een half.. Een baardagaam kan oud worden als ze groenten en fruit eet want hun nieren werken dan had ik gelezen. Maar de ons Luna eet niets va, groenten of fruit.. En ik ben enorm gehecht aan haar en wil dus dat ze lang leeft.. Als ze in bad zit durft ze wel eens drinken en overdrijft ze daar ookl in, ze kan meer dan een minuut drinken.. En dan heeft ze diarree..

Ik maak al een dik half jaar om de dag iets van groenten of fruit helemaal vermalen en doe dat dan in een spuit en steek dat dan zo in haar mond.. Maar ik haat het om dat te doen.. En maand geleden heeft ze een week bij de Reptielenarts geweest omdat ze al 3 weken geen stoelgang gaf en haar buik dik en hard stond.. Na de 2e week van geen stoelgang moest ik haar lactose geven tot er stoelgang kwam, maar die kwam niet en toen heeft hij besloten haar een week bij hem te houden.. Dan bleek wel dat ze parasieten had. Hij vond wel dat ik er goed aan deed om haar op die manier toch groenten en fruit te laten eten en de hoop niet op te geven.

 

Groetjes Eliza

Share this post


Link to post
Share on other sites

jou baardagaam luna eet geen groenten en fruit

heb je wel eens geprobeert om een wasmot in je andijvie te doen en zo denk de baardagaam lekker ik neem een hapje mijn baardagaam heet ook luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is zeer slim.. en neemt dan ook enkel de worm en vertikt het om een stukje groente binnen te nemen <_<

 

Groetjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat raar dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zondag 2 baardjes bij mensen weg gehaald deze aten ook geen groenten,fruit.

Heb ook vanalles geprobeert en nu heb ik vitamine poeder er over gedaan en ze vlogen er op af

 

Mss ook een proberen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een zeer slimme, zindelijke en eigenwijze baardagaam. ;)

 

 

Toch bedankt voor jullie raad! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×