Jump to content
Sign in to follow this  
Sweet_Devil

Onze Draak

Recommended Posts

Inmiddels is Draak sinds 10 december bij ons in het gezin...

 

Het is echt een Draak en Clown.. hoe hij kijkt of doet echt om te lachen vaak..

 

Hij heeft al een keer vervelt bij zijn tussen adres en toen at hij dus echt bijna niet meer. Dat haalt hij nu dubbel en dwars in... vaak krijg ik de kans niet om rustig de krekels uit het bakje te doen want als ik niet oppas dan zitten mijn vingers erbij;)

 

Ook de wasmotten die ik geef om de dag vliegt hij onderhand aan..

 

Ik moet zeggen ik verleg ook nu mijn grenzen , met een pincet ben ik bang en krijg ik de kriebels dat ik die beestjes kapot knijp dus doe ik het nu gewoon met de hand voeren.. Hoe krom kun je denken want dan gaan ze ook dood hahaha

 

Het fruit en groenten gaat wat minder , nu zit ik natuurlijk niet de hele dag met me gezicht voor de bak.. maar heb nog niet gezien dat hij er iets uit eet... Uit de hand gaat het wel en ik hoop dat hij genoeg krijgt.. Soms leg ik stukjes op de boomstronk en dan pakt hij het wel...

 

Vandaag heb ik hem gewogen en hij is 24 gram.. alleen het stomme van mij is weer toen we hem kochten in de winkel (begin november)ben ik dus vergeten te vragen hoe oud hij was. Morgen zal ik hem eens proberen te meten..

 

Nu heb ik nog een paar vraagjes voor nu

 

* hoe vaak vervellen ze als ze zo jong zijn ongeveer.

 

* en hoe maak je ze het beste tam? Het voeren van groenten/fruit/wasmotten doe ik op mijn schoot. ook het sproeien met water doe ik op mijn schoot..

Maar soms wilt hij de wereld verkennen maar ben zo bang dat hij bv ineens op de bankleuning schiet en dan er af valt.

 

* Ook valt mij op als hij een wasmot op heeft dat hij daarna gelijk zijn ontlasting kwijt moet... gelukkig weet ik nu hoe hij dan doet dus zet hem dan maar even terug in zijn hok:)

 

* ohja en ook heel erg belangrijk de lichaamstaal van een Baardagaam zou ik ook graag meer over willen weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Baardjes zien opgroeien is en blijft een leuke attractie :rolleyes:

Nu wat je vragen betreft;

 

-Vervellen heeft alles met de groei te maken, dus jonge baardjes die in de groeifase zitten vervellen vaak tenminste als ze gezond zijn en groeien.

Als jouw baardje een gezonde eetlust heeft en dus een snelle groeier zal dit vaak achter elkaar volgen in het andere geval minder.

 

-Een baardagaam kan je niet tam maken in de zin van tam maken zoals bv. een hond, je kan ze wel leren omgaan met je aanwezigheid en dit door regelmatig met hen bezig te zijn, hun kooi verschonen, hanteren voor het badje, voedsel aanbieden...enz , op deze manier zullen ze op jouw aanwezigheid reageren en dit associeren met voer of dergelijke.

 

-De meeste baardjes hebben ontlasting na hun maaltijd, dus niets mis mee duid enkel op een gezonde stoelgang.

 

-De lichaamstaal die baardjes hebben is zwaaien met de pootjes, kopknikken, buigen, bek openen en baard opzetten, schuine stand.... dit doen ze meestal om met hun soortgenoten te communiceren, te imponeren of te dreigen.

 

Hoop dat dit wat duidelijkheid schept.

Wel wil ik je nog meegeven dat het zeker belangrijk is dat je baardje groenvoer leert eten, een tip die ik je kan meegeven is om fijngesnipperde andijvie in een schaaltje te plaatsen en hier wat voedseldieren bij te mengen.

Ook oppassen met het sproeien of badjes geven buiten het terra, hou rekening dat het niet te koud is of tochtvrij is.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja komt eraan volgende week :) mijn camera is kapot dus van de week neemt de visite de camera mee.

 

Sproeien of in bad kijk ik mee uit als hij de worm op heeft (en dat is erg snel) zet ik gelijk terug...

 

Hij zit nu op z'n 10 tot 12 krekels per dag maat 6/7 en dan nog 1 a 2 wasmotten.

Ook krijgt hij zijn groenten en fruit...

 

Ik weet niet of dit weinig is maar hij doet het goed , is actief .

 

Vandaag heb ik hem gemeten en hij is 20 cm..

 

En heb ik gezien (denk ik) dat hij genoeg had van die krekel die op zijn hoofd zat en er niet af ging hahahaha . Zijn staart krulde helemaal omhoog en begon hij een baardje op te zetten..

 

Groetjes Miranda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klinkt goed :)

We kijken uit naar zijn portret :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat alvast met je baardje!

 

We zijn ook benieuwd naar een foto, maar die zal er wel snel komen dan...

En let op h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het gaat langzaam maar hij weegt nu 39 gram... 24 cm

 

Ik merk wel dat de krekels eten moeizamer gaat... en denk ook wel de reden te weten. Ze zijn niet druk genoeg en als ze stil gaan zitten dan eet hij ze helemaal niet.

 

Alles wat goed beweegt gaat er in.. Maf beest !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×