Jump to content
Spriet

Te Veel Of Te Weinig Eten?

Recommended Posts

Hai iedereen,

 

Ik ben een nieuwkomer en zat met onderstaande vragen al meteen op de verkeerde plaats....dus dan maar eens opnieuw:

 

Bedankt voor jullie warme verwelkoming! Ik hoop dat ik dan meteen al een eerste vraag mag afvuren? En een tweede?

Spriet is een super grote eter en ik vraag me af of dit normaal is en of ik hem niet teveel eten geef.....hij eet alle dagen 1 dola, 1 wasmotlarf, 4 moriowormen en dan nog zeker 10 krekels. Dit eet hij s'avonds, en 's morgens eet hij een beetje groenten en fruit. Hij is ongeveer 6 maanden oud (34cm) klopt dat?

En nog iets raars gezien vandaag, hij beet in zo'n dola en dat beestje krulde zich naar spriet zijn oog en beet-of spuwde daar in, er bleef iets zwarts op en rond het oog van spriet zitten en na een paar minuten was zijn oog helemaal opgezwollen. Na wat schuren en schronken in zijn zand, was de zwelling weg maar zag het er nog wel wat griezelig uit. Nu is het terug in orde.

Groetjes

Monique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag hier zoveel vragen stellen als je wilt, daar dient het forum voor :D

Als ik het niet mis heb, mag je een baardje in groei zoveel eten geven dat hij/zij op kan. Ook mijn baardje eet me voor het ogenblik de oren van het lijf. Dan spreek ik over groente/ fruit, krekels sprinkhanen, morio's, zijderupsen,...

Op leeftijd staat niet echt een lengte, het ene baardje is nu eenmaal groter dan een ander of kan een tragere groeier zijn.

Dola's zijn inderdaad "bijtertjes". Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar sommige baardjes worden zo fel gebeten dat ze daarna schrik hebben van dola's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je mag hier zoveel vragen stellen als je wilt, daar dient het forum voor :D

Als ik het niet mis heb, mag je een baardje in groei zoveel eten geven dat hij/zij op kan. Ook mijn baardje eet me voor het ogenblik de oren van het lijf. Dan spreek ik over groente/ fruit, krekels sprinkhanen, morio's, zijderupsen,...

Op leeftijd staat niet echt een lengte, het ene baardje is nu eenmaal groter dan een ander of kan een tragere groeier zijn.

Dola's zijn inderdaad "bijtertjes". Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar sommige baardjes worden zo fel gebeten dat ze daarna schrik hebben van dola's.

Hoi,

Dank je wel, nu ben ik wat geruster dat het geen dik varkentje gaat worden. Het is dus echt bijten dat die dola's doen en niet spuwen, ik zal dan voortaan die dingen maar met de pincet pakken :angry:

 

fruit en groenten eet hij wel maar niet zo veel. ik had verstaan dat die mannekes geen sla mogen eten, maar hij heeft wel zo'n beetje een 'rucola sla' verslaving?! :unsure: mag dat?

 

groetjes,

monique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je baard genoeg heb, eet hij niet meer hoor.

Ik geef geen kreekels, af en toe een sprinkhaan, In kreekels zit geen voeding.

Ik geef wasmotjes, Tebo`s, Phinixwormen, Zijderups, en soms een sprinkhaan.

Groenten en fruit.

Nu niets wand hij rust.

Dola`s vind ik smeerig en bijten, hahahahah

 

Knuff wil

post-3-1291009456.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eten doen ze nooit teveel eerder te weinig bij sommige :D:D

wat een dola betreft als hij zwart in het oog kreeg was hij goed vastgenomen want de bijtpootjes van de dola staan aan de andere zijde.

Dat wil dus inderdaad zeggen eens ze eens gebeten zijn door een dola kan het zijn dat ze die nooit meer eten :shoot::shoot:

Maar zeker elke dag groen en dan insecten geen enkel probleem enkel oppassen met wormen niet teveel vetmakers .

Patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eten doen ze nooit teveel eerder te weinig bij sommige :D:D

wat een dola betreft als hij zwart in het oog kreeg was hij goed vastgenomen want de bijtpootjes van de dola staan aan de andere zijde.

Dat wil dus inderdaad zeggen eens ze eens gebeten zijn door een dola kan het zijn dat ze die nooit meer eten :shoot::shoot:

Maar zeker elke dag groen en dan insecten geen enkel probleem enkel oppassen met wormen niet teveel vetmakers .

Patrick en daniella

Hoi,

ja, idd, veel zwart rond en op zijn oog, zag er best vies uit! hij heeft echt wel zijn voederpotje (waar ik zijn larven indoe) een paar dagen vermeden maar nu duikt hij er terug volle bak in, dus de schrik is over. maar die dola's krijgt hij niet meer van mij :angry:

 

groetjes

monique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×